خانهاخبار
مصاحبه اختصاصی جی اس ام با جیسون اسمیت، مدیر خاورمیانه و آفریقای کمپانی سونی

مصاحبه اختصاصی جی اس ام با جیسون اسمیت، مدیر خاورمیانه و آفریقای کمپانی سونی

شب گذشته سونی از آخرین پرچمداران خود یعنی Sony Xperia XZ و Sony Xperia X در ایران رونمایی کرد. به همین مناسبت مصاحبه‌ای را جیسون اسمیت، مدیر خاورمیانه و آفریقای کمپانی سونی ترتیب دادیم تا هوادارن این کمپانی بزرگ در ایران با استراتژی های این شرکت بیشتر از پیش آشنا شوند.
۱۳۹۵/۷/۱۳
image

گوشی‌های Xperia X Compact و Xperia XZ سونی آخرین پرچمداران این کمپانی محسوب می‌شوند. این دو گوشی که امسال در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ و در شهر برلین رونمایی شد، حالا راه خود را به بازار ایران پیدا کرده‌اند و از فردا به طور رسمی وارد بازار ایران خواهد شد. به مناسبت ورود این گوشی به بازار و همچنین هواداران بسیار سونی در ایران، در جریان مراسم رونمایی رسمی از گوشی‌های مذکور در ایران مصاحبه‌ای اختصاصی با جیسون اسمیت، مدیرخاورمیانه و آفریقا کمپانی سونی، ترتیب داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

+ جی اس ام: آقای اسمیت، خیلی خوشحالیم که امشب فرصت مصاحبه با شما را داریم. محصولات سونی در ایران از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده و شما طرفداران بسیاری در ایران و در سایت جی اس ام دارید. اما اولین سوال را با بازار ایران شروع می کنیم. انتظار شما از میزان فروش پرچمداران جدیدتان که امشب شاهد معرفی آن‌ها بودیم در ایران چیست؟

- جیسون اسمیت: از دیدار با شما خوشحالم. اما در مورد سوال شما باید بگویم که بهترین دوربین در بین تلفن‌های هوشمند، قابلیت ضد آب بودن گوشی، کیفیت صدای بالا (High Resolution) در اسپیکرها و حتی در هدفون‌های بلوتوث و بالاتر از همه قابلیت بازی با پلی استیشن بصورت ریموت که امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن ۴ را روی اکسپریا ایکس زد می‌دهد، همه از طرف سونی فراهم شده تا فروش بالایی را برای این گوشی رقم بزند.

image

+ جی اس ام: آیا برای مشتریان ایرانی سونی پیشنهاد خاصی برای خرید پرچمدار خود در نظر گرفته است؟ برای مثال سامسونگ این روزها بعضی از گوشی های هوشمند خود را به صورت باندل با سیم کارت های ایرانسل به فروش می رساند. شما چنین تصمیمی ندارید؟

- جیسون اسمیت: بله، حتما ما پیشنهادات ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم. در حال حاضر در مورد این پیشنهادات نمی‌توانم صحبتی کنم اما بطور حتم با همکاری توزیع کننده‌های رسمی خودمان در بازار ایران پلن‌های ویژه‌ای را برای فروش در نظر خواهیم گرفت.

+ جی اس ام: سونی یک سری لوازم جانبی ویژه برای دو پرچمدار آخر خود یعنی Xperia X Compact و Xperia XZ به فروش می رساند. لوازم جانبی نظیر Style Cover Touch و Style Cover Stand. مشتریان ایرانی سونی به چه صورت می‌توانند این لوازم جانبی را خریداری کنند؟

- جیسون اسمیت: این لوازم جانبی در بازار ایران نیز به‌فروش خواهند رسید. طبیعتا در حال حاضر نمی‌توانید آنها را در بازار پیدا کنید اما بعد از ورود محصول به بازار ایران لوازم جانبی رسمی آن نیز در کنار این دو گوشی به‌فروش خواهند رسید.

