خانهاخبار
تولید سری نوت سامسونگ متوقف می‌شود

تولید سری نوت سامسونگ متوقف می‌شود

تبعات توقف تولید نوت 7 برای سامسونگ بسیار فراتر از ضرر مالی بوده است. اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر این که سامسونگ قصد ندارد هیچ محصول دیگری از سری نوت معرفی کند.
۱۳۹۵/۷/۲۳
image

گلکسی نوت7 معرفی شد، آتش گرفت، دوباره به کارخانه فرا خوانده شد، آتش گرفت و سرانجام سامسونگ متقاعد شد تولیدش را متوقف کند. اما این ماجرا هنوز تمام نشده است. سامسونگ گزارش اصلاح‌شده درآمد سه‌ماهه سوم سال 2016 خود را منتشر کرد که نشان‌دهنده ضرری 33 درصدی به علت توقف نوت7 بود. علاوه بر این، سهام سامسونگ نیز با افت ارزش مواجه شده است. مهم‌تر از همه این است که اعتبار چندین ساله سامسونگ به خاطر یک محصول به خطر افتاده. اما سامسونگ برای مقابله با این تهدید چه تدبیری اندیشیده است؟

پیش از این در خبرها داشتیم که سامسونگ با افزایش تولید گلکسی اس7 قصد دارد ضررهای مالی نوت7 را جبران کند. حال خبری منتشر شده است مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد معرفی محصولات سری نوت را کاملا متوقف کند.

یک منبع ناشناس از داخل نمایندگی روسیه سامسونگ گفته که سامسونگ به علت انفجارهای پیاپی نوت7 نگران اعتبار از دست رفته برند Note است. سامسونگ به نمایندگی‌های خود دستور داده تعویض گوشی‌های اولیه نوت7 با دستگاه‌های تعمیرشده را متوقف کنند و همچنین به شرکای اقتصادی خود اعلام کرده است که دست از فروش نوت7 بردارند.

image

این شرکت برای اینکه مشتریان آمریکایی خود را از دست ندهد برنامه مخصوص تعویض نوت7 را پیاده کرده است. طبق این برنامه تمام دارندگان نوت7 می‌توانند این محصول را با هر گوشی هوشمند دیگری از سامسونگ تعویض کنند و در کنارش 100 دلار هدیه دریافت کنند. همچنین خریداران می‌توانند هزینه پرداختی خود برای گوشی را پس بگیرند یا محصول خود را با هر گوشی هوشمندی از هر برند دیگری تعویض کنند و در کنار انتخابشان، 25 دلار از سامسونگ هدیه دریافت کنند.

منابع داخلی سامسونگ اعلام کرده‌اند که بر اساس نظرسنجی این شرکت کره‌ای، اکنون 50 درصد خریداران نسبت به برند نوت دید منفی دارند، بنابراین دور از انتظار نیست که شایعه توقف سری نوت به زودی تبدیل به واقعیت شود.

سامسونگ گلکسی نوت اولین گوشی این سری بود که 28 اکتبر سال 2011 معرفی شد. این محصول اولین گوشی هوشمندی بود که صفحه نمایشی بزرگ‌تر از 5 اینچ (5.3 اینچ) داشت و رزولوشن 800 در 1280 پیکسلی را به نمایش درمی‌آورد.

نظر شما در مورد تصمیم سامسونگ مبنی بر توقف تولید سری نوت چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (128 نظر)

yas

۱۳۹۶/۳/۱
سلام دوستان روزتون خوش دروغه این سری متوقف شد تابستان ۹۶ سری نوت ۸ میزنه بیرون با مقداری ارتقا دوباره به بازار میگرده بعدش بیشتر سرمایه سامسونگ از سری sوnote که اصلا همچین چیزی امکان نداره

متین

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
داش چقد بچه ای البته نمیگم خودمم بزرگما ولی واقعا یک گوشی این لوس بازیارو داره
من خودم نوت ۵ دارم راضیم امیدوارم سامسونگم تجربه شده باشه براش و سر اس ۸ بترکونه
ولی این لوس بازیارم درنیارید

mahdi1395

۱۳۹۵/۷/۲۸
داداش اینطور که شما میگی الان سونی باید مقام اول رو در فروش جهانی داشته باشه ولی سونی کجا سامسونگ کجا

mahdi1395

۱۳۹۵/۷/۲۸
بابا این چه کاریه آخه - - حالا یه مدل خراب از کار در اومد ، نمیان که کلا دیگه از ریشه بزننش

reza_ahmadi

۱۳۹۵/۷/۲۵
من خودم Note5 دارم قرار بودNote7 بگیرم که...?
نوت همیشه طرفدارای خاص خودشو داشته و داره بنظرم اگه تولید سری نوت رو متوقف کنه کار اشتباهی کرده
فقط جای تعجب داره برندی مثل سامسونگ چطور نتونسته علت این مشکل رو تشخیص بده!