خانهاخبار
پرچمدار جدید وان‌ پلاس: اندکی متفاوت، همچنان قدرتمند

پرچمدار جدید وان‌ پلاس: اندکی متفاوت، همچنان قدرتمند

کمپانی OnePlus روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، اما پایش را از گلیمش درازتر نمی‌کند و همچنان با احتیاط و آهسته قدم برمی‌دارد. پرچمدار جدید این کمپانی 3تی است که تنها دوربین و پردازنده‌اش در مقایسه با نسخه پیشین پیشرفت کرده است.
۱۳۹۵/۸/۷

کمتر کسی هست که کمپانی وان‌پلاس را نشناسد و همچنین کمتر کسی هست که تجربه کار با یکی از گوشی‌های این برند را داشته باشد! محصولات این کمپانی چینی آن‌قدر خوب هستند که به محض ورود به بازار همه نقد و بررسی‌هایشان را تماشا می‌کنند، در حالی که می‌دانند احتمالا هیچ‌گاه دستشان به گجت‌های وان‌پلاس نمی‌رسد. پرچمدار کنونی این برند وان‌پلاس 3 است. این گوشی دو ویژگی قدرت و قیمت مناسب را با هم دارد که مهم‌ترین شاخصه‌های یک پرچمدارند. ظاهرا نسخه دیگری از 3 نیز به زودی عرضه می‌شود که در ادامه مشخصات آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

image

معمولا نسخه‌های جانبی پرچمداران با اضافه‌کردن حرف S به آخر نام اصلی روانه بازار می‌شوند، اما وان‌پلاس هیچ‌وقت طبق قوانین بازی نکرده است. گوشی جدید، OnePlus 3T نام دارد و مهم‌تر از همه این‌که به سنسور دوربین سونی IMX398 مجهز شده است. این سنسور 16 مگاپیکسلی پیش از این در اوپو آر9اس و آر9اس پلاس خودنمایی کرده بود و حالا پایش به خط تولید وان‌پلاس باز شده است. جالب این‌که گشادگی دریچه دیافراگم آن f/1.7 است که نتیجه‌اش می‌شود روشن‌ترین عکس‌هایی که می‌توان با یک گوشی ثبت کرد.

image

اگر هنوز نمی‌دانید این عدد برای دریچه دیافراگم چقدر خوب است باید به این نکته اشاره کنیم که هرچقدر عددی که بعد از f می‌آید کوچک‌تر باشد با دریچه بزرگ‌تری طرفیم. به عنوان مثال، ال‌جی جی4 که عکس‌های فوق‌العاده روشنی حتی در شب ثبت می‌کرد گشودگی دریچه دیافراگمش به f/1.8 می‌رسید. حالا این سنسور عملکردی بهتر از دوربین جی‌4 دارد و می‌تواند با گلکسی اس7 و نوت7 مرحوم (!) رقابت کند. قابلیت دیگر آن نیز فوکوس خودکار دو هسته‌ای است که ظاهرا عملکردی سریع‌تر از فوکوس‌های تشخیص فاز امروزی دارد.

image

گفته می‌شود 3تی مشخصات پردازشی قوی‌تری از 3 دارد. با توجه به این‌که گوشی قبلی هم‌اکنون به رم 6 گیگابایتی از نوع LPDDR4 و پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز شده است، ظاهرا دیگر جای زیادی برای پیشرفت ندارد. با توجه به این موضوع احتمالا شاهد حضور اسنپدراگون 821 در دل 3تی خواهیم بود. این گوشی به نقل از Weibo فضای رم 6 گیگابایتی دارد و طراحی ظاهری آن در مقایسه با نسخه پیشین تغییر خاصی نکرده است. البته استفاده از پردازنده جدید و احتمالا برخی تغییرات کوچک دیگر کاربر را مجبور به پرداخت 80 دلار بیشتر از قیمت 400 دلاری وان‌پلاس 3 می‌کند.

نکته آخر این‌که 3تی از همان ابتدا به اندروید 7 آپدیت شده و این در حالی است که 3 هنوز منتظر دریافت این به‌روزرسانی است. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا تاکنون شانس کارکردن با یکی از گوشی‌های این شرکت را داشته‌اید؟ نظرتان درباره رابط کاربری متفاوت آن چیست؟ آیا خرید یکی از وان‌پلاس‌ها را به کاربران جی‌اس‌ام پیشنهاد می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

Omid.

۱۳۹۶/۳/۱۱
عالی

Omid.

۱۳۹۶/۳/۱۱
نامبر وانه خدایش،

علیرضا

۱۳۹۵/۸/۱۲
دوست عزیز من این گوشی و دارم ،نوت 5 هم دارم از نزدیک باهاش کار کنی این حرف و نمیزنی ، از کشور جهان سوم هم تهیه نکردم از انگلیس رنگ گلد رو سیصد و بیست پوند گرفتم از روزی که عرضه شد تا تموم شد یک هفته طول کشید ،در کل ما ایرانیها کاری به پیشرفت کشورای دیگه نداریم فقط باید بکوبیم ، در ضمن گوشی که دور استادیومهای پخش زنده چمپیونز لیگ داره تبلیغ میکنه حتما یه استانداردی و رعایت میکنه، نوت هفت و ایفون هر دو اتیش گرفتن ایفون کمتر ،شک نکن اگه واسه هواووی این اتفاق افتاده این مهندس ای تی عزیزمون داشت در مورد جنس چینی سنخنرانی میکرد ولی اپل بود پس خوب کرد اتیش گرفت نشانه مرغوبیتش بوده و بس

پوربا

۱۳۹۵/۸/۱۰
آقا میثم جان این گوشی ها تازه یکی دو ساله وارد بازار شده مخصوصا وان پلاس که 3 4 تا گوشی زده و خیلی کمیابه و به سختی تو مغازه ها میشه پیداش کرد بعدشم گوشیهایی مثل هوآوی و وان پلاس مخصوصا وان پلاس 3 و همین 3 تی که میخواد بیاد تقریبا در یه حدن میاترده مدل بالان اصلا به اون صورت پرچمدار ندارن ولی بازم چون همشون یه تحفه ایت قبول کنین که به پای برندهای نامی با کیفیت نمیشن حالا چون شما میگین میرم از نزدیک باهاش کار میکم شایدم یکیسو خریدم جی فایوم یا حتی با یه اچ تی سی 10 و اس 7 ادج با این وان پلاس 3 و شیاومی ردمی نوت مقایسه میکنم گرچه همونجور که گفتم خیلی کم گیر بیاد باید 50 تا مغازه رو بگردی تا 2 یا 3 تا مغازه داشته باشن چون نمایندگیش هم تو تمام شهرها نیست

پوریا

۱۳۹۵/۸/۹
بعدشم تازه تمام نکسوس ها از جمله هوآوی زیر نظر. خود گوگل ساخته میشن بعدشم چرا یه مهندس ایرانی نتونه خودشم بهتر و بالاتر از یه چینی تو نگاه ضریب هوشی ما بکن بعد نظر الکی بده چرا ما ایرانیا خارجی پرستیم