خانهاخبار
اگر فکر می‌کنید گوشی‌ها به پایان خود نزدیک می‌شوند، سخت در اشتباهید!

اگر فکر می‌کنید گوشی‌ها به پایان خود نزدیک می‌شوند، سخت در اشتباهید!

از هرکس بپرسید، می‌گوید دیگر کمپانی‌ها آن خلاقیت گذشته را ندارند؛ مثل زمانی که اولین گوشی ضدآب معرفی شد یا اولین سنسور تشخیص اثر انگشت به بازار آمد. حالا دیگر جنگ اعداد است و احتمالا تا چند سال دیگر غائله اسمارت‌فون‌ها ختم می‌شود. موسسه Zenith مطالعاتی انجام داده که به شما ثابت می‌کند گوشی‌ها همچنان با قدرت به گسترش و فروش ادامه می‌دهند.
۱۳۹۵/۸/۹

شاید با نگاه به اسمارت‌فون‌ها و تغییراتشان در سال‌های اخیر این فکر به ذهنتان برسد که دنیای گجت‌ها روزهای آخرش را سپری می‌کند، زیرا دیگر خلاقیت چندانی به چشم نمی‌خورد. تصور کنید زمانی که اولین آیفون معرفی شد چه انقلاب بزرگی در مقایسه با دیگر گوشی‌ها بود، اما حالا دیگر کاربران برای خرید آیفون 7 یا شیائومی Mi5 ممکن است سر دوراهی قرار گیرند، زیرا هردو قدرتمندند و نیازهای روزانه را پاسخ می‌دهند. شاید در نظر من و شما گوشی‌ها دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشند، اما آماری که Zenith منتشر کرده کاملا با نظر ما مغایر است. در ادامه گسترش دنیای اسمارت‌فون‌ها تا 2016 و از آن به بعد را بررسی می‌کنیم. جی‌اس‌ام را تا پایان همراهی کنید.

image

 

طبق آمار این موسسه در سال 2017 از تمام وسایلی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند تقریبا 75 درصد داده‌ها توسط گوشی‌ها و تبلت‌ها مصرف می‌شود. برای این‌که دید بهتری داشته باشید، جالب است بدانید که این رقم در سال 2012 تنها 40 درصد بود. این یعنی میزان استفاده از گوشی و تبلت حدودا 35 درصد در 5 سال گذشته افزایش یافته است. در سال 2016 میلادی 68 درصد ترافیک اینترنت را این گجت‌ها اشغال کرده‌اند و سهم آن‌ها تا دو سال دیگر، یعنی 2018، به 78 درصد می‌رسد.

شاید برایتان سوال باشد که کدام کشور برای اتصال به اینترنت، بیشتر از گوشی هوشمند استفاده می‌کند. پاسخ سوال شما اسپانیاست. حدودا 85 درصد ترافیک مصرف‌شده در اسپانیا به گجت‌های قابل حمل اختصاص دارد. جالب است بدانید که گوشی‌های هوشمند در ایرلند از بالاترین محبوبیت در مقایسه با دیگر کشورها برخوردارند. از جمعیت 5 میلیون نفری این کشور حدودا 92 درصد آن‌ها صاحب گوشی هوشمندند که رقمی قابل توجه است. در این رده‌بندی مردم اسپانیا نیز با رقم 91 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

image

 

هر برندی برای دستیابی به موفقیت باید تبلیغات موثر داشته باشد، اما چگونه؟ تا چند سال پیش بیشترین سهم تبلیغات مربوط به تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی بود، اما مردم علاقه‌ای به تماشای آن‌ها ندارند و البته مجبور به تماشا هم نیستند و اغلب هنگام پخش تبلیغات مشغول کار دیگری می‌شوند. اسمارت‌فون‌ها مردم را معتاد به مشاهده تبلیغات می‌کنند! طبق مطالعه‌ای که Zenith انجام داده تا سال 2018 حدودا 60درصد تبلیغات در گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد که این عدد مساوی 134 میلیارد دلار هزینه برای تبلیغات است! هنگام قدم‌زدن در خیابان می‌توانید به تبلیغات بیلبوردی بی‌توجه باشید، اما در ساعات مختلف روز به گوشی‌تان زل زده‌اید و تبلیغات را تماشا می‌کنید که این موضوع بیشترین سود را برای برندهای تجاری دارد.

گجت‌هایی مانند HP Elite x3 سعی می‌کنند جای تمام وسایل محاسباتی و ارتباطی کاربران را بگیرند. احتمالا هدف بعدی کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون این باشد که با گجت‌هایشان جای تلویزیون، تبلت، کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها را کاملا پر کنند. نظر شما درباره این آمار و ارقام چیست؟ شما چه آینده‌ای برای گوشی‌ها متصور می‌شوید؟ به نظر شما روزی می‌رسد که تولید گوشی‌ها متوقف شود یا حداقل افت محسوسی کند؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۲
آره دیگه، آدم بسیار دقیق و منطقی هستم. آره دیگه! پی گیر هستم شدید! چون اگه اشتباه کرده باشم، می پذیرم و نظرم رو تغییر می دم.
اگه در نظری که دادم به کسی بی احترامی کردم! معذرت می خوام.
می دونم منظوری نداری! اما جمله درون پرانتز، جمله خوبی نیست! ( آقا باباته! )! به همدیگه احترام بزاریم، بهتره. به خصوص موقعی که همدیگه رو نمی شناسیم اونم تو فضای مجازی نه واقعیت.
همین جوری که نظر می دی، خوبه. یهو فکر نکنی ناراحت شدم! بهم آقا بگیا؟! همون طور که من دیگه بهت آقا نمیگم، چون نگم راحت تری.
من راست گویی رو با هیچی عوض نمی کنم و چون همیشه حقیقت رو میگم از چیزی ترس ندارم.
این جمله کوروش بزرگ محشره: « راست گو باش تا استقامت داشته باشی ». من به این جمله ایمان دارم.
درباره توضیح شناسایی نام نظر دهنده هم، قابلی نداشت! خواهش می کنم. دقیق همه سوال هاتو جواب دادما!
خوشم میاد مثل خودم طرفدار عام مایکروسافت هستی. زنده باد عام مایکروسافت.
با تشکر.

