خانهاخبار
7 نکته جذاب در کنفرانس hello again اپل

7 نکته جذاب در کنفرانس hello again اپل

اپل شب گذشته سلامی دوباره به طرفدارانش کرد؛ سلامی که حاوی مک‌بوک پرو جدید و تاچ بار جذابش بود. اما نکات دیگری نیز در این کنفرانس بود که نظر را به خود جلب می‌کرد.
۱۳۹۵/۸/۷
image

کنفرانسی که شب گذشته اپل برگزار کرد، تمرکز خاصی بر مک‌بوک و آینده اپل تی‌وی داشت. مک‌بوک پرو پس از مدت‌ها به‌روزرسانی شد و اکنون این محصول به قابلیت جذابی مجهز شده است: تاچ بار که اولین بار است در رایانه‌های قابل حمل استفاده می‌شود. گرچه این کنفرانس آنقدرها بزرگ نبود، محصولاتی که در آن معرفی شد جذابیت‌های خاص خود را داشت. در این مطلب به 7 نکته جذاب کنفرانس شب گذشته اپل می‌پردازیم.

 

نسخه جدید مک‌بوک پرو

image

این هفته بیست‌وپنجمین سالگرد PowerBook، نخستین لپ‌تاپ اپل، است و معرفی نسخه جدید مک بوک پرو در این هفته انتخابی کاملا مناسب و به‌جا بود. همان‌طور که پیش از این افشا شده بود، اپل در مک‌بوک پرو جدید کلیدهای عملکردی را با نوار لمسی OLED عوض کرده است. نواری که اپل آن را تاچ بار (Touch Bar) می‌خواند.

طراحی این محصول به گونه‌ای است که از مک‌بوک پرو رتینا قبلی سبک‌تر و باریک‌تر است. طبق گفته اپل، مک‌بوک پرو جدید 14 تا 17 درصد باریک‌تر و نزدیک به 200 گرم سبک‌تر از نسل قبلی است. همچنین این محصول در دو نسخه 13 و 15 اینچی و در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری در دسترس خواهد بود. علاوه بر این ترک پد این لپ‌تاپ به فورس تاچ مجهز است و اپل در صفحه کلید آن از نسل دوم صفحه کلید پروانه‌ای‌اش استفاده کرده.

نسخه 15 اینچی از پردازنده 4 هسته‌ای Core i7، پردازنده AMD Radeon Pro با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی و تا 16 گیگابایت رم برخوردار است. نسخه 13 اینچی نیز با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 و پردازنده‌های گرافیکی Intel Iris عرضه می‌شود. 4 درگاه تاندربولت 3 در این محصول تعبیه شده است که از تمامی آن‌ها می‌توان برای شارژ لپ‌تاپ استفاده کرد. جک 3.5 میلی‌متری صدا در این نسخه حفظ شده، اما درگاه کارت SD از آن حذف شده است.

 

تاچ بار، جایگزینی برای کلید‌های عملکردی

image

ستاره کنفرانس دیشب تاچ بار بود؛ نواری لمسی که جایگزین کلیدهای عملکردی بالای صفحه کلید شده است و رابطه‌ای تعاملی با کاربر برقرار می‌کند. با توجه به نرم‌افزاری که در حال استفاده از آن هستید، محتوای داخلی این نوار ابزار تغییر می‌کند. برای مثال اگر در حال وبگردی هستید، کلید بوکمارک، اضافه کردن تب جدید و حرکت بین تب‌ها در این نوار ظاهر می‌شود. در نرم‌افزار Photos ابزارهای ویرایش تصویر در نوار ابزار ظاهر می‌شود. کاربر می‌تواند تنظیم کند که به صورت پیش‌فرض چه مواردی در تاچ بار نمایش داده شود. تجربه کار با تاچ بار می‌تواند هر کاربری را وسوسه کند تا مک‌بوک پرو جدید را تهیه کند.

 

تاچ آیدی به مک‌بوک پرو آمد

image

اپل در قسمت کلید پاور دستگاه و در تاچ‌بار، سنسور تاچ آیدی را تعبیه کرده است. این سنسور سرعتی مانند نسل دوم تاچ آیدی دارد که در آیفون 6اس و آیفون 7 به کار رفته است. همچنین از این سنسور می‌توان برای دستگاه‌هایی استفاده کرد که چند کاربر اداره‌شان می‌کنند. به این ترتیب هر فرد با ثبت اثر انگشت خود به سرعت به اکانت مخصوصش منتقل می‌شود.

