خانهاخبار
تماشا کنید: Cxperience هیبریدی جدید سیتروئن

تماشا کنید: Cxperience هیبریدی جدید سیتروئن

نمایشگاه پاریس: مفهومی جدید فرانسوی‌ها که یک هیبریدی 300 اسبی است Citroen Cxperience نام دارد.
۱۳۹۵/۷/۱۰

سیتروئن هر دوسال در نمایشگاه پاریس مفهومی جدیدی رونمایی می‌کند. پاریس 2016 نیز از این قاعده مستثنا نبود. سدان جدید فرانسوی‌ها هرچند به تولید نمی‌رسد اما ممکن است برخی ویژگی‌های آن را در نسل آینده سیتروئن C5 ببینیم.

سیتروئن در سال‌های اخیر کانسپت‌های زیادی معرفی کرده است اما اگر جنبه اسپرت آن‌ها را درنظر بگیریم همه معتقدند که مفهومی Citroen GT ، که سال 2008 معرفی شد و حتی زمانی صحبت از تولید آن بر سر زبان مدیران سیتروئن بود، جذاب‌ترین و مهیج‌ترین سیتروئنی است که تاکنون ساخته شده است. اما سیتروئن در پاریس 2016 ثابت کرد که دوباره هم می‌تواند محصولی برای خیره‌کردن هوادارانش بسازد!

Cxperience در استودیوی Citroën Styling در منطقه ویلیزی در شمال فرانسه طراحی شده است. این خودرو هم سدان است هم استیشن ولی بصورت دقیق‌تر در کلاس شوتینگ‌بریک‌ قرار می‌گیرد. ظاهر عضلانی آن، رینگ‌های بزرگ 22 اینچی، LED دی‌لایتی که بیش از اندازه بزرگند و مخفی‌شدن ستونA در زیر شیشه جلو همگی از نشانه‌های یک خودروی اسپرت هستند ولی Cxperience اسپرت نیست! این فرانسوی با 4.85 متر طول، 3 متر فاصله محوری، فضای بار زیاد، صندلی‌های بزرگ و سانروف دوتکه‌ایش مختص سفرهای طولانی مدت طراحی شده است. شاید به همین دلیل است که سیتروئن آن را با شعار "Be Different, Feel Good" در پاریس رونمایی کرد.

درب‌های Cxperience برخلاف جهت یکدیگر باز می‌شوند؛ به این درب‌ها، درب‌های گالسکه‌ای می‌گویند ولی بدلیل آنکه استفاده از آن در کلاسیک‌های فرانسوی رایج بود اصطلاحا به درب‌های فرانسوی نیز معروفند. فضای کابین با چرم‌های زردرنگ پوشانده شده است. داشبورد، که مانیتور 19 اینچی عریضی روی آن قرار گرفته، و همچنین بخشی از تریم درب‌ها و صندلی‌ها با روکش چوبی ساخته شده است.

پیشرانه Cxperience از یک انجین بنزینی با قدرت 150 تا 200 اسب‌بخار به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است و مجموعا 300 اسب‌بخار خروجی دارد. در حالت الکتریکی، پیمایش Cxperience بیشتر از 60 کیلومتر نیست. زمان شارژ باتری‌های آن نیز در حالت معمولی 4.5 ساعت است که با پکیج شارژ سریع به کمتر از 2.5 ساعت هم می‌رسد.

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

kalayab_khodro

image

kalayabkhodro@
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمید

۱۳۹۵/۷/۱۱
منظورتون 100 ساله دیگه س؟

رضا

۱۳۹۵/۷/۱۱
20سال دیگه سیتروئن این ماشینو که اونجا از مد افتاده به عنوان آورده تکنولوژی به ایرانیا غالب میکنه و مثل رنو که نصف سایپا کاشان رو با یه مدل ماشین صاحب شد اونم ایرانخودرو رو صاحب میشه.!!!!!