خانهاخبار
گزارش مالی سامسونگ تحت تاثیر ماجرای نوت 7

گزارش مالی سامسونگ تحت تاثیر ماجرای نوت 7

گزارش مالی سه ماهه سوم 2016 سامسونگ منتشر شده و حالا به خوبی می‌توان ضرر و زیانی را مشاهده کرد که Note 7 به کمپانی وارد کرده است. فروش کلی مجموعه 41.9 میلیارد دلار عنوان شده که 7.5 درصد در مقایسه با سال پیش افت کرده است.
۱۳۹۵/۸/۶

سامسونگ گزارش درآمد سه ماهه سوم 2016 را منتشر کرد که، همان‌طور که انتظار می‌رفت، ناامیدکننده بود. درآمد کلی این مجموعه 41.9 میلیارد دلار بوده که 7.5 درصد از سه ماهه مشابه در سال 2015 کمتر است. از این درآمد نیز 4.5 میلیارد دلار سود عملیاتی به دست آمده که 30 درصد یا 1.89 میلیارد دلار در مقایسه با برهه مشابه در 2015 کاهش یافته است. این رقم مربوط به سود پیش از پرداخت مالیات و هزینه‌های حقوقی است که کره‌ای‌ها با پرداختشان مجموعا با 17 درصد کاهش روبرو هستند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر درآمدی سامسونگ و آسیب‌هایی که گلکسی نوت 7 به غول کره‌ای وارد آورده با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

گلکسی نوت7 به عنوان پرچمدار سری نوت می‌توانست یک نردبان برای ترقی هرچه‌بیشتر سامسونگ باشد، اما با لغزشی کوچک تمام پیش‌بینی‌ها را به قعر دره فرستاد. در پایان سه ماهه دوم 2016 پروژه تعویض نوت7های معیوب در حال انجام بود که آسیب زیادی به درآمد سامسونگ می‌زد، اما باز هم قابل جبران بود. با اتمام سه ماهه دوم یک دستگاه نوت7 تعویض‌شده نیز در فرودگاهی منفجر شد که دوباره ماجرا را از سر گرفت. سود عملیاتی سامسونگ در این برهه به رقم باورنکردنی 87.1 میلیون دلار یعنی 96درصد کمتر از سال گذشته سقوط کرد.

برخلاف اسمارت‌فون‌ها، سامسونگ در بخش تولید قطعات وضعیت نسبتا خوبی دارد. تولید نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمدی سامسونگ است. البته خط تولید این بخش نیز با افت قیمت DRAM به مشکل خورد، اما در مجموع شرایط خوبی دارد. اگر وضعیت به همین شکل بماند احتمال این‌که فروش قطعات سامسونگ به حد سه ماهه چهارم 2015 برسد هم دور از انتظار نیست. اکنون پرفروش‌ترین کالای سامسونگ پرچمدارانش، گلکسی اس7 و اس7اج، هستند.

image

بزرگ‌ترین امید سامسونگ در سال 2017 فروش گلکسی اس8 است. البته تیم سامسونگ‌موبایل همچنان مشغول عیب‌یابی نوت7 هستند که برنامه تولید اس8 را با تاخیر 2 هفته‌ای مواجه کرده است. همچنان مدیران سامسونگ امیدوارند که در تاریخ 26 فوریه 2017 (8 اسفند) بتوانند از پرچمدار جدیدشان رونمایی کنند تا زخم‌های حاصل از انفجار نوت7 را اندکی التیام بخشد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود گلکسی اس8 مثل سال‌های گذشته یک روز پیش از افتتاحیه کنفرانس MWC معرفی می‌شود.

image

کارشناسان همچنان درباره درآمد احتمالی سامسونگ در سه ماهه چهارم 2016 اختلاف دارند. به عنوان مثال پاتریک مورهد کارشناس و آنالیزور معتقد است که توقف تولید گلکسی نوت7 آسیب شدیدی به فروش سامسونگ وارد نمی‌کند زیرا این گوشی به هر حال بخش کوچکی از درآمد کلی کمپانی از فروش اسمارت‌فون را به خود اختصاص داده است. از طرفی مهدی حسینی از موسسه Susquehanna می‌گوید: «سامسونگ از نمایشگری انقلابی در گلکسی اس8 استفاده می‌کند که این گوشی را از تمام پرچمداران 2017 متمایز خواهد کرد».

گزارش‌هایی که تاکنون درباره اس8 منتشر شده ادعا می‌کند پرچمدار کره‌ای‌ها نمایشگری بدون حاشیه دارد و سنسور اثر انگشت را نیز در دل نمایشگر جای داده است. نظر شما درباره گزارش درآمد سامسونگ چیست؟ آیا کره‌ای‌ها می‌توانند اعتماد کاربران را برای خرید اس8 جلب کنند؟ آیا پرچمدار آینده سامسونگ جایی در سبد خرید شما دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

سامان

۱۳۹۵/۸/۲۷
از آیفون بنجل ساز بهتره....برید تو بازار دست دو ببینید یه ایفون داشتم 2 ماه طول کشید تا بفروشمش اونم خیلی پایین

Next is Now

۱۳۹۵/۸/۲۲
سامسونگ بیدی نیست که از این بادها بلرزه و این افت اندک هم به زودی جبران خواهد شد

......

۱۳۹۵/۸/۱۳
وقتی سامسونگ یک باتری نمیتونه درست کنه چطور کهکشان میگه به خودش حتما سنگی از کهکشان را میگه

احسان نیک

۱۳۹۵/۸/۸
باشه خواهیم دید دوست من

محمد

۱۳۹۵/۸/۸
این ارزو را به خواب خواهی دید امسال با اس۸ اج سال سامسونگه