خانهاخبار
کدام‌یک سریع‌تر است: آیفون 7 یا گلکسی نوت 7؟

کدام‌یک سریع‌تر است: آیفون 7 یا گلکسی نوت 7؟

با عرضه آیفون ۷، بالاخره شاهد بهترین پرچمداران هر دو شرکت سامسونگ و اپل در سال ۲۰۱۶ هستیم. هر دو این گوشی‌ها، که اتفاقا عدد ۷ را هم یدک می‌کشند، لیست بلندبالایی از امکانات و بهترین تکنولوژی‌های روز دارند، اما در این بین یک سوال همیشگی برای هواداران این دو گوشی وجود دارد: کدام‌یک سریع‌تر است؟ برای مشاهده پاسخ این سوال در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۶/۳۰

حتما تاکنون ویدئوهای مقایسه سرعت دو گوشی را دیده‌اید که PhoneBuff انجام می‌دهد. این کانال یوتیوب از گذشته پرچمداران شرکت‌های مختلف را در کنار یکدیگر قرار می‌داد و آنها را از نظر سرعت باز کردن اپلیکیشن‌ها و همین طور مولتی‌تسکینگ مقایسه می‌کرد. سال گذشته در بررسی‌های PhoneBuff مشخص شد آیفون ۶اس سریع‌ترین گوشی ساخته‌شده در این زمینه است، جوری که حتی پس از یک سال، گلکسی نوت۷ نیز نتوانست از پس آن برآید. حال با عرضه آیفون ۷، بالاخره ویدئویی که بسیاری انتظارش را می‌کشیدند منتشر شده و در آن گلکسی نوت۷ با آیفون ۷ مقایسه می‌شود.

نکته جالب توجه در این مقایسه این است که گلکسی نوت در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مثل اپلیکیشن ساعت یا دوربین، به لطف انیمیشن‌های سریع‌تر، عملکرد نسبتا بهتری از آیفون ۷ دارد. ولی درست زمانی که نوبت به باز کردن بازی‌های مختلف می‌رسد، آیفون گوی سبقت را از گلکسی نوت می‌رباید و به سرعت پیش می‌رود. علاوه بر بازی‌ها، که در گلکسی نوت۷ دیرتر باز می‌شوند، در اپلیکیشن Lapse It نیز گلکسی نوت ضعف نشان می‌دهد. در این اپلیکیشن گوشی باید یک ویدئوی معمولی را به Time Lapse تبدیل کند و، آن طور که مشاهده خواهید کرد، آیفون این کار را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به گلکسی نوت انجام می‌دهد. در ادامه مسیر نیز آیفون آن قدر پیش افتاده که با اختلاف بتواند گلکسی نوت۷ را در این آزمایش شکست دهد.

البته که نمی‌توان گفت این مقایسه معیاری برای برتری یک گوشی به حساب می‌آید. عوامل گوناگونی دست به دست هم می‌دهند تا یک گوشی بتواند در چنین آزمایشی پیروز شود یا حتی شکست بخورد. شکی نیست که پردازنده آیفون ۷ بسیار سریع است و در اپلیکیشن Geekbench نیز ثابت کرده از پردازنده اگزینوس و اسنپ‌دراگون گلکسی نوت۷ بهتر است. اما نکاتی مثل رزولوشن صفحه نمایش و همین طور هماهنگی نرم‌افزار با سخت‌افزار تاثیر به‌سزایی در حصول این نتیجه دارند. درنهایت هرچه باشد، باید قبول کنیم که آیفون ۷ گوشی بسیار سریعی است و از این نظر نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد.

قبل از دیدن ویدئو باید بگوییم شرایط آزمایش برای هر دو گوشی یکسان بوده است. هر دو گوشی قبل از انجام آزمایش یک بار ری‌استارت می‌شوند و همین طور تمام اپلیکیشن‌های باز نیز بسته می‌شوند. همچنین هر دو به یک شبکه اینترنت Wi-Fi وصل‌اند و از نظر سرعت اینترنت نیز با یکدیگر تفاوتی ندارند. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا این ویدئوی مقایسه را تماشا کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (151 نظر)

