خانهاخبار
تولید انبوه تراشه‌های جدید سامسونگ با فناوری 10 نانومتری

تولید انبوه تراشه‌های جدید سامسونگ با فناوری 10 نانومتری

سامسونگ اعلام کرده است که تراشه‌های جدیدش، که با فرایند تولید 10 نانومتری FinFET تولید می‌شوند، اوایل 2017 روانه بازار می‌شوند؛ تراشه‌هایی با کارایی بیشتر و مصرف انرژی کمتر.
۱۳۹۵/۷/۲۶
image

سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوده تراشه‌هایی با فرایند 10 نانومتری FinFET را آغاز کرده است؛ محصولی که این شرکت کره‌ای مدعی شده اولین نمونه در صنعت است.

این شرکت گفته است: آغاز تولید انبوده تراشه‌ها با تکنولوژی FinFET از برتری سامسونگ در تکنولوژی پردازش پیشرفته خبر می‌دهد. سامسونگ همچنان در زمینه تکنولوژی و راه‌حل‌هایی برای بهبود خدمات به مشتریانش تلاش می‌کند.

فرایند تولید 10 نانومتری FinFET، که این غول کره‌ای استفاده کرده، ساختار ترانزیستوری سه‌بعدی پیشرفته را به کار گرفته که در مقایسه با فرایند 14 نانومتری، هم در تکنولوژی پردازش و هم در طراحی‌اش بهبودهایی صورت گرفته است.

این فرایند 30 درصد صرفه‌جویی فضایی، 27 درصد بهبود کارایی و 47 درصد صرفه‌جویی مصرف انرژی را به همراه دارد. سامسونگ اعلام کرده تراشه‌های جدیدش که با فرایند 10 نانومتری تولید می‌شوند اوایل 2017 روانه بازار می‌شوند، در حالی که نسل دوم تراشه‌هایی که با فرایند 10 نانومتری‌اش با هدف افزایش عملکرد برای تولید انبوه تولید می‌شوند در نیمه دوم 2017 به بازار می‌آیند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۷/۳۰
yh خان
اولا این ال سی دی ایفن رو خود سامسونگ ساخته ۱۰۰ میلیون قرار داد بستن?
دوم تا پارسال هم پردارنده های ایفن از جمله. 6s. رو سامسونگ زده
سامسونگ چهار یا سه تا قطعات ایفن میزنه.واسه ایفن. super amoled. زده.امسال رو اس هشت 4k میاد.ثانیا چیپیستی ک خود سامسونگ میزنه اگزینوس تو تک هسته ایفن جلوتره چن ثانیه ولی تو ازمایش چن هسته ای
چن کاره بازی سنگین و.. همیشه حرف سامسونگ میزنه
در صمن دیگ دوربینش قابل قیاس نیست اس ۷ ک ترکوند
با این همه دلیلی ک میگین نمیدونم چرا فروش ایفن ۲۵ درصد کاش یافت
اس ۷ هم شد بهترین گوشی سال

sina

۱۳۹۵/۷/۲۸
لیلا خانوم
زمانی که من گوشی هوشمند لمسی داشتم شما نمیدونستی گوشی لمسی چی هس

javad

۱۳۹۵/۷/۲۷
به قول پهلوون تختی انقد باختم تا بردنو یاد گرفتم.هر شکستی یه نتیجه خوب برای آینده در بر داره.مطمئن باشین سامسونگ کارشو خوب بلده.اونایی هم که مخالفن دست از حرفایه احساسی و از رو تعصب بردارن.سامسونگ جزو کامل ترین و بهترین کمپانی های تولید قطعات تو هر زمینه ای هست.هر چی هم تا حالا ساخته بهترین بودن.از کسی هم کمکی نگرفته.اکثر آمار های دنیا به نفع سامسونگه.برید خودتون نگاه کنید.باز خوبه مثل بعضیا مدیون این و اون نیست.بزار کوالکام تعطیل شه ببینیم بقیه شرکتا از چی میخوان استفاده کنن.حداقل به بقیه وابسته نیستیم.هزار بارم سامسونگ منفجر شه بازم سامسونگ میمونم.

yh

۱۳۹۵/۷/۲۷
بعضیا پایین نوشتن که سامسونگ با بیرون دادن این فن آوری:))))) دوباره بازار موبایل رو مال خودش میکنه....اولا بهتره بگین چیپست با این فن آوری ... در ثانی همین ماه قبل بود که tsmc تولید تراشه های 10 نانو میلیمتری اپل رو آغاز کرده ....سامسونگ تازه داره شروع میکنه.. وقتی میگم هیچکس بیکار ننشسته و دلتونو به این اخبار خوش نکنین بیراه نگفتیم:)))...

Leila

۱۳۹۵/۷/۲۷
@sina
شما که هنوز گوشی هوشمند دستت نگرفتی لطفا نظر نده
تو رو چی به تکنولوژی که اومدی نظر چرت و پرت مینویسی
لیاقت امثال تو همون تبلت های دانش آموزیه اگه والدینت اجازه بدن