خانهاخبار
دردسر دکمه Home آیفون‌های جدید در مناطق سردسیر

دردسر دکمه Home آیفون‌های جدید در مناطق سردسیر

اپل تصمیم گرفت دکمه‌ Home مرسوم را با لایه‌ای از شیشه جایگزین کند که درواقع دیگر اصلا شباهتی به آن دکمه قدیمی ندارد. حال اما کاربران به مشکل خورده‌اند: به نظر می‌رسد این دکمه‌ لمسی تنها با تماس پوست فعال می‌شود.
۱۳۹۵/۷/۲

گوشی جدید شرکت اپل، یعنی آیفون ۷، در حال حاضر محبوب‌ترین و داغ‌ترین گوشی بازار است. اپل پس از ماه‌ها شایعه و درز اطلاعات و عکس‌های مختلف، بالاخره به تازگی از آیفون ۷ و ۷ پلاس به طور رسمی رونمایی کرده است. از آن زمان تاکنون جار و جنجال‌های زیادی در زمینه این گوشی تازه از راه رسیده به پا شده است که بی‌دلیل هم نیست. گرچه این بار، برخلاف همیشه، شرکت اپل تغییرات چندان شگفت‌انگیزی در آیفون ایجاد نکرده، با این حال هنوز هم آیفون ۷ حرف‌‌های زیادی برای گفتن دارد که پرداختن به آن‌ها خالی از لطف نیست. مهم‌ترین ویژگی در سری جدید آیفون دکمه لمسی Home آن است.

اپل تصمیم گرفت دکمه‌ Home مرسوم را با لایه‌ای از شیشه جایگزین کند که درواقع دیگر اصلا شباهتی به آن دکمه قدیمی ندارد. هنگام فشار دادن این دکمه جدید لرزشی احساس خواهید کرد که با استفاده از موتور تپتیک خود اپل به وجود می‌آید و این ویژگی آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین تغییرات این گوشی تازه‌نفس تبدیل میکند.

image

در حالی که این ویژگی آیفون ۷ آن را از گوشی‌های سری پیشین اپل متمایز می‌کرد و امتیاز محسوب می‌شد، حال که کاربران به این گوشی دسترسی پیدا کرده‌اند یک ایراد اساسی پیرامون همان دکمه‌ شیک و جدید عنوان شده است: به نظر می‌رسد این دکمه‌ لمسی تنها با تماس پوست فعال می‌شود. به عبارت دیگر، اگر تماس مستقیم برقرار نشود، مثلا اگر دستکش پوشیده باشید یا از روی پارچه‌ای حتی نازک دکمه لمسی Home را بفشارید، هیچ پاسخی از آیفون ۷ دریافت نخواهید کرد!

شاید به نظر برسد که این موضوع اهمیت چندانی ندارد، اما با توجه به اینکه زمستان در راه است، اهمیت این مشکل دو چندان می‌شود. زمان‌هایی که هوا سرد است، شما ناچارید دستکش بپوشید، کمی عجیب به نظر می‌رسد که برای کار کردن با گوشی‌تان ناچار باشید دستکش‌تان را دربیاورید تا بتوانید دکمه شیشه‌ای Home را لمس کنید.

پیش از این هم اگر دستکش پوشیده بودید یا به هر نوعی انگشتتان پوشیده بود، نمی‌توانستید از قابلیت Touch ID استفاده کنید، با این حال باز هم می‌توانستید به صفحه‌ اصلی گوشی دسترسی داشته باشید. اما در حال حاضر اگر پوست انگشت با دکمه‌ Home تماس مستقیم نداشته باشد، دکمه کاملا غیر قابل استفاده است. بنابراین، اگر هنگام کار با آیفون ۷ دستکش پوشیده باشید، نمی‌توانید با فشردن آن به صفحه‌ اصلی بازگردید. اولین راه‌ حلی که برای حل این مشکل به ذهن می‌رسد این است که از این به بعد از دستکش‌های مخصوص کار با صفحه نمایشگرهای لمسی استفاده کنید، اما خبر بد این است که حتی این دستکش‌ها هم برای اکثر افراد به‌ خوبی کار نمی‌کنند.

هرچه‌قدر هم که این موضوع آزاردهنده باشد، باز هم دلیل موجهی برای منصرف شدن از خرید آیفون ۷ محسوب نمی‌شود.  اپل قابلیت‌های کاربردی جدید متعددی برای صفحه قفل IOS 10 طراحی کرده است. بنابراین، شاید غیرقابل استفاده بودن دکمه‌ لمسی Home هنگامی که دستکش پوشیده‌اید، آن‌قدرها هم موضوع بزرگ و مهمی به شمار نیاید.

به‌هرحال اگر در طول ماه‌های آینده که هوا رو به سردی می‌رود، افرادی را دیدید که سعی می‌کنند با بینی خود دکمه‌ Home گوشی‌شان را لمس کنند، چندان غافلگیر نشوید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (45 نظر)

Ѵムレノメ

۱۳۹۵/۷/۳۰
با سلام
شمایی ک از اپل بد میگید
د اخه برادر من مگه هیزوم تر فروخته
فک کنم دلیل اینکه شما از اپل بد میگید اینه ک نمیتونید بخرینش اگ یکی بهتون بدن امکان نداره بد بگید
دستکش نپوش خب

جهانپور

۱۳۹۵/۷/۲۵
احسن‌به‌آقامیلاد
که‌نظرشون‌واقعی‌استکه‌فرمودند
دگمه‌پاورپاورمیکنید‌بقیه‌برنامه‌هارا
چکارکنیم‌مثلاپیام‌یابقول‌میلادعزیز
نقشه،،،،وووبخدابریدانگارکارخونه
اپل‌روعمه‌تان‌زده‌که‌طرفداری‌الکی
میکنید
سونی‌چندسال‌پیش‌بادستکش‌رو
گذاشت‌روگوشی‌زد۲،،،

جهانپور

۱۳۹۵/۷/۲۵
باسلام
دوستان‌شماکه‌میگید‌دگمه‌پاور‌را
فشاردهی‌صفحه‌نمایش‌روشن‌
میشه‌خب‌درسرمابمن‌بگویید
چه‌جوری‌تماس‌رابکشیم‌بطرف‌علام
ت‌سبزتاتماس‌بادستکش‌وصل‌
بشه‌ماایناداریم‌میگیم‌هی‌میگید
پاورداره‌صفحه‌روشن‌میشه‌ولی‌
بقیه‌کارراب‌اپل‌بسپارید
درحین‌زنگ‌خوردن‌تماس‌راوصل‌
کنیم

جهانپور

۱۳۹۵/۷/۲۵
باسلام
دوستان‌شماکه‌میگید‌دگمه‌پاور‌را
فشاردهی‌صفحه‌نمایش‌روشن‌
میشه‌خب‌درسرمابمن‌بگویید
چه‌جوری‌تماس‌رابکشیم‌بطرف‌علام
ت‌سبزتاتماس‌بادستکش‌وصل‌
بشه‌ماایناداریم‌میگیم‌هی‌میگید
پاورداره‌صفحه‌روشن‌میشه‌ولی‌
بقیه‌کارراب‌اپل‌بسپارید
درحین‌زنگ‌خوردن‌تماس‌راوصل‌
کنیم

mohammadreza

۱۳۹۵/۷/۸
man 5s dashtam aslan hal nemide apple alan s7 edge kharidam ye donya razi am
khahram 6s pluse dare eltemas mikone goshi haro avaz konim
en vagheyate ayzam alaki be sib fased nanaz ke man nazidam alaki polam raft to job ab