 

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های حرفه‌ای

image

اپل در این مراسم چند اپلیکیشن حرفه‌ای‌اش را برای مک‌بوک پرو به‌روزرسانی کرد. نسخه جدید Final Cut Pro از تاچ بار پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نوار زمان ویدئو را، حتی حین پخش فول اسکرین، نمایش دهد. نسخه‌های جدید نرم‌افزار فتوشاپ و DJ Pro نیز می‌توانند به نحوی از تاچ‌بار بهره ببرند. اپلیکیشن‌های دیگری که در حال حاضر از تاچ بار استفاده می‌کنند از این قرارند: مایکروسافت آفیس، Pixelmator، Sketch و DaVinci Resolve.

 

صفحه نمایش 5K ال‌جی

image

ال‌جی برای مک‌بوک پرو جدید یک صفحه نمایش 5K اختصاصی ساخته است. اپل این صفحه نمایش را بهترین انتخاب به عنوان صفحه نمایش اکسترنال برای مک‌بوک پرو جدید معرفی کرد. فیل شیلر از این صفحه نمایش به عنوان «ایستگاه داکینگ نهایی» برای مک‌بوک پرو نام برد؛ زیرا همزمان با پخش محتوای لپ‌تاپ، آن را شارژ نیز می‌کند. در مورد این صفحه نمایش اطلاعات زیادی نداریم و فقط می‌دانیم که هر مک‌بوک پرو می‌تواند در آن واحد به دو صفحه نمایش از این مدل متصل شود.

 

مرگ مک‌بوک ایر

image

اپل در این مراسم اعلام کرد که هیچ نسخه جدیدی از مک‌بوک ایر معرفی نخواهد شد و این شرکت طرفداران مک‌بوک ایر را به خرید نسخه ارزان‌تر 13 اینچی مک‌بوک پرو تشویق می‌کند؛ نسخه‌ای که فاقد تاچ بار است و تنها دو درگاه تاندربولت 3 دارد. این نسخه 1499 دلار قیمت‌گذاری شده است. البته اگر به خاطر وزن و ضخامت پایین مک‌بوک ایر طرفدار آن بودید، باید به عرضتان برسانیم که نسخه 13 اینچی مک‌بوک پرو جدید از مک‌بوک ایرهای فعلی هم سبک‌تر و هم باریک‌تر است.

 

اپلیکیشن مخصوص TV برای اپل تی‌وی

image

اپل قصد دارد اپل تی‌وی را به مرکز توجه اتاق‌های نشیمن خانه‌ها تبدیل کند. بنابراین عجیب نیست که جدیدترین نسخه اپل تی‌وی قادر به اجرای اپلیکیشن‌ها از جمله ماینکرافت و بیش از 2000 بازی دیگر است.

مهم‌تر از آن، اپل اپلیکشن مخصوص TV را برای اپل تی‌وی معرفی کرد که محلی برای تجمیع تمامی محتواهایی است که از آیتونز خریداری کرده‌اید. همچنین اپل نحوه استفاده از سیری را در اپل تی‌وی بهبود بخشیده است. اپلیکیشن TV تنها برای اپل تی‌وی نیست و برای آیفون و آیپد نیز عرضه می‌شود. به همین جهت می‌توانید اپل تی‌وی خود را با آیفون یا آیپد خود بسیار راحت همگام کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

modara1

۱۳۹۵/۸/۸
مهدی جان منم با نظر شما موافقم پوشش خبری مایکروسافت میشد بهتر باشه دوستان به این موضوع دقت داشته باشید که دنبال کردن کنفرانس خبری اپل یا هر شرکت دیگه ای صرفا به دلیل علاقه شما به حوضه فناوری هست در صورتی که کنفرانس شرکت مایکروسافت و اخبارش تاثیر کاملا مستقیم داره روی زندگیه اکثریت مردم کره زمین حالا خودتون مقایسه کنید که تاچ بار مک بوک تحول انقلابی فرض شده در این مطلب

مجید

۱۳۹۵/۸/۸
به نظر بنده ساختار سخت افزاری مک بوک پروتغییر نکرده فقط کیبروردکمی عوض شده ان هم زیاد چشم گیر نیست ابتکار و نوآوری جدیدی نبود!

mehdi

۱۳۹۵/۸/۷
جالبه!اینهمه مایکروسافت نواوری داشت تو مراسمش اونوقت شما اینطوری پوشش دادید! حالا اپل یه تاچ بار اورد و کل تیتر شما شد اپل!بعد کسی میگه شما خیلی جهت دار دارید تبلیغ اپل رو میکنید میگید نه چون اپل خیلی پرطرفداره ما داریم زیاد خبر میزاریم ازش!انصافا %99 کاربرای ایرانی دارن از ویندوز استفاده میکنن و شما هم.........بیخیال هر کاری دوست دارید بکنید