خانهاخبار
آپدیت جدید Clash of Clans با انبوهی از تغییرات منتشر شد

آپدیت جدید Clash of Clans با انبوهی از تغییرات منتشر شد

سوپرسل به‌ روز رسانی جدیدی برای بازی محبوب کلش آو کلنز منتشر کرده است که تغییرات فراوانی دارد. برای مرور این تغییرات با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۷/۲۱
image

کلش آو کلنز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی چه برای اندروید و چه برای آی‌اواس است. با این حال چند ماه پیش و پس از آمدن بازی جدید سوپرسل، کلش رویال، اندکی از محبوبیت این بازی استراتژی کم شد. البته این کم شدن محبوبیت را به تغییرات ناخوشایند چند ماه گذشته نمی‌توان بی ربط دانست. اما واضح است که تیم سوپرسل اصلا دوست ندارد شاهد از سکه افتادن بازی فوق‌العاده‌اش باشد. امسال سوپرسل کلش کان، مراسمی که در آن طرفداران بازی دور هم جمع می‌شوند، را برگزار نکرد تا تمرکز ویژه‌ای بر تغییرات بازی داشته باشد. حال به‌روزرسانی جدیدی برای کلش آو کلنز منتشر شده است. اگر علاقه دارید با تغییرات این نسخه آشنا شوید، با جی‌اس‌ام همراه باشید.

سطح‌های جدید برای نیروها و تجهیزات دفاعی

image

سوپرسل همان‌طور که چندین ماه پیش با معرفی تاون هال 11 وعده داده بود، به مرور به برتری‌های این تاون‌ هال افزود و در این به‌روزرسانی نیز بیشترین تمرکز متوجه بازیکنان این سطح است. سطح‌های جدید به شرح زیر است:

  • سطح 7 برای ویزارد در تاون هال 10
  • سطح 9 برای تسلا در تاون هال 11
  • سطح 10 برای مورتار در تاون هال 11
  • سطح 5 برای ایکس بو در تاون هال 11
  • سطح 5 برای بیبی دراگون در تاون هال 11
  • سطح 6 برای دراگون در تاون هال 11
  • 25 دیوار جدید در تاون هال 11
image

همچنین در این به‌روزرسانی، نیروی دفاعی جدیدی به نام بمب تاور به بازی اضافه شده است. اگر با بازی کلش رویال آشنا باشید، متوجه می‌شوید که این نیرو از آن بازی به کلش آو کلنز آمده است. اولین سطح این نیرو در تاون هال 8 قابل دسترسی است و 5 سطح برای ارتقای آن وجود دارد. در تاون هال 10 می‌توانید بمب تاور دوم خود را نیز بنا کنید.

تغییرات متعادل‌سازی

image

با توجه به سطوح جدید نیروها و همچنین اضافه شدن نیروی دفاعی جدید، نیاز به تغییراتی در قدرت سایر بخش‌های بازی احساس می‌شد. تغییرات سوپرسل برای این به‌روزرسانی به شرح زیر است:

  • جان‌سختی و قدرت تخریب ویزارد سطح 6 اندکی افزایش یافته است.
  • ویزارد سطح 6 که پیش از این در تاون هال 10 قابل دسترسی بود، به تاون هال 9 آمده است.
  • قدرت تخریب 2 برابر تسلا بر روی پکا حذف شده است.
  • قدرت تخریب مورتار سطوح 8 و 9 افزایش یافته است.
  • اسپل اسکلتی حال تعداد اسکلت بسیار بیشتری تولید می‌کند.
  • نیروهای کلون شده از اسپل کلون اکنون مدت زمان بیشتری در میدان نبرد باقی می‌مانند.
  • قدرت تخریب و جان سختی ویچ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
  • قدرت تخریب 1.5 برابر جاینت بمب بر روی هاگ حذف شده است.
  • جان‌سختی بولر کاهش یافته است.

