خانهاخبار
گوگل: گوشی‌های پیکسل به اندازه آیفون امن هستند

گوگل: گوشی‌های پیکسل به اندازه آیفون امن هستند

مدیر بخش امنیت اندروید ادعا کرده است گوشی‌های پیکسل گوگل به اندازه آیفون‌های اپل امن هستند و حتی در آینده سیستم عامل اندرویدی می‌تواند در این زمینه از iOS پیش بیافتد.
۱۳۹۵/۸/۱۳

مدیر بخش امنیت اندروید گوگل گفته است: قابلیت‌های پلتفرم گوشی‌های پیکسل و آیفون‌های اپل از نظر امنیت تقریبا یکسان هستند. Adrian Ludwig در مصاحبه‌ با وبسایت Motherboard به این نکته اشاره کرده است که اکوسیستم باز اندروید در آینده می‌تواند امن‌تر از iOS اپل شود.

از گذشته گوشی‌های آیفون به لطف روش متفاوتی که، نسبت به اندروید، برای انتشار آپدیت‌های امنیتی دارند امن‌تر تلقی می‌شوند با این حال آقای لودویگ ادعا می‌کند گوشی‌های اندرویدی که در معرض نصب اپلیکیشن‌های خطرناک هستند کمتر از 1 درصد است؛ با این حال نگرانی از گسیختگی نسخه‌های مختلف اندروید و تاخیر میان وصله‌های امنیتی همچنان باقی‌ است.

image

دلیل اینکه چرا لودویگ فکر می‌کند اکوسیستم اندروید در دراز مدت می‌توان امنیت بیشتری داشته باشد می‌تواند به ماهیت نرم‌افزارهی متن باز مربوط باشد که عده بیشتری امکان بررسی، پیدا کردن مشکلات و برطرف کردن باگ‌ها را دارند.

نظر شما در مورد امنیت اندروید و افزایش سطح امنیت این سیستم عامل در آینده چیست؟ فکر می‌کنید گوگل می‌توان سیستم عامل خود را امن‌تر از iOS کند یا عقیده دارید نرم‌افزارهای متن‌باز هیچ‌گاه امنیت خوبی نخواهند داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

هت

۱۳۹۵/۸/۱۹
خب پيکسل ساخت اچ تی سیه ديگه

h4m1d

۱۳۹۵/۸/۱۷
من خودم اندروید میپسندم ولی حرف هات درست بودن سیستم عامل بسته همیشه امنتر از باز هست روزی میرسه که تفاوت اندروید و آی او اس فقط در اسم هست هردو موردهای خوب همدیگرو کپی میزنن
به منفی ها دقت نکن

h.seyedi

۱۳۹۵/۸/۱۶
اون جایزه برای هک کردنه نه آنلاک کردن

آدش

۱۳۹۵/۸/۱۴
جدا از نظر ایشون . اینکه آیفون یه معیار برای سنجش کیفیت گوشی ها شده و این توسط مدیر امنیت گوگل مطرح میشه بسیار جالبه

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۳
نمی دونم واسه چی منفی دادید! چیزی جز حقیقت بیان نکردم!
خیلی خوبه که مخالف من هستید، خوب نظر هاتون رو بگید، که اگه اشتباه می کنم، تجدید نظر کنم و آگاه بشم.
قسمت نظر دهی واسه همینه، تبادل نظر داشته باشیم و پیش رفت کنیم. البته منطقی باشید و حقیقت رو بگید.
پرچم مخالف ها بالا.