خانهاخبار
پتنت جدید اپل برای ساخت باتری‌هایی که منفجر نمی‌شوند

پتنت جدید اپل برای ساخت باتری‌هایی که منفجر نمی‌شوند

معضل طول عمر باتری‌ها شاید مهم‌ترین مشکلی باشد که کاربران و کمپانی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جالب اینجاست که تکنولوژی ساخت باتری در مقایسه با پردازنده و نمایشگر آن‌قدر ساده است که بهینه‌سازی آن کاری بس دشوار است. اپل اخیرا پتنتی ثبت کرده که ما را به آینده باتری‌ها امیدوار می‌کند.
۱۳۹۵/۷/۲۰

گلکسی نوت 7 درست چند روز پس از رونمایی رسمی چنان سر و صدایی به پا کرد که نه تنها کاربران علاقه‌مند به تکنولوژی بلکه مردم کوچه و بازار هم از اخبار انفجارها مطلع شدند. البته همان‌طور که می‌دانید تاکنون گوشی‌های اپل، سونی، ال‌جی و هواوی نیز سهمی در انفجارها داشته‌اند اما آن‌قدر گسترده نبوده که کمپانی سازنده مجبور به بازپس‌گیری گوشی‌ها شود. برای مقابله با انفجار باتری‌ها دو نکته باید رعایت شوند. اول این‌که کمپانی‌های تولیدکننده باکیفیت‌ترین محصولات را در گجت‌هایشان به کار گیرند. نکته دوم هم مربوط به مصرف‌کننده می‌شود که باید همیشه از شارژر و آداپتورهای اوریجینال گوشی استفاده کند.

image

شاید اپل پس از سامسونگ دومین کمپانی باشد که بیشترین انفجارها را به خود اختصاص داده است. کوپرتینویی‌ها برای مقابله با این معضل به دنبال ساخت باتری‌هایی با شارژدهی بالا و همچنین امنیت قابل اطمینان هستند. در ادامه پروژه اپل برای ساخت چنین باتری‌هایی را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

اپل طی ماه‌های گذشته پتنتی با عنوان «Battery Can» ثبت کرده است که حاوی یک تکنولوژی منحصربفرد برای ساخت باتری‌های بهتر است. این پتنت که در تاریخ اول آوریل ثبت و 6 اکتبر منتشر شده است نشان می‌دهد باتری آیفون‌های جدید نه تنها شارژدهی و طول عمر بیشتری دارند بلکه با امنیت بسیار بالاتری تولید می‌شوند که از انفجار ناگهانی آن‌ها جلوگیری می‌کند. اپل پتنت خود را این‌گونه طرح می‌کند که:

با رشد دنیای گجت‌های الکترونیکی، معضل طول عمر باتری‌ها و نحوه عملکردشان دست و پا گیر کمپانی‌های سازنده شده است. امروزه تکنولوژی به سمت تولید گوشی‌های کوچک‌تر با پردازنده‌های قوی‌تر پیش می‌رود در حالی که باتری‌ها با این روند همراهی نمی‌کنند. از طرفی پردازنده‌های قوی‌تر تولید می‌شود که نیازمند انرژی بیشتر هستند و از سوی دیگر بدنه گوشی‌ها باریک‌تر می‌شود که حجم باتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پتنتی که ما ثبت کردیم در جهت حل این معضلات گام‌های موثری بر می‌دارد.

این پروژه در صورت اجرایی‌شدن می‌تواند فشار بیشتری برای تامین انرژی به باتری وارد بیاورد در حالی که محصول تولیدشده کاملا انعطاف‌پذیر است و به هر حالتی که شرکت سازنده مایل باشد تغییرشکل می‌دهد. این طراحی می‌تواند فاصله موجود میان سلول‌های باتری و محفظه نگهدارنده را کم‌تر کند که حاصلش کاهش سایز باتری است. فاصله کم‌تر میان سلول‌ها و محفظه می‌تواند مانع از بادکردن باتری شود. اپل معتقد است این موضوع عمر باتری را افزایش می‌دهد.

image

این پتنت به وضوح یادآور می‌شود که باتری‌‌های تولیدشده در اکثر محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد، آیپاد و اپل‌تی‌وی قابل استفاده هستند. اگرچه نام محصولات مذکور به وضوح مطرح شده است، به این نکته هم اشاره شده که در صورت امکان، شاهد حضور چنین باتری‌هایی در لپ‌تاپ‌ها و هر گجت دیگری که حاوی یک باتری است نیز خواهیم بود.

به این نکته دقت داشته باشید که هیچ صحبتی از تاریخ حضور باتری‌ها در محصولات اپل مطرح نشده است. نظر شما درباره این پتنت چیست؟ با توجه به این‌که تکنولوژی باتری‌ها چند سالی از دیگر محصولات عقب مانده است، آیا اپل می‌تواند این جریان را متحول کند؟ باتری گوشی شما چقدر برایتان اهمیت دارد و چه امتیازی به آن می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

Cadillac

۱۳۹۵/۸/۱۲
کاری نداره که
سامسونگ و اپل دوتایی برن از اچ تی سی یاد بگیرن
از سال ۱۹۹٨ تا الان یه دونه انفجار که هیچه سوختگی هم نداشته.

حميد

۱۳۹۵/۷/۲۴
همين تيم كوك اپل رو از سال ٢٠١٢ تبديل به ثروتمندترين كمپانى جهان كرده

کاظم

۱۳۹۵/۷/۲۲
adm
من ایفون دارم نمیتونم گچ پژ رو تایپ کنم میبینی؟
اصلانمیشه ببین
گ چ پ ژژژژژژژپ گ پ
دوستم چنتاکیبردفارسی میخوای برات نام ببرم ؟کلی تو سایتهاست کلیش هم تو اپ استور

کاظم

۱۳۹۵/۷/۲۲
پژمان داداچ
درسته ایفون ظرفیت باتریش کمتره ولی بازدهی خوبی داره بقیه برندهابادوبرابرظرفیت باتری های ایفون یک الی دوساعت بیشترازایفون دوام میاره
درضمن اپل پردازنده ونمایشگرهاش رو خودش طراحی میکنه وتولیدش رو ب بقیه شرکتها میسپره کاری ک بعضی شرکتهای دیگ هم میکنن
همه چیزهم سوددهی نیست
اون زمانیکه سوددهی اپل زیادبود بقیه برندها داشتن ازاپل تقلیدکاری میکردند حالاشاخ شدن حالاشدن رقیب هرچی تعداد رقبا بیشترباشه سوددهی هم کم میشه
اپل الان هرکاری بکنه به سودقبلش نمیرسه چون رقیباش زیادشدن
همینک سوتی های بقیه برندها رونمیده کیفیت محصولشم بالاس من ازش راضی ام توقع ندارم معجزه کنه یاامکانات کم ارزش رو توایفون جابده اعدادارقام الکی هم نمیخوام
سامسونگ ک دنبال سوددهی بود دنبال اعدادوامکانات مختلف ومتعدد بود ابرقهرمانش شکست خورد وتاوانش روداد

Shaye

۱۳۹۵/۷/۲۲
ای کاش همه شرکتها مثل اچ تی سی رو طراحی گوشیشون دقت میکردن تا نخواد بعد اینهمه سال از پیشرفت گوشیا بفکر باتری بیوفتن