خانهاخبار
5 قابلیتی که مک بوک پرو جدید آن‌ها را از دست داده است

5 قابلیتی که مک بوک پرو جدید آن‌ها را از دست داده است

مک بوک پرو جدید با وجود خلاقیت‌ها و چیزهایی که به صنعت رایانه‌های قابل حمل اضافه کرده، قابلیت‌هایی را نیز نسبت به نسل قبلی خود از دست داده است. در این مطلب به 5 مورد از این قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم.
۱۳۹۵/۸/۹
image

اپل در مراسم پنجشنبه شب گذشته از نسخه جدید مک‌بوک پرو رونمایی کرد که از قابلیت‌های جذابی همچون تاچ بار، سنسور تاچ آیدی، نسل دوم صفحه کلید پروانه‌ای، سرعت بالاتر و طراحی باریک‌تر برخوردار است. گرچه این روزها بیشتر در مورد قابلیت‌هایی صحبت می‌شود که این لپ‌تاپ جدید به دنیای رایانه‌های قابل حمل اضافه کرده، مواردی نیز وجود دارد که اپل با معرفی مک‌بوک پرو جدید آن‌ها را از خط تولید لپ‌تاپ‌هایش حذف کرده است؛ مواردی که سال‌ها بخشی از سری مک‌بوک اپل بوده‌اند. در این مطلب به 5 مورد از این موارد اشاره می‌کنیم.

کلید‌های عملکردی

image

از زمانی که به خاطر می‌آوریم، کلید‌های عملکردی در ردیف بالای صفحه کلید رایانه‌های ما جا خوش کرده‌‌اند، اما اپل در مک بوک پرو جدید این کلیدهای کاربردی را با تاچ بار عوض کرده است. کلیدهای عملکردی تنها یک کار ثابت انجام می‌دادند، اما تاچ بار با توجه به نرم‌افزاری که در حال استفاده از آن هستید، آیکون‌ها و کلیدهای موجود درونش را تغییر می‌دهد. در واقع تاچ ‌بار راهکاری خلاقانه برای لمسی کردن مک‌بوک بدون استفاده از صفحه نمایش کاملا لمسی است.

لوگوی درخشان اپل

image

لوگوی درخشان اپل تبدیل به نمادی برای نوت‌بوک‌های این شرکت شده بود. افراد انگشت‌شماری هستند که از لوگوی درخشان پشت مک‌بوکشان ناراضی باشند، اما اپل مانند مک‌بوکی که سال گذشته معرفی کرد، لوگوی درخشان خود را از مک‌بوک پرو جدید نیز حذف کرده است. حال جای این سیب درخشان را لوگویی تیره و خسته‌کننده گرفته است که هیچ روشنایی‌ای از خود ندارد.

درگاه کارت SD

image

اگر به هر دلیلی از دوربین دیجیتال استفاده می‌کنید، باید بدانید که مک‌بوک پرو، لپ‌تاپی که رایانه محبوب بسیاری از عکاسان حرفه‌ای است، دیگر درگاهی برای کارت SD ندارد. از این به بعد برای اینکه بتوانید حافظه دوربینتان را به کامپیوتر وصل کنید، نیاز به دستگاه کارت خوان جداگانه‌ای دارید که بی شک اندکی آزاردهنده است.

درگاه USB

image

گرچه USB-C را می‌توان آینده درگاه‌های ارتباطی دانست، هنوز دستگاه‌های زیادی هستند که از USB 3.0 و USB 2.0 استفاده می‌کنند. حتی آیفون 7 که ماه گذشته معرفی شد نیز در بسته‌بندی خود یک کابل یواس‌بی- لایتنینگ داشت. اما اپل در مک‌بوک پرو درگاه یو اس‌بی را فدای تاندربولت 3 (با پشتیبانی از USB-C) کرده است. بنابراین اگر بخواهید آیفون یا هر دستگاه یا لوازم جانبی دیگری را به مک‌بوک‌ پرو جدید متصل کنید، به مبدل نیاز خواهید داشت.

