خانهاخبار
رشد کند ویندوز 10 باز هم ادامه دارد

رشد کند ویندوز 10 باز هم ادامه دارد

ویندوز 10 که در روزهای اول انتشار خود روند رشد سریعی داشت اکنون رشد کندی را پشت سر می‌گذراد.
۱۳۹۵/۸/۱۳

رشد ویندوز 10 به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش جدید NetMarketShare تا ماه اکتبر 2016، ویندوز 10 روی 22.59 درصد از کامپیوترهای شخصی نصب شده است. آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت پس از انتشار و به خاطر امکان آپگرید رایگان از ویندوز 7 و 8.1، روند رشد سریعی را پشت سر گذاشت. حالا در چند ماه گذشته با تمام شدن مهلت آپگرید رایگان، روند رشد این سیستم عامل کند شده است.

در ماه سپتامبر، ویندوز 10 سهمی برابر با 22.53 درصد در اختیار داشت و اکنون در ماه اکتبر تنها 0.06 درصد رشد داشته است. اما چیزی که جالب توجه است رشد بیشتر ویندوز 7 نسبت به ویندوز 10 است. ویندوز 7 در ماه سپتامبر 48.27 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و اکنون در ماه اکتبر با 0.11 درصد افزایش به 47.38 درصد رسیده است.

image

از طرف دیگر ویندوز 8.1 نیز افزایش خوبی داشته است: سهم این نسخه از سیستم عامل ویندوز از 7.83 در ماه سپتامبر به 8.4 درصد در ماه اکتبر رسیده است یعنی 0.57 درصد افزایش. در طرف مقابل ویندوز XP بخشی از سهم خود را از دست داده است اما کماکان 8.27 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در حالی که نسخه‌های مختلف ویندوز مایکروسافت بدون رقیب بیشتر سهم بازار را در اختیار دارد، سهم سیستم عامل OS X 10.11 در ماه اکتبر 2.74 درصد و لینوکس 2.18 درصد است.

نظر شما در مورد ویندوز 10 و کند شدن رشد آن چیست؟ آیا آخرین نسخه از ویندوز بار دیگر رشد سریعی را تجربه خواهد کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

سجاد

۱۳۹۵/۹/۵
وینگاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااوززززز

پرویزی

۱۳۹۵/۸/۱۷
ویندوز 10 بجای دگرگونی کردن رابط کاربریش از سبک همیشگی سیستم عامل های ویندوز استفاده میکنه که کار باهاش ساده تر باشه تغییر های سیستم عامل ها صرفا در ظاهر سیستم نیست بلکه تغیر الگوریتم سیستم که باعث افزایش سرعت افزایش امنیت مهمه اضافه شدن دسکتاپ مجازی و اکشن سنتر و اجرای بازی های ایکس وان و تنظیم خودکار رابطه کاربری و کلی چیزهای دیگه که اگر سرچ کنید متوجه میشید.

hadi

۱۳۹۵/۸/۱۷
این عام ماکروسافت که مینویسین یعنی چی بدجور رفته رو اعصابم

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۴
تا حدودی درست گفتی، اما sink محترم اشتباه می کنی! کی می گه کیفیت نداره؟! اگه کیفیت نداشت! که مردم می رفتن سراغ مک او اس! و ... و همچنین سهم نزدیک به ۹۰٪ ویندوز از بازار دلیلی به واقع بر کیفیت و کارایی بسیار خوبش هست.
بهتر بود این جوری بگی: عام مایکروسافت یه تغییر اساسی در ظاهر ویندوز ۱۰ بده که اون رو از نسخه های قبلی به ویژه ۷، ۸ و ۸.۱ متمایز کنه. ( یعنی گرافیک آیکون ها، درایو ها، پوشه ها و ... خیلی خیلی خوشکلشون کنه که همه شیفته ی ظاهر جدید ویندوز ۱۰ عام مایکروسافت بشن ).
اما در حال حاظر ظاهر و کارایی نوار وظیفه خیلی خوب و زیباست. فهرست استارت به چند بخش تقسیم شده و این خیلی از کار ها رو بهبود بخشیده. البته در قسمت همه ی برنامه های ( All programs ) فهرست استارت، برنامه ها و پوشه ها مختلط هستند! اگه این قسمت رو به دو بخش تفکیک کنه، بازیابی خیلی راحت تر انجام می شه.
نوار جستجو هم که به نوار وظیفه اضافه شده، محشره.
در به روز رسانی بهار سال آینده هم که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و ... به ویندوز ۱۰ عام مایکروسافت اضافه خواهد شد.
همه چیز یک شبه به دست نمیاد! باید صبر کنیم و به مرور عام مایکروسافت همه چیز رو بهتر و زیبا تر و ساده تر می کنه واسمون.
در ضمن مقایست اشتباه! نمی تونی سیستم عامل های رومیزی رو با موبایلی مقایسه کنی!

amingili

۱۳۹۵/۸/۱۴
اعداد رو برعکس نوشتین، اصلاح کنید
" ویندوز 7 در ماه سپتامبر 48.27 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و اکنون در ماه اکتبر با 0.11 درصد افزایش به 47.38 درصد رسیده است."
جا به جا نوشتین