خانهاخبار
گوگل در حال آزمایش سیستم‌عامل جدید خود روی نکسوس 9 است

گوگل در حال آزمایش سیستم‌عامل جدید خود روی نکسوس 9 است

گوگل هنوز آنطور که باید نتوانسته اندرویدرا برای پلتفرم تبلت‌ها کامل کند. اما به نظر می‌رسد حداقل برای تبلت‌ها چاره‌ای به جز اندروید اندیشیده باشد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا اولین شایعات از دستپخت جدید گوگل را بخوانیم.
۱۳۹۵/۷/۵
image

چندی است در فضای مجازی شایعات مختلفی شنیده می‌شود درباره اینکه گوگل قصد دارد یک سیستم‌عامل تلفیقی به نام «اندرومدا» معرفی کند. این سیستم عامل که انتظار می‌رود همزمان با تلفن‌های پیکسل معرفی شود، در واقع تلفیقی از اندروید و سیستم عامل Chrome OS است. اندرومدا که احتمالا فقط برای تبلت‌ها در دسترس خواهدبود، چشم‌ انداز گوگل به آینده پلتفرم تبلت‌ها به حساب می‌آید.

سایت 9To5Google اخیرا مدارکی منتشر کرد که نشان می‌داد گوگل در حال کار روی سیستم عاملی به نام Andromeda است که در حال حاضر روی نکسوس ۹ در حال آزمایش شدن است. برای آزمایش این سیستم عامل روی دستگاه‌های مختلف، فاکتورهای گوناگونی تاثیر گذار است اما به طور کلی، اگر دستگاهی بتواند در اجرای این سیستم عامل حداقل امتیاز ۸ را کسب کند، واجد شرایط دریافت اندرومدا است. در آزمایش‌های گوگل، نکسوس ۹ توانسته امتیاز ۸.۸ را کسب کند.

با وجود عرضه تبلت‌های قدرتمند دیگر مثل پیکسل سی، هنوز مطمئن نیستیم گوگل به چه دلیلی این سیستم عامل را روی دستگاهی که دو سال از عمر آن می‌گذرد تست می‌کند. ممکن است گوگل قصد داشته باشد با اندرومدا دستگاه‌های قدیمی را به این سیستم عامل بروزرسانی کند تا کاریی آنها افزایش یابد. البته این فقط حدس ما است و هنوز از قصد و هدف اصلی گوگل از عرضه این سیستم عامل و حتی آزمایش آن روی نکسوس ۹ اطلاعی نداریم.

هرچه باشد، باید تا مراسم ۱۳ مهرماه صبر کنیم تا با این سیستم عامل و همینطور پیکسل‌های جدید گوگل آشنا شویم. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۷/۶
بزرگترین اشتباه گوگل این بود که با طناب پوسیده شرکت اچ تی سی توی چاه رفت به خاطر بدنامی این شرکت زیاد از گوشیهای پیکسل گوگل هم استقبال نمیشه

kishmish

۱۳۹۵/۷/۵
من فک کردم واسه pc