خانهاخبار
شکستی دیگر برای مایکروسافت؛ خروج از بازار دستبندهای سلامتی

شکستی دیگر برای مایکروسافت؛ خروج از بازار دستبندهای سلامتی

مایکروسافت تمام دست‌بند‌های Band 2 را به دلیل عدم استقبال از فروشگاه آنلاین خود و فروشگاه‌های Best Buy جمع آوری کرده است تا بازار دست‌بندهای سلامتی را برای عرض اندام دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ، اپل، FitBit، Garmin یا شیائومی ترک کند.
۱۳۹۵/۷/۱۳

شرکت مایکروسافت تا به حال سعی ۲ بار به دست‌بند‌های خود فرصت داده است تا سهمی از بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند کسب کند و هر دو بار این دست‌بند با سرافکندی کامل از انجام ماموریت خود باز مانده است. حال گزارش‌ها خبر از آن می‌دهند که هیچ فرصتی برای این دست‌بند باقی نمانده است و باید با دست‌های کاربران خداحافظی کند.

مایکروسافت تمام دست‌بند‌های Band 2 را از فروشگاه آنلاین خود و فروشگاه‌های Best Buy جمع آوری کرده است، هر چند هنوز در خرده فروشی آمازون کماکان این دست‌بند‌ها برای فروش موجود هستند. بر اساس گزارش منتشر شده از طرف ZDNet Reports همچنین هیچ برنامه‌ای برای عرضه Band 3 از طرف مایکروسافت وجود ندارد. تمام این حدس و گمان‌ها، با منحل شدن تیم مسئول طراحی Band قوت بیشتری به خود می‌گیرند، هر چند هنوز این خبر به شکل رسمی اعلام نشده باشد.

image

در بیانیه‌ای که مایکروسافت در اوایل این ماه منتشر کرد، بر روی این مورد که در برنامه‌ آینده این شرکت تعهد به پیشرفت ابزارهای پوشیدنی و حمایت کامل از مشتریان آن‌ها وجود دارد تاکید بسیاری شده بود. هر چند که می‌توانیم HoloLens را نیز جز ابزارهای پوشیدنی مایکروسافت قلمداد کنیم. با این حال مایکروسافت اشاره کرده است که کماکان مشتریان می‌توانند Band 2 را تهیه کنند و به پشتیبانی از این محصول ادامه خواهد داد. در این میان اما ابزار توسعه برنامه یا SDK مربوط به Band نیز از دسترس خارج شده است و در ماه گذشته نیز برنامه اپلیکیشن مدیریت دست‌بند‌های مایکروسافت به Microsoft Band تغییر نام داده است.

دو سال پیش در مهرماه ۱۳۹۳ بود که مایکروسافت به شکل غیر منتظره‌ای از دست‌بند ورزشی و سلامت خود به نام Microsoft Band رونمایی کرده بود. اما این ابزار پوشیدنی به دلیل بهینه نبودن عملکرد و همچنین طراحی نامناسب و غیرموزون، هیچ وقت مورد استقبال قرار نگرفت. سال بعد نیز نسل دوم این دست بند با اصلاحات زیادی معرفی شد، اما باز هم نتوانست موفقیت چشم‌گیری کسب کند و مایکروسافت را مجبور کرد تا بازار را برای عرض اندام دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ، اپل، FitBit، Garmin یا شیائومی ترک کند.

نظر شما درباره دست‌بندهای سلامتی چیست و چقدر کارایی واقعی می‌توانند برای ما داشته باشند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Alireza

۱۳۹۵/۷/۱۴
امین
من نگفتم اینترنت اشیا مال مایکروسافت ولی توی این حوضه جزو بهترین هاست
فقط مثال زدم که بگم مایکروسافت شکست خورده نیست

امین

۱۳۹۵/۷/۱۳
مگه اینترنت اشیا برای مایکروسافته !!!

m.reza.rf

۱۳۹۵/۷/۱۳
به نظر من دستبند های بدی نبودند ولی سری اولش واقعا خوب نبود و سری دومش هم یه مشکلات کوچیک داشت واسه ی همین مردم برای خرید اجناس دیگه رفتن و دیگه خودتون میبینید دیگه جمعش کردن.

alireza

۱۳۹۵/۷/۱۳
من این خبر رو جایی ندیدم!!!ولی به هر حال
خیلی متن خبر جالبه پر از سواد بالا!!! مایکروسافت بند یک دستبند سلامتی هست ولی اپل واچ و یا gear s ساعت هوشمند هستن!!! تا چه حد دیگه تحمل کنیم؟؟؟در ضمن تیتر رو هم یه جوری زدید انگار مایکروسافت شکست خوردست
سرفیس پرو شکست بود؟؟ سرفیس بوک شکست بود؟؟
HoloLens شکست بود؟؟
اینرنت اشیا شکست بود؟؟
ویندوز ۱۰ شکست بود؟؟
بازم بگم؟؟؟

علی

۱۳۹۵/۷/۱۳
شرکتهایی مث نوکیا اچ تی سی و سونی که همشون با هم در قسمت زیر 1 درصد بازار یعنی other جا دارن ولی 10 یا 15 نفر محصولاتشونو خریدن ریختن تو این سایت فقط در حال کامنت گذاشتن هستن مثل جناب پرفسور yh