خانهاخبار
هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص ویندوز 10 به بازار می‌آید

هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص ویندوز 10 به بازار می‌آید

واقعیت مجازی روز به روز محبوب‌تر می‌شود و مایکروسافت نیز که پیش از این با هولولنز وارد عرصه واقعیت افزوده شده بود، قصد ورود به بازار واقعیت مجازی را دارد.
۱۳۹۵/۸/۶
image

شرکت‌هایی که با مایکروسافت همکاری دارند در کنفرانس شب گذشته اعلام کردند سری جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی را راهی بازار خواهند کرد که همزمان از قابلیت‌های واقعیت مجازی ویندوز 10 و قابلیت‌های هولوگرافیک برخوردارند. مایکروسافت گفته است که این هدست‌ها با قیمت پایه 299 دلار عرضه می‌شوند و از سنسور inside-out بهره می‌برند؛ سنسوری که هدست‌ها را از دوربین اضافی یا سیستم لیزری، مانند آنچه در اکولوس ریفت یا اچ‌تی‌سی وایو به کار رفته، بی نیاز می‌کند. اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوز و ایسر از همکاران مایکروسافت در ساخت این سری هدست‌های جدید هستند.

گرچه هنوز اطلاعات سخت‌افزاری کمی از این هدست‌‌های داریم، احتمال دارد سیستم ردیابی شش درجه آزادی آن مشابه پروژه سانتا کروز اکولوس باشد. آن نمونه نیز از سنسور inside-out برخوردار است. هدست‌های جدید مایکروسافت متفاوت از هولولنز است که واقعیت را با اشیای مجازی ترکیب می‌کند. گرچه گفته شده است که این هدست به ردیاب‌های خارجی نیازی ندارد، آنچه در کنفرانس از آن رونمایی شد به نظر باسیم می‌آمد و برخلاف سانتا کروز کاملا بی‌سیم نبود.

مایکروسافت در این کنفرانس از شرکت‌هایی به عنوان همکار در زمینه واقعیت مجازی نام برد که خود اکنون در این عرصه فعالیت دارند. ایسر با همکاری استاربریز در حال ساخت هدست پیشرفته StarVR است، ایسوس هدست بند چرمی خود را در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی کرد، لنوو و استارت‌آپ چینی AntiVR برای ساخت هدست مجازی همکاری می‌کنند. در این میان اچ‌پی و دل تاکنون وارد بازار واقعیت مجازی نشده‌اند، اما هردو اخیرا رایانه‌های رومیزی و قابل حمل فوق‌العاده‌ای تولید کرده‌اند. هیچ کدام از همکاران مایکروسافت در عرصه واقعیت مجازی یک بازیگر جدی محسوب نمی‌شود و فعلا این بازار در دستان اچ‌تی‌سی، سونی، سامسونگ و اکولوس (متعلق به فیس‌بوک) است. نکته جالب توجه این است که در گذشته مایکروسافت روابط نزدیکی با اکولوس داشت، ولی نام این شرکت بین همکاران فعلی مایکروسافت دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بهنام صفوی

۱۳۹۵/۸/۷
واقعا عالی میشه ولی ایکاش شرکت ایسوس هم دراین زمینه فعالیت میکرد چون لپ تاپ هاش که حرف نداره و اوله