خانهاخبار
آیا سامسونگ مقصر نقص باتری گلکسی نوت 7 است؟

آیا سامسونگ مقصر نقص باتری گلکسی نوت 7 است؟

گلکسی نوت 7 افسانه‌ای به پایان تلخی دچار شد که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد. برندهای حرفه‌ای پس از هر شکستی به دنبال برطرف کردن عیب‌ها برمی‌آیند. سامسونگ هم در این زمینه قدم‌هایی برداشته است و ظاهرا ریشه تمام این مشکلات به سیاست‌های خود برند باز‌می‌گردد.
۱۳۹۵/۷/۲۷

این روزها هر کاربری حداقل یک‌بار ماجرای نقص باتری گلکسی نوت7 را شنیده است. این اخبار آن‌قدر سروصدا کرد که اخبار رونمایی برخی پرچمداران را نیز به حاشیه برد و اکثر تیترها را به خود اختصاص داد. به هر صورت حالا دیگر پروژه نوت7 به پایان رسیده و چیزی از نام پرآوازه گلکسی نوت باقی نمانده است. در ادامه یکی از دلایل احتمالی نقص باتری این فبلت را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

پس از جلوگیری از فروش نوت7 در بازار جهانی، حالا سامسونگ تمام حواس خود را به جمع‌آوری گجت‌های فروخته‌شده و همچنین عیب‌یابی آن‌ها معطوف کرده است. یکی از خبرگزاری‌ها معتقد است که اولین مقصر در این فاجعه سیاست‌های سامسونگ هستند! کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند معمولا پیش از رونمایی رسمی، محصول خود را به آزمایشگاه‌هایی می‌فرستند تا از سلامت قطعات آن‌ها مطمئن شوند. جالب است بدانید که هم‌اکنون 28 آزمایشگاه رسمی زیر نظر مجمع تولیدکنندگان دستگاه‌های بی‌سیم (CTIA) قرار دارند.

image

ظاهرا یکی از اشتباهاتی که سامسونگ در پروسه تولید نوت7 مرتکب شده این است که گجت را برای ارزیابی به این آزمایشگاه‌ها تحویل نداده و در لابراتوارهای خودش فرایند عیب‌یابی را انجام داده. این کار ممکن است برای کاهش هزینه‌ها یا جلوگیری از لورفتن محصول پیش از رونمایی رسمی باشد. البته برندهای دیگری نظیر موتورولا نیز محصولاتشان را در آزمایشگاه‌های خودشان ارزیابی می‌کنند، اما برای ورود به خاک ایالات متحده حتما از کارشناسان CTIA کمک می‌گیرند؛ در حالی که سامسونگ از این کار اجتناب کرده است.

سخنگوی سامسونگ، آقای Tom Sawanobori، ادعا می‌کند که:

 تاکنون 1500 باتری را آزمایش کرده‌ایم و هیچ مشکلی پیش نیامده. این اولین‌بار است که با چنین معضلی مواجه می‌شویم.

image

سامسونگ برای جلب نظر مشتریان، تولید سری نوت را متوقف کرده است و وعده داده که از این پس با دقت بیشتری محصولاتش را تولید می‌کند. در حالی که نظرسنجی‌ها از بی‌اعتمادی مشتریان به سامسونگ حکایت دارند، نظر شما درباره گجت‌های غول کره‌ای چیست؟ آیا گوشی‌های این کمپانی همچنان جایی در سبد خرید شما دارند؟ آیا به جایگزین نوت7 که در آینده معرفی می‌شود اعتماد می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (75 نظر)

rs76

۱۳۹۵/۹/۲۴
حالت خوبه

s

۱۳۹۵/۹/۲۴
احسنتم

best htc

۱۳۹۵/۹/۲۴
اصلا من موندم شما چرا انقدر اطلاعاتتون ضعیفه..یه سرچ بکنید میفهمید که سام سونگ از زمان اس3داره میترکه تاالان...اس7هم عین نوت7ترکید..ولی حالا اچ تی سی تاحالا یدونه گوشیشم منفجرنشده....

best htc

۱۳۹۵/۹/۲۴
شرکتی که نتونه خودش یه باطری بزنه بهتره همون جارو برقیشو بزنه....باطریاشم که ال جی داره درست میکنه.... خخخخ

best htc

۱۳۹۵/۹/۲۴
اره برو بخر...