کاهش هزینه‌های ارتقا

image

در به‌روزرسانی ماه اکتبر، هزینه ارتقا برخی نیروها و تجهیزات دفاعی کاهش یافته است. نیروهایی که شامل این کاهش هزینه شده‌اند به شرح زیر اند:

  • ویزارد سطح 6
  • دراگون سطوح 3 تا 5
  • بیبی دراگون (تمامی سطوح)
  • آرچر تاور سطوح 11 تا 13
  • کنون سطوح 12 و 13
  • مورتار سطوح 8 و 9
  • ویزارد تاور سطوح 7 و 8
  • تسلا سطوح 5 تا 8
  • ایکس‌بو سطوح 2 تا 4

تغییرات در جوایز وار

image

در گذشته اگر در وار به حریف حمله‌ای می‌کردید اما موفق نمی‌شدید هیچ ستاره‌ای از او بگیرید، هیچ جایزه‌ای دریافت نمی‌کردید. اکنون حتی اگر در حمله شکست بخورید، بخشی از جایزه ویژه وار را کسب خواهید کرد. از طرفی در گذشته میزان جایزه ویژه وار به سطح تاون هال شما و تاون هال حریف بستگی داشت، اما اکنون این جایزه تنها به سطح تاون هال حریف بستگی دارد و فرقی نمی‌کند که شما از حریف قوی‌تر باشید یا ضعیف‌تر.

همچنین دستیابی به امتیاز تجربه (XP) در وارها تغییراتی داشته است. حریفان قدرتمندتر به شما امتیاز تجربه بیشتری نسبت به قبل خواهند داد (تا سقف 10 امتیاز).

سیستم جدید تربیت نیرو

image

شاید یکی از جذاب‌ترین تغییرات این به‌روزرسانی، سیستم جدید تربیت نیروی بازی باشد. اکنون برای تربیت نیروها نیازی به سر زدن یک به یک به سربازخانه‌هایتان ندارید یا نیازی نیست برای تنظیم زمان تربیت نیروها سختی بکشید. در نسخه جدید بازی تربیت تمامی نیروها در یک پنجره انجام می‌شود. پنجره تربیت نیرو 4 زبانه با عنوان ارتش، تربیت سرباز، ساخت اسپل و تربیت سریع دارد.

  • زبانه Army: در این بخش تمامی نیروهایی که داخل کمپ خود دارید یا در حال ساخته شدن هستند، نشان داده می‌شود. شما می‌توانید قهرمانانتان را مستقیما از این قسمت احیا کنید، از هم کلنی‌هایتان درخواست نیرو کنید یا نیرویی را از مجموعه نیروهایتان حذف کنید.
  • زبانه Train Troops: در این قسمت شما به تمامی نیروهای خود از جمله نیروهای اکسیری یا دارک اکسیری دسترسی خواهید داشت. از طرفی سیستم تربیت نیرو اکنون به طور خودکار کار می‌کند و نیازی نیست تا برای هر سربازخانه تعدادی نیرو برای تربیت تعیین کنید. در این زبانه به شما امکان تربیت دو ارتش همزمان داده شده است. همچنین می‌توانید به راحتی جای نیروهای در صف را با یکدیگر عوض کنید تا بر اساس اولویت شما نیروها تربیت شوند. امکان بوست کردن تربیت نیرو نیز از داخل همین زبانه وجود دارد. همچنین هر چه بیشتر سربازخانه‌هایتان را ارتقا دهید، زمان تربیت نیروها نیز کاهش پیدا می‌کند.

image

 

  • زبانه Brew Spells: به مانند زبانه تربیت نیرو، در این زبانه تمامی اسپل‌های موجود نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از میان آن‌ها اسپل‌های مورد نیاز خود را برای ساخت انتخاب کنید. امکان ساخت اسپل برای دو ارتش وجود دارد.
  • زبانه Quick Train: این زبانه کارآیی بسیار جالبی دارد. شما ممکن است اتک‌های خود را با الگوی خاصی انجام دهید و بعد از هر اتک مجبورید آن الگو را دوباره در سربازخانه پیاده کنید. اما از این پس می‌توانید ترکیب‌های مورد علاقه خود را (تا حداکثر 3 ترکیب) ذخیره کنید و هر بار تنها با زدن یک دکمه آن ترکیب را برای ساخت به سربازخانه ارسال کنید. در این قسمت هزینه‌ی هر ترکیبتان نیز نوشته می‌شود تا بهتر بتوانید آن را از نظر میزان هزینه و درآمد، متعادل کنید.

