خانهاخبار
سامانه استعلام شماره سریال گوشی های وارداتی در گمرک راه اندازی شد

سامانه استعلام شماره سریال گوشی های وارداتی در گمرک راه اندازی شد

روابط عمومی گمرک ایران خبر داده که در جهت مبارزه با قاچاق کالا و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های وارداتی را راه‌اندازی کرده است.
۱۳۹۵/۶/۲۱
image

به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مراحل آماده‌سازی این سامانه از سال گذشته با کمک متخصصان و دانش‌پژوهان پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران آغاز شده و به‌زودی جهت دسترسی عموم وارد فاز اجرایی می‌شود و عموم مردم می‌توانند با ارسال شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به شماره پیامک 30008887 استعلام کنند و گوشی‌های قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.

بنا بر این گزارش، این سامانه بخشی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی محسوب می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی و عملیاتی گمرک در امر مبارزه با قاچاق کالا است و گام بزرگی در مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور به‌شمار می‌رود.

گمرک ایران از سال گذشته مراحل مقدماتی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های تلفن همراه (IMEI) را آماده‌سازی و واردکنندگان را ملزم کرد تا شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را در سامانه جامع گمرکی ثبت کنند و هم‌اکنون بانک اطلاعاتی ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به مراحل نهایی و تکمیلی نزدیک شده است.

بدین ترتیب، سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

mr.mamalix

۱۳۹۷/۶/۱
به مدت حداکثر 1 ماه با همراه گذرنامه شخصی ک وارد کرده به گمرک فرودگاه مراجعه کنید و از خدمات مسافری استفاده کنید

افشین

۱۳۹۵/۹/۲۰
کادو؟ماهم باور کردیم?

محمد حیدری

۱۳۹۵/۶/۲۳
درسته. این طرح رجیستریه که فعلا کاملا اغاز نشده

سمیرا

۱۳۹۵/۶/۲۲
بعله.تمام مبادی جنسهای قاچاق بسته شده فقط ی موبایل مونده ک اونم انجام بدن ایران میشه ارمانشهر.اقتصاد کشورمونم شکوفاترازقبل میش.هه

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۶/۲۲
باید اپلیکیشن یا سایت می ساختن