خانهاخبار
تماشا کنید:مرسدس EQ ؛ پاتک آلمانی‌ها به الکتریکی تسلا

تماشا کنید:مرسدس EQ ؛ پاتک آلمانی‌ها به الکتریکی تسلا

نمایشگاه پاریس: مرسدس با رونمایی Generation EQ تکلیفش را با همه مشخص کرد! در سال‌های آینده خودروهای الکتریکی مرسدس با برندی جدید به بازار می‌آیند.
۱۳۹۵/۷/۱۰

6 سال از ایجاد برند BMW i می‌گذرد؛ برندی که باواریایی‌ها با کمک آن خودروهای هیبریدی و برقی را با ظاهری متمایز روانه بازار کردند. اما در این 6 سال مرسدس بیکار ننشسته بود! اشتوتگارتی‌ها حتی قبل از BMW i هم خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی داشتند اما مرسدس هیچگاه برنامه‌ای برای تولیدانبوه آن‌ها نداشت. بعد از سال‌ها سعی و خطا در ساخت کانسپت‌های پاک بالاخره مرسدس به این نتیجه رسید که در بازار نوظهور خودروهای لوکس الکتریکی باید برند جداگانه‌ای داشته باشد؛ نسل جدید خودروهای مرسدس در راه است: EQ.

مهم‌ترین دستاورد مرسدس در نمایشگاه امسال پاریس عرضه مدل مفهومی Generation EQ است که بزودی آغازگر نسل جدید خودروهای الکتریکی مرسدس می‌شود. برخلاف ب‌ام‌و که شروع کار BMW i را با هاچ‌بک الکتریکی i3 شروع کرد، مرسدس می‌خواهد با یک شاسی‌بلند کارش را شروع کند چراکه هنوز بازار الکتریکی‌های لوکس شاسی‌بلند دست نخورده باقی مانده است و به غیر از تسلا Model X خودرویی دیگری در این کلاس حضور ندارد.

EQ شبیه GLCهای دهه بعد است! بدنه این مفهومی به رنگ نقره‌ای خاصی مزین شده که مرسدس آن‌را Alubeam Silver نامیده است. EQ بر روی بدنه فاقد خطوط طراحی تیز و شکسته است. جلوپنجره بزرگ آن شامل نوارهای LED متعددی است که مرسدس قبلا در مفهومی Vision Van بهره‌هایی از آن گرفته بود. سقف پانورامای بزرگ آن هم سراسر سقف را پوشانده است.

در کابین EQ هیچ دکمه‌ فیزیکی برای فشاردادن وجود ندارد! چراکه مرسدس همه چیز کابینش را دیجیتالی کرده است و حتی دستگیره‌ها نیز بصورت لمسی باز می‌شوند. صفحه کیلومتر EQ یک مانیتور عریض 24 اینچی OLED است. تنظیم تهویه را هم باید با صفحه لمسی که در کنسول وسط جاسازی شده است انجام داد. 

EQ دو موتورالکتریکی (روی هر دو محور) دارد که مجموع قدرت خروجی‌شان به حدود 400 اسب‌بخار می‌رسد. با 700 نیوتن‌متر گشتاور این الکتریکی در عرض 5 ثانیه از سکون به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. همچنین با یکبار شارژ نیز می‌توان 500 کیلومتر را با EQ طی کرد.

با اینکه هنوز زمان زیادی تا عرضه نسخه تولیدنهایی این خودرو باقی مانده اما مدیرعامل دایملر، آقای دیتر تسچه، از همین حالا گفته است که مشتریان منتظر خودروی ارزانی از برند EQ نباشند! باتوجه به اینکه استاندارد یورو7 از سال 2020 در اروپا الزامی می‌شود احتمالا عرضه این محصول نیز در حوالی همین سال خواهد بود. همچنین از آنجایی که مرسدس ماه گذشته نام EQ را با تمام حروف الفبای لاتین، از EQA تا EQX ، ثبت تجاری کرده است پس احتمالا خودروهای برند EQ باهمین روش نام‌گذاری می‌شوند.

 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

kalayab_khodro

image

kalayabkhodro@
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

احسان

۱۳۹۵/۷/۱۲
آقا یا خانم m
شکر خدا دعای بارون ! کار دیگه ای نمیخواد انجام بدید .

m

۱۳۹۵/۷/۱۲
خب خداروشکر که شما رو زیاد منتظر نزاشت
حالا بفرمائید ما چیکارکنیم!

عماد

۱۳۹۵/۷/۱۱
هیچوقت هیچ خودرویی نمیتونه جای بنز رو بگیره. بنز همیشه بنزه. عالی فوقالعاده است. تحسین برانگیزه

digitalground

۱۳۹۵/۷/۱۱
آفرین به این خلاقیت

Mahdi HZ

۱۳۹۵/۷/۱۰
من هنوزم به پراید امید دارم ...