خانهاخبار
شارپ از صفحه نمایش خمیده و بدون حاشیه خود رونمایی کرد

شارپ از صفحه نمایش خمیده و بدون حاشیه خود رونمایی کرد

شارپ از یک طرح مفهومی با نام Sharp Corner R رونمایی کرد که در آن ۹۰ درصد فضای جلو دستگاه را نمایشگری بدون لبه و خمیده تشکیل می‌دهد.
۱۳۹۵/۷/۱۹
image

شارپ یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر است که مهارت و کیفیت خود را پیش از این با محصولاتی همچون Aquos Crystal و لبه‌های بسیار نازک آن به همه نشان داده بود. تکنولوژی‌های ساخت شرکت شارپ معمولا جلوتر از محصولات مصرفی و بازار هستند و همیشه مدتی زمان می‌برد تا دیگر شرکت‌ها بتوانند این تکنولوژی‌ها را در محصولات خود پیاده و تجاری‌سازی کنند. حالا شارپ باز هم دست به خلاقیت زده و با معرفی صفحات نمایش Corner R وعده صفحه نمایش‌هایی با پنل IGZO LCD را می‌دهد که نه تنها هیچ لبه‌ای ندارند، بلکه می‌توان آن‌ها را به شکل خمیده یا هر شکل دلخواه دیگری تولید کرد.

image

طرح مفهومی Sharp Corner R، که از این نسل از صفحه نمایش استفاده می‌کند، صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولون 1080p دارد که از سه جهت راست، بالا و چپ هیچ حاشیه‌ای ندارد و لبه‌های آن نیز به سمت داخل خم شده‌اند. تنها قسمت حاشیه‌دار این طرح قسمت پایین آن است که برای حک کردن لوگوی شارپ استفاده شده است.

image

این مدل در نمایشگاه تکنولوژی CEATECH 2016 ژاپن معرفی شده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر هم هنوز شارپ درباره طرح تجاری‌سازی این محصول، قیمت آن و شرکایی که قرار است از این صفحه نمایش در محصولات خود استفاده کنند سخنی به میان نیاورده، اما هنوز تا عرضه عمومی این تکنولوژی و دیدن آن در گوشی‌های معمول بازار راهی طولانی در پیش است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

هادی

۱۳۹۵/۷/۲۰
دوستمون درست میگن.
بحث خودنمایی و ظاهرسازی هم نیست.
امام حسین نوع شهادتش فرق داشت. نوع عزا و غمش فرق داره. نوع خون ریختن و مصیبت و اندوهش فرق داره.
حتی نوع نامردی ای که در حقش شد هم فرق داره.

Reza.k

۱۳۹۵/۷/۲۰
همیشه رویای همچین تلفن های همراهی رو توو سر داشتم.یه حس عالی به کاربر میدن.

...

۱۳۹۵/۷/۱۹
درود

مسعود

۱۳۹۵/۷/۱۹
راست میگه دوستمون . آفرین بر تو

سونی

۱۳۹۵/۷/۱۹
یه جوریه انگار صفحه لخت و عریان هست