خانهاخبار
روند نزولی فروش اپل ادامه دارد!

روند نزولی فروش اپل ادامه دارد!

فروش اپل، دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان، در ماه‌های اخبر روند نزولی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این روند باز هم ادامه داشته باشد.
۱۳۹۵/۸/۱۶

با توجه به نشانه‌ها، امسال انتظار نمی‌رود اپل آیفون 4 اینچی دیگری، یعنی نسخه بروز شده‌ای برای آیفون اس ای عرضه کند. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند روند نزولی فروش اپل کماکان ادامه یابد.

به نظر می رسد فروش کم گوشی‌های اپل در پی کاهش نیاز در چین است بدین ترتیب که در سه ماهه اول 2017 فروش آیفون اس ای کم می‌شود و در سه ماهه دوم این سال هم خبری از نسخه جدید آیفون 4 اینچی اپل نیست.

پیش‌بینی شده اپل در سه ماهه اول 2017 فروشی بین 40-50 میلیون دستگاه خواهد داشت یعنی کمتر از مدت مشابه سال قبل (51.2). از طرفی در سه ماهه دوم 2016 به لطف آیفون اس ای فروش اپل بیشتر شد اما بعید است اپل امسال نسخه جدید آیفون اس ای را عرضه کند. با این اوصاف پیش بینی می‌شود اپل فروشی حدود 35-40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2017 داشته باشد یعنی کمتر از فروش 40.4 میلیون دستگاهی در سه ماهه دوم 2016.

image

از طرف دیگر فروش کم ممکن است باعث شود تا اپل روی تامین کنندگانش فشار بیشتری بیاورد که قیمت را پایین بیاورند. برای سازندگان پنل و تولیدکنندگانی که قدرت چانه‌زنی کمتری دارند کاهش قیمت غیرقابل اجتناب است و تقریبا بیشتر سازندگان آیفون در این دسته قرار می‌گیرند.

برخی دیگر از تامین‌کنندگان قدرتمندتر همچون سامسونگ(تولید کننده DRAM 3 گیگابایتی و 3D NAND Flash) ممکن است حتی قیمت تولیدات خود را بالاتر ببرند. TSMC نیز از جمله تامین‌کنندگان دیگر است که همیشه بخشی از ظرفیت تولیدش از سوی اپل از پیش رزرو شده است و تحت تاثیر فشار اپل قرار نمی‌گیرد. تغییر این شرکت و انتخاب تامین‌کننده‌ای دیگر برای اپل هزینه‌بر است.

آیفون 8 احتملا بیشترین تغییرات را نسبت به دو نسل قبلی دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا در سال آینده نیز فروش اپل به روند نزولی ادامه می‌دهد وسرانجام اپل از جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ جهان کنار می‌رود یا خیر.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۸/۱۸
اومد بازار ولی چه بازاری
قیمتاش هنوز ۶۰۰ الب ۸۰۰ هزار از بازار جهانی بیشتره

rafa

۱۳۹۵/۸/۱۶
اپل جایگاه دومی که هیچ بلکه سومی هم از دست میده ، بازار اصلی دنیا چین ، گوشیای چینی با سرعت بالا در حرکتن ، چین داره میره برا اولی ، اصلا دومی رو بحساب نمیاره

amir1975

۱۳۹۵/۸/۱۶
قاه قاه قاه ???
شروع سقوط ✌

zak

۱۳۹۵/۸/۱۶
امروز اولین محمولش به صورت رسمی وارد شد که حباب قیمتی رو شکست و تقریبا قیمت واقعی در ایران شد،دقیقا نمیدونم چقدره

mahdi

۱۳۹۵/۸/۱۶
اپل نباید انتظار فروش زیاد داشته باش وقتی که آیفون خودش سه سال با یک طرح و فقط کمی تغییرات به بازار میده پس انتظار فروش بالا نداشته باش خیلیا هستن که حاضر نیستن آیفون 6 اس خود با آیفون 7 تعویض کنن ظاهر همون فقط کمی تغییر اپل در رقابت با شرکتهای دیگه فقط سالی دو گوشی به بازار میده پس این که اینقدر وقت کم میذاره و تغییرات چشم گیر ندار یک جور خود زنی همین