akbar

۱۳۹۵/۸/۱۲
ممنونم بخاطر راهنمایی قدم به قدمت درباره سنجش اورجینال بودن آیدی کامنت گذار!و اینکه چقدرم پیگیری که جواب بدم!
والا طبق نکاتی که گفتی و البته از قبل یادم بود کاملا نظر خودت بود...
اما درباره منطقی بودن حرفت جالب بود...قبول دارم که منطقی هستی... و وقتی آدم منطقی باشه میدونه که حرف غلط نمیزنه و از این رو نمیترسه کسی جوابش رو بده یا نه
اون یه جا که گفتم نظرت غیرمنطقی بود،بیشتر باید میگفتم ناکامل بود تا غیرمنطقی (اصلا بخاطر یه سری دلایل نمیخوام بگم کجا!چون واقعا پیجش تهوع اوره...فقط توش بی ادبی بود)
در ضمن آقا باباته!من اکبرم!
سابقه پاک شاید نشه و سرجاش بمونه،اما فراموش شدنی هست!

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۱
آقا اکبر کجا غیر منطقی نظر دادم؟!

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۱
اول این که آقا اکبر نمی دونم بهت مثبت بدم؟! یا منفی؟! قسمت اولش درسته، قسمت دوم ۹۹٪ اشتباه هست!
آقا اکبر من به این دلیل این قدر منطقی هستم که چیزی بالا تر از حقیقت نیست. همیشه حقیقت رو می گم. همه ی نشان ها در هر زیمنه ای خوب هستند، یکی بیشتر، یکی کمتر، اما در کل اگه بخوام انتخاب کنم، عام مایکروسافت رو دوست دارم. اما همین عام مایکروسافت در زمینه گوشی هوشمند خیلی خیلی عقبه! اما امنیت گوشیاش حرف نداره.
دوست ندارم چون از عام مایکروسافت خوشم میاد، دیگه خودم رو گول بزنم بگم گوشی های عام مایکروسافت بهترینه. همیشه باید واقع گرا باشیم. حقیقت هم همیشه تلخه، واسه همین خیلی نمی تونن باهاش کنار بیان آقا اکبر و خودشون رو گول می زنن.
در مورد قسمت دوم نظرت هم اشتباه می کنی آقا اکبر! من کجا و کی نظر غیر منطقی یا اشتباه دادم؟! خواهش می کنم ازت بگو.
در یکی از خبر های سایت یه فرد دیگه هم به اسم من نظر داده! من رو با اون اشتباه گرفتی! اون نظر من نیست! به عکس دقت کن + نام دقیق من.
نام من بینش فاصله هست! یعنی این جوری: نا شناس. اون فرد اسمش این جوری بود آقا اکبر: ناشناس! بدون فاصله، در ضمن عکسش هک با من یکی نیست!
اما اگر اشتباه می کنم بهم بگو آقا اکبر کجا اشتباه نظر دادم. تو نظر خودت هم ناشناس رو بدون فاصله نوشتی! سابقه هنوز سر جاش هست، بوسیده نشد.
با تشکر.

sink

۱۳۹۵/۸/۱۰
من متن رو نخوندم
جز پاراگراف اخر
و فکر میکنم که بله در آینده گوشی موبایل جای خیلی چیز ها رو میگیره
تا الان جای خیلی از دوربین های کامپکت رو گرفته ، جای ماشین حساب رو گرفته ، جای هارد و فلش ، جای پلیر موسیقی ، جایگاه کامپیوتر برای ارتباط و چت و فیسبوک و این داستانا رو گرفته ، فیلم دیدن شب توی تخت با گوشی خیلی لذت بخشه مخصوصا اگر رزلوشن بالا باشه ، بنظر من فرقی با یه تلوزیون نداره چون به تلوزیون ۴۰ اینچی از ۵ متری نگاه میکنید و به گوشی ۵ اینچی از ۳۰ سانتی . اگر بخوایم نسبت بگیریم تقریبا همونه . همچنین الان کم کم پروژکتور هایی میان که گوشی رو تبدیل به تلوزیون میکنن. مثل ماژول پروژکتور موتورولا موتو z
در اینده شاید تلوزیون فقط بشه یه پنل شیشه ای روی دیوار که درحالت عادی دیده نمیشه . بدون گیرنده و کنترل و هیچی و شما مستقیم برنامه های تلوزیون رو از گوشیتون استریم کنید به اون پنل شیشه ای
انقدر جا برای پیشرفت وجود داره و انسان ها هم همیشه دنبال کامپکت کردن لوازمشون هستن . و چه پکیجی بهتر از تلفن همراه که هم کوچکه و هم همراه
گوشی موبایله امروز ، قدرت پردازشی بیشتری از کامپیوتر های ده سال پیش داره . ده سال دیگع هم همین داستان . تا به جایی میرسیم قوانین فیزیک اجازه ی پیشرفت نمیدن . فقط در این صورت هست که روند پیشرفت کند میشه
معماری ۱۰ نانومتری امروز ، اگر پنج سال دیگه به ۱ نانومتری برسه ، درسته که بعدش کار سخت میشه . ولی هرگز پیشرفت متوقف نمیشه . جاش یچیز دیگه اختراع میشه . یه معماری با پایه جدید