خانهاخبار
گوگل پلی با تقلب اپلیکیشن‌ها مقابله می‌کند

گوگل پلی با تقلب اپلیکیشن‌ها مقابله می‌کند

گوگل سیستم جدیدی به فروشگاه اپلیکیشن‌های اندروید اضافه کرده است که می‌تواند تقلب اپلیکیشن‌ها در کسب امتیاز و نظرهای مثبت را شناسایی کند و مانع انتشار آنها شود.
۱۳۹۵/۸/۱۲

اگر در گوگل پلی چرخی بزنید متوجه اپلیکیشن‌های اسپم و بی‌مصرف متعددی می‎شوید که امتیاز و کامنت‌های خوبی دارند، اما وقتی آنها را نصب کنید متوجه می‌شوید سرتان کلاه رفته است و با یک اپلیکیشن به درد نخور مواجهید که کار خاصی انجام نمی‌دهد.

متاسفانه برخی توسعه‌دهندگان با فریب و تقلب امتیاز اپلیکیشن‌ خود را در گوگل پلی بالا می‌برند و برای آن نظرهای جعلی ثبت می‌کنند تا کاربران را به نصب ترغیب کنند. اکنون گوگل برای جلوگیری از این موضوع و کاهش امتیاز و نظرهای جعلی، تغییراتی در گوگل پلی اعمال کرده است که می‌تواند تا حد زیادی جلو این خرابکاری‌ها را بگیرد.

image

بنابراین اگر یک توسعه‌دهنده بخواهد با تقلب امتیاز اپ خود را بالا ببرد سیستم جدید گوگل آن را شناسایی و حذف می‌کند. این قانون برای افرادی که اقدام به ثبت کامنت‌ها و بررسی‌های غیرواقعی می‌کنند نیز اعمال خواهد شد.

باید دید این سیستم جدید تا چه اندازه می‌تواند موفق عمل کند و آیا تاثیری در کم کردن اپ‌های اسپم و تبلیغاتی در گوگل پلی خواهد داشت یا خیر. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

h4m1d

۱۳۹۵/۸/۱۳
هر وقت برنامه ای از مارکتای ایرانی گرفتم تاکید دارن که با 5 ستاره حمایتشون کنیم ولی اینکه پنج ستاره بدیم یه خیانت به بقیه کسایی که میخوان دانلود کنن و هست یه دروغ درباره نرم افزار کاش مارکتای ایرانی هم یه فکری به حال این برنامه ها میکردن
وقتی پنج ستاره میدیم خود کسی که نرم افزار ساخته هم اگر ضعفی نرم افزارش داره متوجه نمیشه و جالب اینکه خودشم فکر میکنه نرم افزارش عالی بوده

حسين باختر اصل

۱۳۹۵/۸/۱۳
تازه ميخواد جلوشو بگيره !!!!!
خسته نباشه

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۲
کار خیلی خوبی می کنه، با این کار باعث می شه برنامه های کاربردی هرز کم رنگ و کم رنگ تر بشن.
از طرفی دیگه هم رقابت بین توسعه دهنده ها واسه جلب رضایت کاربر ها دو چندان خواهد شد.
اما اگر بیاد مانند عام مایکروسافت برنامه های کاربردی هرز، قدیمی، اون هایی که کد های مخرب دارن! اون هایی که دیگه توسعه داده نمی شه و به روز رسانی نمی شن رو بعد از دو بار اطلاع رسانی به مالک ها، کامل حذف کنه، او وقت افزونگی، سر درگمی کاربر ها و ... کم و کم تر و بازدهی و راندمان و نتیجه های جستجو دقیق تر می شه.