خانهاخبار
میزو Pro 6s: نسخه جدید Pro 6 با بهبود عملکرد باتری و دوربین

میزو Pro 6s: نسخه جدید Pro 6 با بهبود عملکرد باتری و دوربین

اگر خاطرتان باشد، چند ماه پیش پرچمدار میزو با نام پرو 6 معرفی شد. این گوشی مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد و حالا نسخه جدیدی از آن با تمرکز بر بهبود دوربین و باتری معرفی شده است. در ادامه مشخصات و تفاوت‌های آن با پرو 6 را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۸/۱۷

کمپانی چینی میزو چندی پیش از پرچمدارش، پرو 6، رونمایی کرد و عملا مرزهای تقلید از اپل را درنوردید! در حقیقت باید طراح این گوشی را جانی آیو دانست زیرا بدنه‌اش تفاوت چندانی با پرچمداران اپل ندارد؛ البته اضافه کنیم که طراحی دکمه هوم از کوپرتینویی‌ها تقلید نشده، بلکه متعلق به گلکسی‌های سامسونگ است! به هر حال بازار اسمارت‌فون‌ها نشان داده تقلید یا اصالت تفاوت چندانی در فروش ندارد و کاربران ملاک‌های دیگری برای خرید گوشی در نظر دارند که شامل فاکتورهایی نظیر کیفیت و قیمت می‌شود. از پرچمدار چینی نسخه جدیدی به نام پرو 6اس رونمایی شده است که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم. جی‌اس‌ام را تا پایان همراهی کنید.

image

این گوشی طبق ادعای میزو در دو بخش عمر باتری و عملکرد دوربین پیشرفت قابل توجهی داشته است که حالا صحت آن را بررسی می‌کنیم. قبل از صحبت‌کردن درباره جزئیات سخت‌افزاری پرو 6اس به این نکته هم اشاره کنیم که خطوط آنتن روی قاب پشتی گوشی ابتدا در پرو 6 و در آوریل 2016 رونمایی شد و پس از گذشت 5 ماه در آیفون 7 مشاهده شد. آیا در این زمینه اپل از میزو کپی‌کاری کرده یا میزو میان طراحان اپل جاسوس دارد؟ دیگر قضاوت با شماست!

پرو 6اس از بدنه آلومینیومی مشابه پرو 6 بهره می‌برد و در همان رنگ‌های خاکستری، طلایی، نقره‌ای و رزگلد عرضه می‌شود. خوشبختانه با استفاده از نمایشگر 5.2 اینچی از بزرگ‌شدن بیش از اندازه گوشی جلوگیری شده است. این نمایشگر با تکنولوژی سوپرآمولد ساخته شده و رزولوشن 1080p دارد. نکته جالب این‌که قابلیت 3D Press هم به امکانات آن اضافه شده که عملکردی مشابه 3D Touch اپل دارد.

image

قلب تپنده دستگاه همان‌طور که انتظار می‌رفت متعلق به کمپانی چینی مدیاتک است. هلیو X25 با ده هسته پردازشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که قدرت هسته‌ها روی سه فرکانس متفاوت تنظیم شده است. دو هسته 2.5 گیگاهرتزی با معماری Cortex-A72، چهار هسته 2 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.4 گیگاهرتزی در این پردازنده فعالیت می‌کنند که دو دسته ضعیف‌تر معماری A53 دارند. در کنار پردازنده قدرتمند، شتاب‌دهنده گرافیکی Mali-T880MP4، فضای رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هم حضور دارند که با کمک یکدیگر پرو 6اس را یک کنسول بازی می‌کنند!

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از تفاوت‌های اساسی پرو 6 و پرو 6اس دوربین اصلی دستگاه است. در این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX386 استفاده شده است؛ این سنسور به تثبیت‌کننده اپتیکال 4 محوره، فوکوس لیزری و تشخیص فازی و همچنین فلاشی با 10 ال‌ای‌دی مجهز شده است. بر خلاف دوربین اصلی، سنسور ثانویه دستگاه همان 5 مگاپیکسلی سابق با پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرومتری است.

image

علاوه بر دوربین، حجم باتری پرو 6اس هم نسبت به نسخه قبلی 500 میلی‌آمپر افزایش یافته است. حجم باتری این گوشی هم‌اکنون 3060 میلی‌آمپر ساعت است که با شارژ سریع 24واتی و تکنولوژی mCharge 3.0 رضایت کاربر را جلب می‌کند. علاوه بر امکانات مذکور باید به سنسور تشخیص اثر انگشت فوق‌سریع، اتصالات LTE Cat.6، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، وای‌فای دوبانده، بلوتوث نسخه 4.1، جی‌پی‌اس، خروجی صدای Hi-Fi و جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم اشاره کرد. این گوشی با قیمت 399 دلار (حدودا 1 میلیون و 400هزار تومان) به زودی روانه بازار می‌شود.

نظر شما درباره پرو 6اس چیست؟ آیا تاکنون از محصولات میزو خرید کرده‌اید؟ از دیگر برندهای چینی چطور؟ آیا عملکرد آن‌ها رضایت‌بخش بوده است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

احسان

۱۳۹۶/۲/۲۷
سلام. وحید خان داداش این مدل اینفرارد هم داره؟

رضا

۱۳۹۵/۱۰/۸
سلام دوستان آیا الان تو نمایندگی های فروشش Pro 6 Sهست یانه؟؟؟؟

محسن

۱۳۹۵/۸/۲۰
بشخصه خیلی زیاد گوشی عوض میکنم و تقریبا تمام برندها رو هم تجربه کردم، بلحاظ کیفیت قطعات و لذت بردن حین کار اگه قیمت براتون مهم نباشه سامسونگ برند اول، و بلحاظ قیمت معقول در برابر کارایی، فقط میزو ... ( البته بغیر از دوستانی که به اپل علاقه دارند )

saeid7

۱۳۹۵/۸/۱۸
نمایندگی رسمی میزو(نگارسازان پردیس آریا)به طور رسمی آغاز به کار کرده و گوشیای میزو رو گارانتی میکنه دیگه هیچ مشکلی برا خرید نیست بی شک گوشی بعدیم هم میزو هست چون وقتی میزو استفاده کنی بقیه گوشیا به دلت نمیشینه

رضا

۱۳۹۵/۸/۱۷
فقط با اعداد بازی کرده(10هسته)
یه نگاهی به نتایج بنچمارک انتوتو که بندازین متوجه میشین که خیلی هم نسبت به بقیه ی پرچمدارا قوی نیس، پرو6 با امتیاز 96765 و پرو6اس با امتیاز 101757