خانهاخبار
روز غم‌انگیز بلک‌بری؛ بخش توسعه سخت‌افزار این شرکت تعطیل شد

روز غم‌انگیز بلک‌بری؛ بخش توسعه سخت‌افزار این شرکت تعطیل شد

کمپانی خوشنام و قدیمی بلک‌بری سرانجام دربرابر آی‌او‌اس و اندروید زانو زد و اعلام کرد بخش توسعه سخت‌افزار خود را تعطیل می‌کند. بدین‌ترتیب دیگر محصول جدیدی با برند بلک‌بری وارد بازار نخواهد شد.
۱۳۹۵/۷/۷

کمپانی کانادایی بلک‌بری امروز تایید کرد که بخش تولید سخت‌افزار خود را به شرکای تجاری‌اش واگذار می‌کند. بدین ترتیب دیگر گوشی‌های برند بلک‌بری توسط این شرکت ساخته نخواهند شد.

یکی از اولین شرکای تجاری بلک‌بری برای تولید سخت‌افزار کمپانی چینی TCL Corporation است. آقای John Chen، مدیر عامل بلک‌بری، عنوان کرد که این اقدام به ما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بیش از پیش روی محصولات نرم‌افزاری خود حفظ کنیم و جلوی روند رو به نزول خود را بگیریم.

از سال ۲۰۰۹ که آی‌او‌اس و اندروید بخش بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند را به‌خود اختصاص دادند بلک‌بری خطر از دست دادن بازار را احساس کرد. سال گذشته آقای Chen اعلام کرده بود که اگر بلک‌بری موفق نشود خود را از بحران خارج کند بخش توسعه سخت‌افزار را تعطیل خواهد کرد.

حالا با توجه به این سیاست از این پس هر گوشی که توسط بلک‌بری توسعه یابد با سیستم عامل اندروید و توسط کمپانی‌های دیگر تولید خواهد شد. به‌عنوان مثال سال گذشته گوشی DTEK50 که با نام Alcatel Idol 4 شناخته می‌شد و امسال نیز گوشی DTEK60 که احتمالا با نام Alcatel Idol 4s شناخته خواهد شد از این دست محصولات بلک‌بری هستند.

تعطیل شدن بخش توسعه سخت‌افزار بلک‌بری این فرصت را در اختیار کمپانی مذکور قرار می‌دهد تا روند رو به رشد خود را در توسعه نرم‌افزارهای بهبود بخشد. به گفته آقای Chen در سه ماهه دوم امسال سود بلک‌بری در فروش نرم‌افزار به بیش از دو برابر سود سالانه آنها رسید که بیشترین سود ناخالص کسب شده در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

image

آینده برای بلک‌بری روشن هست هرچند که امروز روز غم‌انگیزی برای آنهاست. در ۱۵ سال گذشته گوشی‌های سری Bold و Q10 بلک‌بری معنی مترادفی از بهره‌وری در صنعت گوشی‌های هوشمند بودند و حالا ناراحت‌کننده است که ببینیم وقت خداحافظی آنها با جیب‌های ما فرارسیده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

علی

۱۳۹۵/۹/۶
چرا هیچ چیز درباره خداحافظی تو سایتش نگفته؟؟؟؟؟

سیامک

۱۳۹۵/۷/۱۲
منظورت از اپل همون گوشی خز و خیله که همه جا دست همه دیده میشه؟!!! :))
بلک بری، سام سونگ نیس که مقلد باشه. خودش مبدعه. جک سال گفتی داداش.... آخه بلک بری چیشو از روی اپل زده؟؟!!! سیستم عاملشو، کیبوردشو یا امنیتشو ؟؟؟ اصلا اپل چیزی به نام امنیت میشناسه؟؟؟ :))

امیر

۱۳۹۵/۷/۱۲
@سیامک
گوگلیم عزیز، سرور اپل. مرجع تقلید اپل...

سیامک

۱۳۹۵/۷/۱۱
دوستان عزیز اشتباه نکنید......
تولید گوشیهای بلکبری متوقف نشده بلکه از این به بعد تولید سخت افزار اون برون سپاری خواهد شد (درست مانند برند نکسوس) و بلک بری بر روی نرم افزارها کار خواهد کرد. حتی جان چن هم اعلام کرده به تولید گوشیهای کیبورد دار ادامه خواهد داد. اتفاقا این مسئله باعث رشد بلک بری در سالهای آتی خواهد شد.

سیامک

۱۳۹۵/۷/۱۱
شوما برو همون سامسونگ دستت بگیر بیشتر برازندته