+ جی اس ام: از گذشته یکی از مهم‌ترین مزیت های رقابتی سونی نسبت به سایر رقبا، ضد آب بودن گوشی های این کمپانی بوده است. در حال حاضر دیگر این ویژگی تنها مختص به گوشی های سونی نیست و سایر کمپانی ها نیز به ضدآب کردن گوشی های خود روی آورده اند. به نظر شما سونی چگونه رقابت خود را با کمپانی های رقیب خود نظیر سامسونگ یا اپل حفظ خواهد کرد؟ 

- جیسون اسمیت: همانطور که اشاره کردم ویژگی‌های پرچمداران جدید ما نقطه قوت آنهاست. بطور مثال کیفیت صدای High Resolution  یا حتی دوربین منحصر به فردی که روی این گوشی‌ها قرار گرفته می‌تواند برگ برنده سونی در بازار باشد. در ساخت دوربین اکسپریا ایکس زد از سنسور و لنز باکیفیتی استفاده شده که آن را از دوربین بکار رفته در گوشی‌های دیگر متمایز می‌کند. علاوه بر این‌ها سیستم مدیریت هوشمند مصرف و شارژ باتری در اکسپریا ایکس زد باعث بهبود چرخه شارژ و سالم ماندن باتری در استفاده طولانی مدت آن می‌شود. 

image

+ جی اس ام: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازار ایران، قیمت محصول است. آیا فکر می‌کنید که قیمت گوشی‌های جدید سونی در بازار ایران به اندازه کافی مناسب بوده و قابل رقابت با سایر رقباست؟

- جیسون اسمیت: بله من به موضوع باور دارم. فکر می کنم در جایگاه رقابت باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم تا محصول ما با توجه به قیمت آن از ارزش بالایی برای مصرف کننده نهایی برخوردار باشد. 

+ جی اس ام: خیلی از کاربران جی اس ام و همینطور مشتریان سونی در ایران بر این اعتقادند که سونی چندین سال است که از یک شیوه طراحی در گوشی های خود بهره می برد و گوشی های این کمپانی اکثرا شبیه به همدیگرند. آیا سونی نمی خواهد این تفکر رایج را تغییر داده و همه را از محصولات و طراحی خود راضی کند؟

- جیسون اسمیت: ببینید من بر این عقیده ام که ما در اکسپریا ایکس زد زبان طراحی گوشی‌های سونی را تغییر داده‌ایم. ما آن را Unified Design خطاب می‌کنیم. طراحی جدید با لبه‌های نسبتا خمیده که در ساخت بدنه آلومینیومی پشت آن از یک آلیاژ متفاوت به نام Alkaleido استفاده شده است. بطور کلی طراحی جدید و باکیفیت اکسپریا ایکس زد احساس متفاوتی را به کاربر القا می‌کند. از طرفی سنسور اثر انگشت نیز در یک محل جدید و منحصربه‌فرد قرار گرفته که باعث می‌شود در مجموع تغییرات صورت گرفته در طراحی محصول را مثبت و روبه‌جلو ارزیابی کنیم. 

image

+ جی اس ام: سونی به تازگی دو پرچمدار خود را معرفی کرده است اما چیزی که تعجب برانگیز است این است که چرا سونی این دو گوشی را با آخرین ورژن سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۷ منتشر نکرده است. فکر می کنید این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد؟ 

- جیسون اسمیت: اندروید ۷ به‌زودی برای این محصولات منتشر می‌شود. ما در حال آماده کردن این به‌روزرسانی هستیم و آن را به‌صورت منطقه به منطقه منتشر خواهیم کرد. در حال حاضر نمی‌توانم زمان دقیقی را در پاسخ به سوال شما اعلام کنم اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که با توجه به زمان ورود محصول به کشورهای مختلف، زمان انتشار آپدیت اندروید ۷ نیز برنامه ریزی می‌شود و برهمان اساس منتشر خواهد شد. 

+ جی اس ام: در حال حاضر سونی کدام یک از دو گوشی پرقدرت‌اش را پرچمدار اصلی خود می داند؟ سونی اکسپریا ایکس زد یا سونی اکسپریا پرفورمنس؟

- جیسون اسمیت: در حال حاضر آخرین محصول ما یعنی اکسپریا ایکس زد به عنوان پرچمدار سونی در بازارهای جهانی شناخته می‌شود.

