خانهاخبار
مایکروسافت سنسور اثر انگشت را درون نمایشگر سرفس‌فون جای می‌دهد

مایکروسافت سنسور اثر انگشت را درون نمایشگر سرفس‌فون جای می‌دهد

با اعلام توقف تولید سری لومیا طرفداران ویندوز ناامید شدند اما هنوز هم اندکی جای امید وجود دارد. اگرچه بسیار آهسته اما ظاهرا مایکروسافت به دنبال تولید یک سری جدید از گوشی‌های هوشمند به نام سرفس‌فون است که با ویژگی‌هایی جدید از جمله تلفیق سنسور اثر انگشت و نمایشگر روانه بازار می‌شوند.
۱۳۹۵/۶/۳۰

مایکروسافت که به عنوان غول نرم‌افزاری دنیا شناخته می‌شود در ساخت و فروش گوشی‌هایش هیچ‌وقت موفق نبوده است. سری لومیا پیش از توقف تولید توانست درصد بسیار کمی از بازار را به خود اختصاص دهد اما هر کاربر منطقی می‌داند که ویندوزفون در مقابل آی‌او‌اس و اندروید حرفی برای گفتن نداشت. چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دیگر سری لومیا تولید نمی‌شود و گوشی‌هایی با عنوان سرفس‌فون جایگزین آن می‌شوند. این کمپانی با استفاده از ترفند‌هایی مثل قرار دادن سنسور تشخیص اثر انگشت در نمایشگر می‌خواهد نظر کاربران را به گوشی‌هایش جلب کند.

image

همان‌طور که می‌دانید سنسور تشخیص اثر انگشت همچنان یکی از محبوب‌ترین روش‌های بازکردن قفل گوشی در پرچمداران است. البته دکمه فیزیکی‌اش می‌تواند اندکی آزاردهنده باشد زیرا هرجای گوشی که قرار بگیرد مشکلات خاص خود را به همراه دارد. بعضی کمپانی‌ها آن را پشت دستگاه زیر لنز دوربین قرار می‌دهند و عده‌ای زیر نمایشگر یا حتی روی لبه کناری می‌گذارند اما هیچ‌کدام حالت ایده‌آل نیستند. شاید بهترین حالت تعبیه یک سنسور تشخیص اثر انگشت در نمایشگر گوشی است مانند کاری که مایکروسافت می‌خواهد انجام دهد.

image

طبق پتنتی که اخیرا مایکروسافت ثبت کرده است سنسوری در نمایشگرهای LCD و OLED تعبیه می‌شود که درست زیر شیشه نمایشگر قرار می‌گیرد. البته به یاد داشته باشید که پتنت‌ها همیشه هم به دنیای واقعی راه پیدا نمی‌یابند؛ کمپانی‌های بزرگ هر ایده‌ای را به عنوان یک پتنت ثبت می‌کنند تا در صورتی که برند دیگری بخواهد از آن استفاده کند مجبور به پرداخت حق پتنت به کمپانی صاحب ایده باشد.

image

 چند روز در میان یک خبر یا شایعه درباره سرفس‌فون منتشر می‌شود که نوید یک پردازنده فوق‌العاده قدرتمند با فضای رم شگفت‌انگیز می‌دهد اما همچنان هیچ اقدامی از سوی مایکروسافت مشاهده نشده است. جالب است بدانید که عده‌ای معتقدند این پروژه به طور کلی متوقف شده است و در حقیقت مایکروسافت دیگر قصد ندارد وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود.

image

نظر شما در این باره چیست؟ آیا در صورت معرفی سرفس‌فون آن را در سبد خرید خود قرار می‌دهید؟ به نظر شما نقص کار مایکروسافت چیست که نمی‌تواند در زمینه گوشی‌های هوشمند موفق شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

ارشیا

۱۳۹۵/۷/۱
باو من نفهمیدم واقعا!تو چند سالته آخر؟

سمیرا

۱۳۹۵/۶/۳۱
عجب قوه تخیلی داری.چ داستان تخیلی قشنگی نوشتی.ممنون ازت??

