خانهاخبار
گشت‌وگذار در اینترنت با موبایل از کامپیوتر پیشی گرفت

گشت‌وگذار در اینترنت با موبایل از کامپیوتر پیشی گرفت

درحالیکه کمتر کسی انتظار داشت موبایل‌ها روزی جایگزین کامپیوترهای شخصی برای گشت‌وگذار در اینترنت شوند، اکنون آمار ها نشان می‌دهد افراد بیشتری از موبایل برای وبگردی استفاده می‌کنند تا کامپیوتر شخصی.
۱۳۹۵/۸/۱۳

مردم اکنون بیشتر با گوشی‌هایشان به اینترنت گردی می‌پردازند تا با کامپیوترهای شخصی رومیزی. روند رشد استفاده از گوشی‌های هوشمند به‌طوری پیش می‌رود که تعداد اسمارت‌فون‌ها از تعداد افراد بیشتر شود. اکنون برای اولین بار است که StateCounter، یکی از بزرگترین وبسایت‌های آمار و ارقام وب، گزارش داده است مردم بیشتر از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند تا کامپیوترهای شخصی.

داده‌های این شرکت براساس حدود 15 میلیارد بازدید صفحه اینترنتی از 2.5 میلیون وبسایت است و می‌توان آن را زیر مجموعه خوبی از کل داده‌ها دانست. به همین خاطر می‌توان این امار و ارقام را قابل اعتماد دانست.

image

در 7 سال اخیر استفاده از موبایل تغییرات زیادی داشته است. 7 سال پیش تقریبا هیچ کس از موبایلش برای دسترسی به اینترنت استفاده نمی‌کرد و حالا 51.3 درصد ترافیک از دستگاهای موبایل (گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها) می‌آید. کمتر از 50 درصد(48.7) درصد از ترافیک هنوز به کامپیوترهای شخصی تعلق دارد.

البته توجه داشته باشید که این آمار و ارقام را بازارهای نوظهور تقویت می‌کنند؛ کشورهایی که در آنها مردم به هر دو دستگاه کامپیوتر شخصی و موبایل دسترسی ندارند. در این کشورها موبایل‌ها دستگاه‌های اصلی و در واقع تنها وسیله برای گشت‌وگذار در اینترنت هستند. در کشورهای توسعه یافته همچون آمریکا، کماکان کامپیوترهای شخصی وسیله اصلی برای دسترسی به اینترنت هستند: 58 درصد ترافیک به کامپیوترهای شخصی اختصاص دارد و 42 درصد به گوشی‌ها.

اعداد و ارقام به سرعت در حال تغییر است و این احتمال می‌رود در کشورهای توسعه یافته نیز به‌زودی شاهد بیشتر شدن دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند باشیم به طوریکه درصد استفاده از موبایل ها از کامپیوترهای شخصی بیشتر شود.

این موضوع باید برای کسب و کارهای کوچک و حتی حرفه‌ای اهمیت بیشتری داشته باشد تا وب‌سایت‌های خود را برای گشت‌وگذار با موبایل سازگار کنند. سازگاری با موبایل تنها به حائز بیشتر شدن استفاده از موبایل حائز اهمیت نیست بلکه خوب است بدانید گوگل هم وبسایت‌های سازگار با موبایل را در نتایج جستجو در اولویت قرار می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

h4m1d

۱۳۹۵/۸/۱۶
گوشی همیشه همراه هرکسی هست و سریع و بدون دردسر میشه به وبگردی و کارای دیگه پرداخت
کامپیوتر و لپ تاپ کوچک نیستن همیشه همراه آدم نیستن ولی هنوزم بخاطر صفحه بزرگتر لذت خودشون برای وبگردی دارن

zak

۱۳۹۵/۸/۱۳
وقتی یه گوشی سریع و بدون لگ و هنگ باشه،خب چرا پاشی بری پای کامپیوتر بشینی؟تازه خیلی ها هم اصلا کامپیوتر ندارن