خانهاخبار
تاریخ تولد گوگل را می‌دانید؟

تاریخ تولد گوگل را می‌دانید؟

امروز گوگل با انتشار Doodle مخصوصی روز تولدش را به همه اعلام کرد، اما در حقیقت چند روز در سال وجود دارد که می‌شود گفت تولد گوگل است!
۱۳۹۵/۷/۶

امروز تولد گوگل است. گوگل هجدهمین سالگرد تولدش را جشن گرفته، اما مسئله اساسی اینجاست که هیچ‌کس، حتی خود گوگل هم، نمی‌داند که تولد اصلی این کمپانی چه روزی است.

امروز، برابر با 27 سپتامبر، گوگل در صفحه اصلی خودش تصویر متحرکی به نمایش گذاشت و به همه اعلام کرد که تولدش است. در این تصویر متحرک حرف G، اول نام گوگل، بادکنکی را باد می‌کند و با این بادکنک بادشده مابقی حرف‌های Google را می‌سازد. بعد از باد شدن بادکنک حرف G به همراه دیگر حروف به آسمان می‌رود.

 

image

 

بااینکه امروز گوگل برای خودش تولد گرفته، حداقل 6 روز دیگر وجود دارد که می‌تواند تولد این غول تکنولوژی باشد و هیچ‌کدام نسبت به دیگری برتری ندارد. در کنار این موضوع، که روز تولد کمپانی مشخص نیست، در مورد سال تولدش نیز کمی شک و شبهه وجود دارد. اگر بخواهیم اولین روزی که نام وب‌سایت گوگل به ثبت رسید تولد این کمپانی در نظر بگیریم، گوگل در 15 سپتامبر این ماه وارد نوزدهمین سال زندگی‌اش می‌شود.

اما به‌هرحال اگر گوگل 18 ساله شده و در سال 1998 تاسیس شده باشد، چندین روز دیگر هم هست که می‌توان تولدش در نظر گرفت. اولین سرمایه‌گذاری در گوگل به مبلغ 100 هزار دلار در ماه اوت 1998 انجام شد که این مبلغ به کمپانی Google Inc پرداخت شد که البته در حال حاضر وجود ندارد.

ماه بعد از آن گوگل نام کمپانی‌اش را در کالیفرنیا به ثبت رساند و صاحب حساب بانکی شد. این اتفاق در 4 سپتامبر 1998 رخ داد. در کنار این روزها در سپتامبر روزهای مهم دیگری را نیز می‌توان تولد این کمپانی در نظر گرفت؛ ازجمله این روزها باید به تاسیس اولین دفتر کار (در گاراژ) و استخدام اولین کارمند اشاره کرد.

موضوع با کمی دقت بیشتر پیچیده‌تر هم می‌شود. Doodleهای گوگل، یا همان انیمیشن‌های مخصوص این کمپانی برای نمایش رخدادهای مختلف، قدمت بیشتری از خود گوگل دارند. این کمپانی اولین Doodle خود را در 30 اوت منتشر کرد و فستیوال Burning Man را جشن گرفت؛ در حالی که شرکت در 4 سپتامبر (یک هفته بعد از آن تاریخ) به ثبت رسیده بود.

تمام این‌ها باعث شد در سال 2013 گوگل اعلام کند روز دقیق تولدش را نمی‌داند. با وجود این نمی‌توان به گوگل خرده گرفت؛ این کمپانی بسیار بزرگ شده وتعیین 1 روز دقیق به‌عنوان روز تولدش چندان آسان نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Lady123

۱۳۹۷/۷/۷
خیلی گوگل باحاله.ازش خوشم میاد خیلیییییی.واقعا تولدش مبارک.تولدت مبارک گوگل جونم?????

محمدجواد

۱۳۹۵/۷/۸
روز 27 سپتامبر روز خاصی هست چون تولد ایل کاپیتانو فرانچسکو توتی هست
ولی بنده از گوگل متنفرم و اصلا هم اهمیتی نداره که تولدش کی هست
شرمسارم از اینکه تولد کاپیتان مصادف با این شرکت کپی بردار شده

حسین

۱۳۹۵/۷/۷
نمیدونم چرا ولی از برند گوگل خوشم میاد،تولدش مبارک.

ali

۱۳۹۵/۷/۶
خدای تکنولوژی، گوگل. بقیه هم از گوگل کپی می کنن

sink

۱۳۹۵/۷/۶
مبارک باشه :))))