yh

۱۳۹۵/۶/۳۱
من احتمال زیادی میدم که اگر چند تا موردی که اشاره میکنم در این گوشی وجود داشته باشه قطعا موفق خواهد بود.. اول اینکه انتظار اینو داشتن که در یک گوشی بتونن ویندوز 10 اصلی رو پیاده کنن کار بیهوده ایی هستش.. به دو دلیل اولین دلیلش اینه که روی دستگاهی که نام فون رو یدک میکشه باید سیستم عاملی باشه که در چند صدم ثانیه بالا بیاد و هر وقت گوشی رو روشن کنی آماده به کار باشه در حالیکه در ویندوز اصلی به هیچ وجه چنین چیزی امکان پذیر نیست!!!!! در ثانی باید سخت افزار قوی داشته باشه که در این فضا به هیچ وجه ممکن نیست و ثالثا باتری بسیار قوی که بتونه همچین سخت افزاری رو ساپورت کنه که به هیچ وجه همچین باتریی در این فضا باز هم ممکن نیست(البته در آینده نه چندان دور همیه اینها ممکن خواهدشد ولی الان امکانش وجود نداره)
بنابرین تنها راه مایکروسافت برای موفقیت در بازار اسمارت فونها اینه که همون سیستم عامل خودشو بهبود بده...اولین کار برای نمود این دستگاه به عنوان سرفیس .. قلم منحصر به فرد آن است.. که همانطور که میبینید در شکل بالا هم که یک طرح مفهومی است نشان داده شده است... این قلم برنامه های خاص خودش رو هم مطلبه و کسانی که با ویندوز سرفیس کار کرده باشند میدونند که همچین امکاناتی وجود داره مثلا در ویندوز ادج که جایگزین اکسپلورر شده به صورت کامل قابلیت پشتیبانی با قلم رو داره که فوق العاده در ادیت متنها عالی عمل میکنه...وهمچنین برنامه نوت مایکروسافت که فوق العاده یک برنامه قویست که صد در صد برای قلم بهینه شده...و همچنین داشتن قابلیت مولتی ویندوز که قبلا در ویندوز 8 بود.....و در کنار اینها برای موفقیت بیشتر اگر مثل اپل که چند برنامه اختصاصی رو برای تبلتش بهینه کرد اگر مایکروسافت هم برنامه های پرکاربردی چون فتوشاپ اصلی و همچنین افیس اصلی ونیز یکی دو تا برنامه طراحی قوی که برای خودش هست مثل اتوکد اصلی رو برای این گوشی به صورت اختصاصی برنامه نویسی کنه و قرار بده و همچنین برنامه ادیت ویدئویی رو نیز ورژن اصلیشو برنامه نویسی کنه برای این گوشی و در کنار اینها نواقص موجود در بعضی برنامه هاش مثل تلگرام واتس آپ رو بهبود بده و اینترفیس جذابتری برای ویندوز به کار ببره قطعا این فبلت دست نیافتنی خواهد بود ... همه این موارد هم برای مایکروسافت ممکنه...

Alireza

۱۳۹۵/۶/۳۱
من دیگه بحث نمیکنم
موقعی که لومیا توقف تولید شد و هنوز هم پشتیبانی شد میبینمت
یه مثال کافیه نکسوس گوگل
گوگل اومده نکسوس هواوی رو گذاشته کنار و به جاش از اسم پیگسل استفاده کرده و اچ تی سی هم این گوشی رو میسازه آیا پشتیبانی نکسوس تموم شده؟؟نه

Keyhan

۱۳۹۵/۶/۳۱
خب فعلا که تولید گوشیشو متوقف نکرده که پشتیبانی نکنه. به زودی تولید گوشی هاش متوقف میشه و دیگه از ساخت گوشی میکشه بیرون و مطمئنا با این اتفاق پشتیبانی نرم افزاریشم تموم میشه. قضیه کاملا واضحه و جای بحثو حرصو جوش نداره