+ جی اس ام: بسیاری از کاربران سایت جی اس ام این سوال را داشته اند که چرا سونی گوشی اکسپریا ایکس پرفورمنس را به صورت رسمی در ایران به فروش نرساند. به نظر شما دلیل این اتفاق چه بوده است؟

- جیسون اسمیت: اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس از نظر طراحی و حتی مشخصات سخت‌افزاری شباهت زیادی بهم دارند. سونی با توجه به انتظاراتی که از قیمت اکسپریا ایکس پرفورمنس در بازار وجود داشت تصمیم گرفت که در نهایت روی عرضه و فروش اکسپریا ایکس در خاورمیانه بخصوص ایران تمرکز بیشتری داشته باشد. 

image

+ جی اس ام: در حال حاضر بیشتر گوشی های اندرویدی پرچمدار بازار از صفحه نمایش های QHD بر روی خود استفاده می کنند. اما این اتفاق هنوز برای گوشی های سونی نیفتاده است. فکر می کنید دلیل این اتفاق چیست؟ آيا سونی مشکلی با تولید صفحه نمایش QHD دارد یا مانع دیگری سبب این اتفاق شده است؟

- جیسون اسمیت: سوال خوبی پرسیدید. ما عقیده داریم صفحه ۵.۲ اینچی اکسپریا ایکس زد از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. آن چیزی که شما از آن انتظار دارید و آن چیزی که در آن می‌بینید کاملا رضایت بخش است. دغدغه دیگر در مورد بکار نگرفتن پنل QHD به باتری مربوط می‌شود. در تحقیقاتی که صورت دادیم میزان رضایت کاربران از کیفیت دوربین و همچنین میزان نگهداری شارژ دستگاه در بالاترین سطح قرار داشت و بدین ترتیب ضرورتی وجود نداشت که میزان مصرف باتری را با استفاده از پنل QHD به چالش بکشیم. 

+ جی اس ام: در حال حاضر کدام شرکت در ایران خدمات پس از فروش سونی را به صورت رسمی انجام می دهد؟ زمانی ما شاهد این بودیم که مایکروتل این کار را انجام می داد و زمانی نیز همراه سرویس خاورمیانه. این سوال برای بسیاری وجود دارد که دقیقا نماینده رسمی شما در ایران چه شرکتی است؟

- جیسون اسمیت: در حال حاضر شرکت دلتوس خدمات پس از فروش را به مشتریان گوشی‌های سونی ارائه می‌دهد. 

+ جی اس ام: و اما آخرین سوال، آخرین پرچمدار سونی در ایران در نسخه دو سیم کارت در ایران عرضه شده بود. آیا پرچمداران جدید سونی نیز به صورت دو سیم کارت در ایران عرضه خواهند شد یا شاهد بازگشت گوشی های تک سیم کارت سونی خواهیم بود؟

- جیسون اسمیت: بله، گوشی اکسپریا ایکس زد نیز همانند پرچمدارهای قبلی در مدل دو سیم کارته در بازار ایران به‌فروش خواهد رسید. 

جی اس ام: جناب آقای اسمیت از اینکه این زمان را در اختیار جی اس ام و کاربران سایت ما قرار دادید از شما ممنونیم و امیدوارم باز هم شما در ایران ببینیم. 

image

در روزهای آینده منتظر بررسی تخصصی جامع گوشی Xperia XZ در سایت جی اس ام باشید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

toofan.s

۱۳۹۵/۷/۱۷
چرا از قیمتی که در ایران قراره بفروش بره سوالی نپرسیده شد!!!!!!!!!؟ و بعد الان قیمتی حدود دو میلیون و سیصد و هشتاد هزار تومان براش فروشندها گذاشتن بعلاوه هدیه 350 هزار تومانی شرکت سونی این هدایا برای خرید معمولاً تا چند وقت هست؟

morteza

۱۳۹۵/۷/۱۶
باز خوبه که خراب میشه مثل سامسونگ و اپل منفجر نمیشه

Mehrdad

۱۳۹۵/۷/۱۴
دوست عزیز سوال یکی مونده به آخر در مورد گارانتی و شرکت پاسخگو برای خدمات پس از فروش بود که اعلام کردند در حال حاضر شرکت دلتوس خدمات پس از فروش گوشی های سونی در ایران رو عرضه میکنه

ایمان

۱۳۹۵/۷/۱۴
با سلام
به نظرم رابط کاربری سونی الان خیلی بهتر از قبله البته خانما سامسونگ بیشتر پسند میکنند بیشتر به خاطر طرح ها و رنگ هایی که به کار رفته
مثلا مثل همین عکسی که شما گذاشتی ثابت میکنه که حرفم درسته.رابط کاربری سونی مردونه هست D:
در اخر بگم که نظر همه محترمه

parsa

۱۳۹۵/۷/۱۴
کاملا موافقم مثلا با شرکت سامسونگ یا هر شرکتی که تو ایران نمایندگی رسمی داره مصاحبه هایی نظیر این مصاحبه را انجام بدهید ممنون میشیویم