خانهاخبار
Mi Note 2، فبلت پرچم‌دار جدید شیائومی، رسما معرفی شد

Mi Note 2، فبلت پرچم‌دار جدید شیائومی، رسما معرفی شد

شیائومی طی مراسمی رسمی در شهر پکن از فبلت جدیدش، Mi Note 2، رونمایی کرد. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با ویژگی‌های این محصول آشنا شوید.
۱۳۹۵/۸/۴
image

شیائومی شرکتی است که در عرض چند سال توانسته جایگاه خود را به عنوان سازنده‌ باکیفیت گوشی‌های هوشمند تثبیت کند؛ گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای که کارآیی خوبی نیز دارند. حال پس از انتشار اخبار و تصاویر مختلف، سرانجام جدیدترین فبلت این شرکت طی مراسمی مخصوص در شهر پکن چین رونمایی شد. Mi Note 2 که فرزند گوشی تاثیرگذار Xiaomi Mi Note محسوب می‌شود، از صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده دو طرفه برخوردار است و از این نظر به گلکسی نوت 7 شباهت زیادی دارد. اما علاوه بر ظاهر، سخت‌افزار قدرتمند این فبلت آن را تبدیل به گوشی قدرتمند کرده است.

شیائومی می نوت 2 صفحه نمایش 5.7 اینچی با پنل 3D OLED دارد که نسبت صفحه نمایش به بدنه آن 77.2 درصد است. لبه‌های خمیده دو طرفه و روکش شیشه‌ای پشت دستگاه نیز به آن زیبایی خاصی بخشیده است. قاب کلی دستگاه نیز آلومینیومی است.

image

مانند بسیاری از پرچمداران اخیری که معرفی شده‌اند، از جمله Mi 5s Plus، می نوت 2 نیز از تراشه اسنپدراگون 821 با فرکانس پردازنده 2.35 گیگاهرتزی بهره می‌برد. دو نسخه از این گوشی با رم‌های 4 و 6 گیگابایتی به فروش می‌رسند که به ترتیب 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند.

در مورد باتری نیز به نظر می‌رسد شیائومی خیال طرفدارانش را راحت کرده است. ظرفیت 4070 میلی‌آمپرساعتی باتری و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 باعث شده است که نگرانی از بابت باتری وجود نداشته باشد. دوربین اصلی این محصول 22.56 مگاپیکسلی است (در مراسم معرفی حدود چند دقیقه به این موضوع پرداخته شد که دوربین این فبلت 23 مگاپیکسلی نیست!). سنسور دوربین می نوت 2 از مدل Sony IMX318 با ضریب اف f/2.0 است که متاسفانه مانند دوربین پیکسل‌های گوگل، به تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر (OIS) مجهز نیست. در عوض شیائومی از تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS) برای پرچمدار جدیدش استفاده کرده است. دوربین جلوی آن نیز 8 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX268، ضریب اف f/2.0 و فوکوس خودکار است.

image

می نوت 2 به قابلیت‌های جانبی دیگری نیز مجهز است؛ مثلا NFC  یا سیستم پرداخت شیائومی موسوم به Mi Pay، حسگر فراصوت اثرانگشت و GPS با دقت تشخیص بالای مکانی. طرفداران موسیقی از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که می نوت 2 از چیپ پردازش صوتی جداگانه کوالکام، Aqstic، برخوردار است که خروجی صدای 192 کیلوهرتزی/ 24 بیتی را تامین می‌کند.

از منظر نرم‌افزاری می نوت 2 به اندروید مارشمالو با رابط کاربری MIUI 8 مجهز است. از آنجا که اندروید نوقا با رابط کاربری MIUI 9 اخیرا در گوشی Mi 5s دیده شده است، احتمالا خریداران می نوت 2 زمان زیادی برای دریافت اندروید نوقا انتظار نخواهند کشید.

image

می نوت 2 در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود. از نظر قیمتی نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 2799 یوآن قیمت دارد که تقریبا معادل 413 دلار است. نسخه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز 3299 یوآن قیمت دارد که معادل 487 دلار است. نسخه‌ مخصوصی از این محصول با عنوان Global نیز عرضه خواهد شد که از 4G+ و 37 باند مختلف شبکه LTE پشتیبانی می‌کند. قیمت این نسخه حدود 516 دلار است. می نوت 2 از اول نوامبر (11 آبان) راهی بازار می‌شود.

آیا می نوت 2 توانسته است نظر شما را برای خرید به خود جلب کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

MYi7

۱۳۹۵/۸/۶
فعلا که تمام گوشی ها دارن شبیه سامسونگ میشن....همون بمب از همه بهتره هنوزم

محمد

۱۳۹۵/۸/۶
همین کمپانی ها تا چند سال دیگه باختراصل جای اون اپل اشغال ساز را خواهند گرفت

ALI

۱۳۹۵/۸/۵
ایولا داری اقا رضا.واقعا هیچی همون نوت سامسونگ نمیشه.

K.A

۱۳۹۵/۸/۵
خب برادر من چرا اینقدر ساده هسی،اگه این چیزارو اضافه نمیکرد که دیگه باید بساتشو جمع میکرد اینا سیاسته،سیاست.

احسان نیک

۱۳۹۵/۸/۵
رضا جون خیلی نگرانم برات تو اخر با سامی جونت میری رو هوا ??