خانهاخبار
MediaTek جدیدترین پردازنده خود برای پرچمداران را معرفی کرد

MediaTek جدیدترین پردازنده خود برای پرچمداران را معرفی کرد

در چند سال اخیر نام مدیاتک را زیاد شنیده‌ایم. این شرکت، که ابتدا با پردازنده‌های میان رده و پایین رده وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد، حالا نامی برای خود دست و پا کرده و قصد دارد با جدیدترین پردازنده خود، قلب تپنده پرچمداران اندرویدی نام بگیرد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با جدیدترین پردازنده این شرکت آشنا شویم.
۱۳۹۵/۷/۵
image

شرکت مدیاتک روز گذشته رسما از سه پردازنده جدید برای موبایل پرده برداشت: دو پردازنده برای موبایل‌های سطح بالا به نام‌های Heilo P20 و Heilo P25 و یک پردازنده هم به نام Heilo X30 که مخصوص پرچمداران توسعه داده شده است.

پردازنده Heilo P20، که انتظار می‌رود برای اولین بار در گوشی UMi Plus Extreme شاهدش باشیم، بر مبنای معماری ۱۶ نانومتری ساخته شده و هشت هسته‌ای است. همچنین این پردازنده از رم LPDDR4x پشتیبانی می‌کند که به گوشی UMi Plus Extreme این امکان را می‌دهد رم ۶ گیگابایتی داشته باشد.

اطلاعات دقیق از دو پردازنده P20 و P25 هنوز در دسترس نیست، اما به طور کلی می‌دانیم این دو پردازنده بسیار شبیه یکدیگر خواهند بود. شاید اصلی‌ترین تفاوت مدل پی۲۵ با مدل پی۲۰ پشتیبانی از دوربین دوگانه و زوم اپتیکال به کمک ماژول دوربین دوگانه باشد. از آنجا که دوربین‌های دوگانه روز به روز بیشتر همه‌گیر می‌شود، عجیب نیست که مدیاتک هم پشتیبانی از این ویژگی را در پردازنده خود گنجانده باشد. 

و درنهایت هواداران پرچمداران اندرویدی احتمالا با خواندن مشخصات Heilo X30 بیشتر هیجان‌زده خواهند شد. آنطور که انتظار داریم، این پردازنده بر مبنای معماری ۱۰ نانومتری ساخته خواهدشد که شرکت TSMC توسعه داده است. این پردازنده ده هسته‌ای از همان سیستم سه گانه مشابه Heilo X20 استفاده می‌کند؛ به این صورت که دو هسته ۲.۸ گیگاهرتزی Cortex-A73 در کنار چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A35 وظایف را تقسیم می‌کنند تا بهترین عملکرد را نشان دهند. همچنین این پردازنده از ۸ گیگابایات حافظه رم LPDDR4x پشتیبانی می‌کند که فوق العاده به نظر می‌رسد. پشتیبانی از فیلم‌برداری ۴کی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین پشتیبانی از آخرین فناوری‌های LTE را هم به لیست مشخصات این پردازنده اضافه کنید. در پایان باید منتظر بمانیم و ببینیم این پردازنده در دنیای واقعی و روی گوشی‌های مختلف چه عملکردی از خود نشان خواهد داد و با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون چطور می‌تواند رقابت کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

pm

۱۳۹۵/۷/۸
مدیاتک با این سری هلیو ترکوند گوشی خودم HTC One E9 plus با چیپست helio X10 هست که حس میکنم واقعا از s810 سر تره
تولید همون قدرت
با گرمای کمتر
خوب مدیاتک جدیدا کیفیت بالا و قیمت پایین داره که این باعث رشدش میشه

yh

۱۳۹۵/۷/۶
اگزنیوس؟!:))... بهترین کمپانیهای تولید چیپست در دنیا کوالکام-مدیاتک-tsmc هستش و اگزنیوس در رتبه چهارم هستش که حتی من اعتقاد راسخ دارم کرین هواویی هم ازش بهتره حداقل اطلاعات داشته باشیم بعد ادعا کنیم

پژمان

۱۳۹۵/۷/۵
فعلا که بنچمارک ها چیز دیگه ای رو ثابت کردن

Milad.38922

۱۳۹۵/۷/۵
حالا حالا ها بازار پردازنده برای گوشی اندروید دست اسنپدراگون و اگزینوس هست. این پردازنده پاشو فراتر از گوشیای چینی نمیزاره

محمد

۱۳۹۵/۷/۵
اینا همه در مقابل اگزینوس حرفی برای گفتن ندارند