مهدی

۱۳۹۹/۴/۷
داداش ایفون با همون صفحه نمایش هم هر سال اول میشه بعد امسال سال 2019 بهترین گوشی گیم شد ولی سامسونگ چی a51زده هنوز به ایفون 7 نرسیده یا اپل ایفون 6 زده بعد 5 هنوز با سامسونگ گلکسی a30 برابری میکنهم پس نو اپل عقب سامسونگ عقب مگر اولین گوشی سال از لحاظ سخت افزاری میشد

Mehdi

۱۳۹۵/۹/۴
سام بمب میگی؟؟اها سام بمب بلاخره عمین ایفون7 اس7که نه نوت7 هم براحتی شکست میده تو همه لحاظ ضمنا بچه جون مگه از غار در امودی که اینقد اطلاعاتت کمه ایفون7 هیچ فرقیییییی به جز دوربین و باتری با7 پلاس نداره

Mehdi

۱۳۹۵/۹/۴
داداش با همون صفحه ال سی دی هر سال بهترین صفحه نمایش دنیا میشه فکر میکنی نمیتونه4kبزاره؟؟نه خخخخخخخ میتونه وقتی رزلوشن تصویر میره بالا سرعت و مصرف باتری هم میره بالا با همون رم2 هر ساله گوشی های با رم6رو شکست میده برو بازی های سنگین ببین اونوقت میبینی سام هنگ چطور تو خیلی از بازی ها مخصوصاgtaو بازی های سنگین لگ داره تو بحث چند هسته ای و تک هسته ایم ایفون7 دیگه6 هسته ای شده 6 هسته قوییییییی پس دیگه حرفی برا گفتن نمیمونه خدمات نداشتنم دروغه و اگر بعضی جاهای ریز هم باشه داره برداشته میشه تازه مگه نشنیدی از چند هفته پیش ایفون با گرانتی و خدمات رسمی و قانونی اومد؟؟!! اتیش سوزی ایفون7 و بلوتوث و اینجور چیزا همش دروعغه و کار طرفدارای سامسونگه که گوشی اس7 نوت7 منفجر شدن الان میخواد با شایعه سازی اپل خراب کنه ضمنا اگه اپل 500هزار گوشیش واسش تموم میشه اس7واسه سامی 400هزار در اومده میتونی خودت بری ببینی ضمنا وقتی اطلاع نداره الکی حرف نزن ایفون گوشی هاشو هم قیمت گوشی های سامی و برندهای دیگه میده بیرون دلال ها و گمرک انقدر گرونش میکنن وقتی میاد تو ایران گوشی سامسونگ کیفیت نداره این اس7 که زده ضد اببببببب این همه تبلیغات کرده میگهip68 داره ایفون7 هم ip67 داره یعنی یه رده پایین تر ولی هردو انداختن تو اب با10 متر عمق دریا اس7 سوخت ایفون 7 سالم موند خود جی اس امم پوشش داده میتونی ببینی……
ایفون یعنی یه موبایل واقعی……

محسن

۱۳۹۵/۸/۱۴
راست میگین اپل از نظر فناوری تو گوشی یه دهه از گوشی های دیگ پابین تره
همه گوشی ها امولد اپل هنوز تو lcd مونده
تازه داده سامسونگ و شارپ واسش امولد بزن شرکت های دیگ اومدن 4k میزنن
رم گوشی های دیگ ۶ و ایفن هنوز تو ۲ مونده و..
از طرفی شما بین و .. گوشی نوت تمام قطعاتش یه سر و گردن از ایفن بالاتره از نظرت طبیعی نیست سرعت گوشی خرده پایین تر بیاره ..؟
در ضمن اون هم تو عمل تک هسته ای
نه چند هسته ای ..بازی های سنگین که سامسونگ همیشه جلوتره
در ضمن این ایفن هم ن خدماتی داره ن چیزی
بازم سامی کل هزینش ب جون خرید و جمع کرد
اتش سوزی ایفن ۷ مشکل انتن دهیش بلوتوثش
اپل رو خودش اورد گوشیش ۵۰۰ هزار هزینش واسش ۷ برابر میفروشه ولی سامی هزینش تقریبا دو برابر اینه ولی ارزون تر با امکانات بیشتر
اپل فقط دنبال سود و مفت خری شکایت از برندای دیگ تا سهام ببره بالا

کاظم

۱۳۹۵/۸/۳
عالی.
پشتیبانی نرم افزاری هم هست