خانهاخبار
تماشا کنید: هوندا سیویک 2017 ؛ سریع‌تر از همیشه

تماشا کنید: هوندا سیویک 2017 ؛ سریع‌تر از همیشه

نمایشگاه پاریس: دهمین نسل Honda Civic هاچ‌بک، با شعار «خودرویی برای مردم، خودرویی برای جهان» رونمایی شد. این نسل همچنین یک مدل بسیار ویژه هم دارد.
۱۳۹۵/۷/۱۲

برای دیدن سریع‌ترین هاچ‌بک جهان آماده‌اید؟ ولی هوندا هنوز آماده نیست! بعد از گذشت 2 سال مهندسان هوندا همچنان مشغول کار کردن روی نسل جدید سیویک Type R هستند.

در نمایشگاه امسال پاریس نیز هوندا از این هاچ‌بک با پسوند پروتوتایپ رونمایی کرد تا نشان دهد که نسخه تولیدنهایی‌اش هنوز آماده نیست اما زمانیکه آماده شد هاچ‌بک‌های اسپرت دیگر جهان مانند فولکس واگن Golf R و سوبار WRX STI و فورد Focus RS باید منتظر رقیب شکسیت‌ناپذیری باشند که احتمالا قدرتی در محدوده 300 اسب‌بخار دارد. نسخه نهایی سیویک Type R ابتدای 2017 معرفی می‌شود.

با اینکه نسخه نهایی سیویک Type R آماده نیست ولی نسل جدید نسخه استاندارد آن آماده است. 6 ماه پیش سیویک هاچ‌بک 2017 ابتدا در نمایشگاه ژنو رونمایی شد که البته خودرویی مفهومی بود. سیویک هاچ‌بک مجددا در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد ولی بازهم در قالب خودرویی مفهومی بود. زمان گذشت تا حدود یکماه پیش که هوندا نسخه تولیدنهایی آن را برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرد. حالا هم نوبت نسخه اروپایی این ژاپنی است تا برای نخستین‌بار در پاریس به جهانیان معرفی شود.

image

دهمین نسل سیویک هاچ‌بک 13 سانتیمتر در طول و 3 سانتیمتر در عرض بزرگتر شده اما در ارتفاع 2 سانتیمتر کوتاه‌تر است. فاصله محوری نیز 3 سانتیمتر بیشتر شده که تمام آن برای افزایش فضای پای سرنشینان عقب استفاده شده است. علی‌رغم بزرگترشدن خودرو، وزن آن 16 کیلوگرم کاهش یافته که دلیل اصلی آن پلتفرم جدیدی است که 52% مستحکم‌تر از قبل شده.

سیویک هاچ‌بک برخلاف بازار آمریکا که صرفا با انجین 1.5 لیتری VTEC TURBO عرضه می‌شود، در اروپا به انجین 3 سیلندر VTEC TURBO نیز مجهز است که 130 اسب‌بخار قدرت دارد. گیربکس این خودرو هم در اروپا و هم در آمریکا 6 سرعته دستی (CVT سفارشی) است.

سیویک هاچ‌بک همچون گذشته، فضای بار 478 لیتری دارد. مانیتور 7 اینچی آن لمسی است ولی نویگیشن Garmin با 5 سال آپدیت بصورت سفارشی خواهد بود. سیویک هاچ‌بک از ابتدای 2017 در انگلستان تولید و همراه نسخه سدانش، که در ترکیه ساخته می‌شود، به بیش از 70 کشور جهان می‌رود.

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

yh

۱۳۹۵/۷/۱۳
هوندا سوییک بهترین ماشین برای نسل جوونه... هوندا سوییک قدیمی الان هم که الانه جزو بهترین ماشینهاست با اینکه بیشتر از 20 سال از ساختش میگذره... فقط قسمت جلوشو کاشی یه خورده تیز ترش میکرد تا شبیه 4جنگندهf22میشد... اون شبکه های متوازی به تاسی از جنگنده های سری f رو ماشینها طراحی میشه مثل لامبورگینی.....این شبکه ها میتونن مثل f22 به طرف خارجشیب داده بشن یا مثل f35‌به طرف داخل شیب داده بشن... تو این ماشین اگه این شبکه ها به طرف دماغه ماشین مایل میشدن و از طرفی همبه قسمت بیرون شیب داده میشدن مثل f22... و ماشین هم جزئی دماغه کشیده داشت(مثل لامپورگینی).. طراحیش غوغا میکرد

tara

۱۳۹۵/۷/۱۲
Excellent

tara

۱۳۹۵/۷/۱۲
Excellent