خانهاخبار
آیفون باز هم کاهش فروش را تجربه کرد

آیفون باز هم کاهش فروش را تجربه کرد

آیفون هنوز هم محبوب است و هنوز هم میزان فروش آن متحیرکننده است، اما در چند ماه اخیر آمار نشان می‌دهد که آیفون مانند سال‌های گذشته نمی‌فروشد. گزارش مالی سه ماهه چهارم مالی سال 2016 اپل نیز این موضوع را تایید می‌کند.
۱۳۹۵/۸/۶
image

سال مالی اپل 24 سپتامبر و تنها پس از دو هفته از عرضه رسمی آیفون 7 و 7 پلاس به پایان رسید و اکنون اپل گزارش درآمد سه ماهه چهارم مالی 2016 خود را منتشر کرده است. گزارشی که اگرچه نشان‌دهنده فروش بالای محصولات این شرکت است، اما مانند سه ماهه دوم و سوم 2016 خبر از کاهش سود اپل می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است که در سه ماهه پایانی سال 2016 موفق به فروش 45.51 میلیون دستگاه آیفون شده است. این رقم نسبت به فروش 48 میلیون دستگاهی آیفون در بازه مشابه سال قبل، کاهش پیدا کرده است. با این حال همچنان میزان فروش آیفون متحیر کننده است. کارشناسان وال استریت پیش‌بینی کرده بودند که فروش آیفون در این سه ماهه به 45 میلیون دستگاه می‌رسد.

در کنفرانس خبری، تیم کوک عنوان کرد که اپل «از بازخورد کاربران به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هیجان‌زده است» اما مشخص است که این شوق و علاقه کاربران اندکی نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. در مجموع میزان درآمد آیفون در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است. این درحالی است که تعداد دستگاه‌های فروخته شده نیز 5 درصد کمتر شده است.

کوک اعلام کرد که فروش آیفون در این سه ماهه و در 40 بازار رشدی 33 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال 2015 تجربه کرده است. این مطلب نشان‌دهنده آن است که کاهش درآمد آیفون به خاطر کاهش فروش در بازارهای بزرگش است. در این سه ماهه، درآمد میانگین فروش آیفون در آمریکا 7 درصد و در چین 30 درصد کاهش را به خود دیده است، اما طبق گفته کوک میزان فروش آیفون در هند نسبت به بازه مشابه سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.

به خاطر مشکل تامین آیفون 7، اپل اشاره مشخصی به میزان فروش پایان هفته عرضه آیفون 7 نکرده است. کوک اذعان کرد که تقاضای آیفون 7 از تامین آن جلو افتاده است. لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل، نیز اشاره کرده است که آیفون 7 در زمینه همگام شدن با تقاضای خرید مشکل دارد.

کوک در پاسخ به سوال «تولید آیفون 7 چه زمانی به تعداد تقاضاها می‌رسد؟»، گفت که آیفون 7 اواخر سه ماهه مالی فعلی و آیفون 7 پلاس تا دسامبر از نظر تولید و تقاضا به تعادل خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

sink

۱۳۹۵/۸/۷
البته به نوعی برعکس ، دسته ی اول کم شدن
اگر بخوام دقیق تر بگم ، دسته دوم که گوشی رو برای کلاس میخواستن ، تبدیل شدن به بچه مدرسه ای . در حقیقت آمارشون رو به افزایشه و این بچه مدرسه ای ها هم فرقی با همونایی که تو کار گوشی نبودن ندارن
همین الان تو دانشگاه من تو کلاسم از ۳۰ نفر ، ۲۰ نفر آیفون دارن . ۱۹ نفرشون نمیدونن استیو جابز که بود و چه کرد . فقط میدونن گوشیشون اپله
و همچنین پیاده میرن خونه !

حرف حق

۱۳۹۵/۸/۷
امير تباركى
اگه يكى مث عكستى اصن نبايد باهات بحث كرد?
فروش 7S و 7S plus هم ميبينيم
همين كه بمب نساخت خودش جاى اميدوارى داره
همين كارم خيليا نميتونن???

Amir446

۱۳۹۵/۸/۷
بنظره من کاربرهای آیفون دو دسته ان یک دسته اونایی که تقریبا حرفه ای تر کار میکنن و دنبال سیستم عامل اپل هستن و گوشی بازن اونا همیشه به آیفون پایبند هستن .دسته دیگه کسانی که فقط الکی پول بیشتری میدن که فقط به خیال خودشون خاص تر باشن با اپل .زیادم تو کاره گوشی نیستن فقط اپل بودن گوشیشون مهمه .توی این چند سال از تعداده گروه دوم کم شده چون دیگه اون کلاس قدیم و نداره بخاطره خیلی دلایل از جمله کم شدن تفاوت قیمتش با برندای دیگه زیاد شدنش دسته بچه مدرسه ای ها و....

amir1975

۱۳۹۵/۸/۶
درب باز کن فروشش کم شده!
چون دیگه کلاس سابق رو نداره. مشخصه.

محسن

۱۳۹۵/۸/۶
این خبر خوبیه چون باعث میشه سال بعد محصول بهتری بده و من که میخوام سال بعد بگیرم محصول بهتری استفاده کنم