خانهاخبار
گوگل با تبلیغات می‌خواهد نام خود را کنار اپل و سامسونگ قرار دهد

گوگل با تبلیغات می‌خواهد نام خود را کنار اپل و سامسونگ قرار دهد

این روزها به هر خبرگزاری آی‌تی که سر بزنید تعدادی از تیترهایش مربوط به پیکسل‌های گوگل است. این گوشی‌ها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند و برنامه عظیم تبلیغاتی برای فروششان در نظر گرفته شده است. در ادامه کمی به آمار و ارقام می‌پردازیم تا با پروژه تبلیغاتی گوگل بیشتر آشنا شویم.
۱۳۹۵/۷/۱۸

هنگامی که گوگل برای تولید نکسوس 6پی با هواوی وارد مذاکره شد دو وعده به چینی‌ها داد؛ اول این‌که 6پی توسط تمام اپراتورهای امریکایی عرضه شود و دوم این‌که هزینه گزافی بابت تبلیغات گجت پرداخت کند. پیش‌تر در مقاله‌ای اشاره کردیم که وعده اول تحقق پیدا نکرد اما گوگل همیشه برای پرچمدارانش تبلیغات گسترده‌ای انجام داده که پیکسل نیز از این قاعده مستثنی نیست. به نقل از خبرگزاری رویترز، گوگل تا کنون بیش از 3.2 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال کرده است. در ادامه هزینه‌های تبلیغاتی گوگل را برای فروش پرچمدارش بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

تاکنون در گزارش‌های متعددی به این موضوع اشاره شده که پیکسل اولین گوشی رسمی گوگل است زیرا سری نکسوس همیشه با نام‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی همراه بودند. حالا دیگر گوگل خودش سکان را در دست گرفته و می‌خواهد با برندهای قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ رقابت کند. برای رقابت با بزرگان باید مثل بزرگان هم تبلیغ کرد؛ متخصصان تبلیغات معتقدند گوگل برای جلب نظر کاربران به پیکسل‌هایش باید 100ها میلیون دلار هزینه صرف تبلیغات کند.

image

گوگل علاقه چندانی به اعلام اعداد و ارقام دقیق پروژه تبلیغاتی‌اش ندارد اما برای توصیفش از کلمه >>فوق‌العاده زیاد<< استفاده کرده است که به اندازه کافی ماجرا را روشن می‌کند. به عنوان مثال بازی فوتبال روز شکر‌گزاری در امریکا میلیون‌ها تماشاچی زنده و تلویزیونی دارد که طبق شایعات تبلیغات پیکسل‌ها نیز در حاشیه‌های اطراف بازی حضور دارند. ناگفته نماند اپراتور امریکایی ورایزون که عرضه پیکسل‌ را بر عهده دارد هم وعده تبلیغات گسترده‌ای به گوگل داده است.

image

پیکسل اولین و البته مهم‌ترین گوشی گوگل است که شروع‌کننده سری پیکسل و خاتمه نکسوس است. بزرگ‌ترین هدف گوگل این است که نام پیکسل را همرده با سری آیفون و گلکسی میان مردم ایالات متحده جا بندازد. این کار نه تنها به فروش پیکسل و پیکسل ایکس‌ال کمک می‌کند بلکه سری گوشی‌ها را به مردم می‌شناساند و برای گجت‌های آینده این مجموعه هم مفید واقع می‌شود.

نظر شما درباره پرچمداران گوگل چیست؟ با توجه به این‌که قطعات و لوازم جانبی آن‌ها مثل اکثر نکسوس‌ها در ایران کمیاب است آیا همچنان مایل به خرید آن‌ها هستید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

Amin

۱۳۹۵/۷/۱۹
سامسونگ كه در اخرين فعاليت ملتمسانه تبليغاتيش شروع كرده به درخت كاري و ايجاد فضاي سبز در ايران ?هيچ بعيد ني تا چند وقت ديگه مامور بفرسته برا شستن ظرف و لباس چركو ... در خونه هاتون كه وسايل توليديشو بخرين د اخه موبايلش كه بونجوله تلويزيونشم مفت نمي ارزه باور ندارين يسر بزنين به نمايندگيهاي تعميرات تلويزيون سامسونگ تا باور پيدا كنين

yh

۱۳۹۵/۷/۱۹
ما حرص نخور....همه کارهای این گوشی رو خود اچ تی سی انجام داده ... این گوشی کپیه a9‌هستش و هیچ فرقی با اون نداره....دوربین و مادر برد داخلی که اصلیترین مورد گوشیه که باعث میشه ارزش یه برند و کیفیت کارش مشخص بشه (مادربورد) کار خود اچ تی سیه... فقط از این محصولش صلب مسئولیت کرده:))))).... اتفاقا این از صد تا فحش هم برای سامسونگ بدتره که داره سیستم عامل اندرویدی رو که برا گوگل هست استفاده میکنه که همون کمپانی اولین گوشی مخصوصشو داده اچ تی سی بسازه.... یعنی من جای مدیر عامل سامسونگ بودم چند تا نوت 7 به خودم میبستم و میرفتم خودمو میکوبیدم به خط تولید اچ تی سی و منفجر میشدم:)))))

Hassan

۱۳۹۵/۷/۱۹
از نظر طراحی این گوشی واقعا حرف نداره و فقط برا این تونسته تبلیغات گسترده بکنه چون با اچ تی سی ادغام شده و بالاخره وقتی با یه برند عالی ادغام میشه معمولا همه توقع یه گوشی با کیفیت تر از برندای دیگه میگردن که اون پیکسل ایکس ال هستش

aliveplant

۱۳۹۵/۷/۱۸
من نمیدونم آخه این وسط سامسونگ دیگه چه گزینه ای هست؟!!!!
سیستم عامل گوشیاش که اندرویده که ساخت گوگله
اصلا سامسونگ در حد و اندازه کنار گوگل و اپل قرار گرفتن نیست
هرچقدرم سخت افزار خوب بسازه بازم عمرا بتونه به پای اپل یا گوگل توی حوزه سیستم عامل و نرم افزار و کلا تکنولوژی برسه

sink

۱۳۹۵/۷/۱۸
خوب میکنه
ملت فقط سمت تبلیغات و اسم بازی میرن . بهترین گوشی دنیا رو هم بسازی ، تبلیغات که نکنی اخرش میرسی به سرنوشت اچ تی سی و موتورولا
ولی چرت و پرت بسازی و تبلیغات کنی ، اخرش میرسی به شرکتی که همه میدونن اسمش چیه....!!!