جنگ‌های دوستانه

image

بالاخره سوپرسل به درخواست کاربران پاسخ داد و قابلیتی به عنوان جنگ دوستانه (Friendly War) به بازی اضافه کرد. شما می‌توانید با کلن‌هایی که دوست دارید جنگ دوستانه داشته باشید. البته آغاز این جنگ منوط به آن است که کلن حریف درخواست جنگ دوستانه شما را قبول کند. تمامی قابلیت‌های جنگ معمولی در این جنگ نیز وجود دارد. علاوه بر این می‌توان مدت زمان جنگ را نیز تعیین کرد. (حداقل آن یک ساعت است). جنگ دوستانه از آنجا که فقط به منظور سرگرمی به بازی اضافه شده است (و همچنین برای جلوگیری از جنگ‌های غیرواقعی و تبانی) هیچ جایزه‌ای برای مهاجمین نخواهد داشت، اما پس از حمله به حریف، نیروهای شما از دست نخواهد رفت. (البته نیروهای کسل مهاجم از این قاعده مستثنی است و پس از حمله از بین می‌روند.)

علاوه بر این تغییرات، سوپرسل امکان اضافه کردن بازیکن‌های داخل بازی به عنوان دوست را به کلش آو کلنز اضافه کرده است. شما می‌توانید دوستانتان را در لیستی مخصوص مشاهده کنید، به دهکده‌هایشان سرک بکشید یا آن‌ها را به کلن خود دعوت کنید. فعلا امکان چت با دوستان وجود ندارد.

image
image

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ آیا سوپرسل با این تغییرات توانسته است رضایت شما را به عنوان یکی از بازیکنان کلش آو کلنز جلب کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

یاشار

۱۳۹۸/۹/۱۰
سلام
توجه توجه بخون تغییر ایجادبشه
جالبه خیلیا دوست دارن گول ات بزنن بری تو کلن شون
میدونی چرا؟
دسته نبردتون رو حتما با نرم افزار قوی چک کنید نقطه ضعف دک رومشخص مکنه میتونید برطرفش کنید الان فکرمیکنید خوبه چون نیروهای ریز حریفایی که مقابل تون قرارمیده هنوز آپ نشده(کاپ اوناهم پایینه)
که درنتیجه کاپ تون ازیه تلورانسی بالاتر نمیره این یعنی…
اون وقت مجبور میشید دسته نبردی که انقدبرا
اپ اش زحمت کشیدین رو مجبورا تغییر بدید . آپ کنید البته اگه باز اشتباه نباشه
بهترین سیاست برای پیشرفت بازی… سرمایه گذاری روی دسته نبرد واقعا کارامد و عالی یه ونه چیزیکه الان میبینید منظورم تو کاپ بالاس هدف تو هم رسیدن به اونجاس؟؟؟
میدونم میدونید هر بازی دوره ای داره مخصوصازمان ما ولی نمیدونم چرا کلن تازه تاسیس… راهی که بقیه هموارکردن رو نیازی نیست شما هموارکنیدباماباشید تجربیات گذشته ما و در اصل پیشرفت کیفی و کمیتی کلن رو هم همراهتون دارین
شماهم بخودتون ارزش بذارین تا بهترین نتیجه رو بگیرید siz buna deyer siniz=شما ارزششو دارین
به مابپیوندید
کلن : stylishhome
تگ کلن : PO2R2VQ#
VITAMIN K
موفق باشی ?

نازی

۱۳۹۵/۷/۲۵
خیلی عاااالییییییی شده.فقط کاش یکم بیشتر منابع نشون بده برا اتک.باتشکر

پارسا

۱۳۹۵/۷/۲۴
من خیلی وقته بازی نمی کنم .اصلا ادمم نفر اول جهان باشه.که چی به خاطر وقتی که هدر داده که بهش پول نمی دن.شما اصلا بفروش ولی وقتو که نمی شه خرید.
مرسی از شما

King m4m

۱۳۹۵/۷/۲۳
خب با برنامه ریزی بازی کن
عیب از خودته ن بازی

mojtabaa

۱۳۹۵/۷/۲۳
عاااااااالیییییییییی