خانهاخبار
تماشا کنید: لافراری اپرتا ؛ پادشاه فراری بدون تاج!

تماشا کنید: لافراری اپرتا ؛ پادشاه فراری بدون تاج!

نمایشگاه پاریس: پادشاه فراری تاجش را برداشت و کفش اسپرت پوشید! هایپراسپرت جدید ایتالیایی‌ها، LaFerrari Aperta ، در پاریس رونمایی شد.
۱۳۹۵/۷/۸

سال 2013 بود که لافراری به عنوان جایگزین انزو به بازار جهانی آمد. این سوپرکار ایتالیایی در مدت 2سالی که روی خط تولید قرار داشت دقیقا 500 نسخه آن در مدل کوپه و باقیمت تقریبی 1.7 میلیون دلار به فروش رفت. اما حالا نوبت نسخه اسپایدر آن است که روی خط تولید مارانللویی‌ها بیاید.

هایپرکار جدید فراری LaFerrari Aperta نام دارد. اپرتا در زبان ایتالیایی معادل واژه Open در لاتین است و فراری نیز پسوند اپرتا را تنها برای مدل‌های روباز تولید محدود خود به کار می‌برد مانند 458Speciale Aperta که به تعداد 499 دستگاه ساخته و در 2014 معرفی شد یا 599SA Aperta که سال 2010 رونمایی شد و جالب اینجاست که هردو اپرتای سابق فراری در پاریس رونمایی شده‌اند.

لافراری اپرتا همچون لافراری کوپه مجهز به پیشرانه هیبریدی است؛ یک موتورالکتریکی 163 اسبی به همراه انجین بنزینی 6.3 لیتری V12 که حدود 800 اسب بخار قدرت دارد در کنارهم، قدرت خروجی این ایتالیایی را به 963 اسب بخار و گشتاورش را به 900 نیوتن متر رسانده‌اند که یعنی هنوز هم با یک هیولا سروکار داریم! شتاب صفر تا 100 آن کمتر از 3 ثانیه، صفر تا 200 آن کمتر از 7 ثانیه و صفر تا 300 آن نیز به 15 ثانیه می‌رسد. همچنین لافراری اپرتا تا 350 کیلومتر برساعت سرعت می‌گیرد.

مشتریان ثروتمند این خودرو می‌توانند برای آن سقف سافت‌تاپ (غیرفلزی) یا سقف هاردتاپ فیبرکربنی سفارش دهند. قیمت دقیق لافراری و تیراژ تولید آن اعلام نشده است اما رسانه‌های انگلیسی به نقل از یکی از مالکان این خودرو، قیمت آن‌را 3.9 میلیون دلار اعلام کرده‌اند که از دوبرابر لافراری کوپه هم بیشتر است! این ایتالیایی از سال 2017 تحویل مشتریان شده و هم‌اکنون تمامی نسخه‌های آن پیش‌فروش شده است.

 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ناشناس

۱۳۹۵/۸/۱
فراری حرف نداره برند اصیل ایتالیایی است لامبورگینی که نیمه آلمانی شده

ثروتمند!

۱۳۹۵/۷/۱۱
خوبه قیمتش اگه 4 تومن باشه میخرمش
اما لامبورگینی از این بهتر نیست؟

ehsan

۱۳۹۵/۷/۱۰
مرد حسابی یه ماشین خاص و تولید محدود (فراری) با یه عمده فروش(بنز)مقایسه میکنی؟؟؟ بعد تازه نتیجه اشتباه میگیری؟؟نمیدونم این نظرات رو کجای دلم بذارم....هایپر های تولید محدود مثل فراری . مکلارن و لامبورگینی و پاگانی و آستون مارتین و کنیخزگ و بوگاتی و ... رو هیچوقت با کمپانی عمده فروش و تولید انبوه یکی نکن...با پول این فراری میشه 15-16 تا بنز اس کلاس خرید...
---------------------------------------------------
و اما نظر خودم : فوق العاده ست بعد از مکلارن پی 1 که پادشاه هایپرهاست فراری ( لافراری ) خیلی قبول دارم.

مسعود

۱۳۹۵/۷/۱۰
شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت
اطلاعاتت ببر بالا مجبور نستی بنویسی که

AMIN

۱۳۹۵/۷/۹
واقعا عالیههههههه ولی هیچ ماشین و کمپانیی بنظرم با ابهت تر از بنز نیست