درگاه شارژ MagSafe

image

اگر تجربه کار با مک‌بوک‌ها را داشته باشید، می‌دانید که درگاه شارژ MagSafe چه ابزار مفیدی برای این سری است. اتصال شارژر به کمک این درگاه بسیار راحت است و از طرف دیگر اگر اشتباهی پایتان به سیم شارژر گیر کند، کابل به راحتی از لپ‌تاپ جدا می‌شود و مانع از کشیده شدن و افتادن لپ‌تاپ می‌شود. اپل در مک‌بوک پرو جدید درگاه مگ‌سیف را با درگاه USB-C تعویض کرده است. البته خوشحال‌کننده است که این لپ‌تاپ از 4 درگاه USB-C برخوردار است و از طریق هر چهار درگاه می‌توانید دستگاهتان را شارژ کنید. همچنین می‌توانید همزمان لپ‌تاپتان را شارژ کنید و دستگاه‌های دیگری نیز به آن متصل کنید؛ کاری که در مک‌بوک نمی‌توانید بکنید.

به نظر شما حذف کدام یک از قابلیت‌های بالا آزاردهنده است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۱۱
آقا اکبر کجا غیر منطقی نظر دادم؟!

akbar

۱۳۹۵/۸/۱۰
1.نمیدونم کریس تیلور رو میشناسی یا نه،اما توی جانبداری از اپل از تو خیلی بالاتره،و از اینکار تازه درآمدم داره
ایشون اعتراف کردن که مایکروسافت خلاقه و اپل داره به جای خلق ابدعات ،پا جای پای مایکروسافت میذاره و دنبالش میکنه...نمونش همین واقعیت افزوده ای که مایکروسافت ته دیگشم خورد و تیم کوک تازه میگه ما بهش فک میکنیم!
2.و چقدر جالبه که وقتی اپل برای آدما تعیین تکلیف میکنه همه اونو اعوذ بالله تا خدا بالا میبرن که آقا حتما کارش حکمت داره!حذف کرده حتما زمانش گذشته!یعنی چی مال عهد بوقه؟چون نذاشته حتما مشکل داره؟
3.اپل و ابداعات؟اپل و ابداعاتی که کسی نتونسته کپیش کنه؟ممنون که اساس خنده و شادیمون رو فراهم کردی!والا توی پتنت جدید مایکروسافت بود که اومدی اسپم دادی :اینا از اول همش مال اپل بوده!خداییش اپل تنها چیزی که این روزا نداره ابداعه!یه تپتیک انجین ساده گذاشت که فقط اسمش عجیب غریب بود ولی چیز خاصی نبود و چقدرم باهاش حال کردین!
حرفات خیلی کلی،مبهم و بی پایه هست... و طبیعتا این ویژگی ها بخاطر فقدان منطقه در حضور تعصب...و کار منم به همین دلیل مث کوبیدن میخ توی سنگه.
مث یه بچه هستی که هنوز پا توی دنیای واقعی نذاشته و خیالات خودش رو داره و میجنگه تا بگه فکر من درسته و حقیقت دروغه...تو هم توی خیالت اپل یه شرکت بزرگه که از آینده و از فضا اومده...برای همینه اینقدر ساده انگارانه از سیاست هاش و قدم های کوچیکش توی پیشرفت دفاع میکنی.

akbar

۱۳۹۵/۸/۱۰
شنیدم توی قسمت پورت ها،مک بوک گل کاشته!
میگن داک کوانتینیوم بهترین و ارزون ترین مبدل هست تا جای خالی درایور های یو اس بیش رو جبران کنه،چون هم usb C داره i هم نسخه های قبلی usb رو
تصورش جالبه!مک بوک + dosplay doc

آرمان

۱۳۹۵/۸/۹
برو بابا مسخره جز اون تاچ بارش همش توی قدیمی ترین لپ تاپ های وایو یا بقیه برندا هست واقعا طرفدارای اپل فقط خودشونو گول میزنن

Alireza

۱۳۹۵/۸/۹
اینو نگی چی بگی؟؟ بنده خدا یه مقدار تحقیق کن آبروت نره
میخوای تفاوت بین آی مک و استودیو رو بگم؟؟
قلم
صفحه نمایش لمسی
قابلیت خم شدن
دایال
صفحه نمایش که دو نوع مختلف رنگ رو پوشش میده
P3 و sRGB
گرافیک بهتر
پردازنده قوی تر
بازم بگم؟؟؟