خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه LG V20 (ال‌جی وی 20)

بررسی اولیه LG V20 (ال‌جی وی 20)

یکی دو سال اخیر ال‌جی در دنیای موبایل خودی نشان داد و توانست جزو کمپانی‌هایی باشد که بسیاری از کاربران موبایل برای معرفی گوشی جدیدش انتظار می‌کشند و هیجان زده می‌شوند. خانواده V با معرفی V10 متولد و با معرفی V20 به نسل دوم خودش رسید. در این مقاله بررسی اولیه این گوشی را می‌خوانید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۷/۲۳

ال‌جی نسل دوم از خانواده سری V را معرفی کرد. گوشی جدید ال‌جی، که در سکوت کامل خبری معرفی شد، V20 نام دارد. V20 تنها گوشی دنیاست که به دو صفحه‌نمایش و سه دوربین مجهز است. مانند همیشه، این خانواده جدید ال‌جی امکاناتی ارائه می‌دهد که در دیگر گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بازار مشاهده نمی‌کنید. به‌طور مثال کاربر عادی می‌تواند خودش باتری دستگاه را عوض کند. در این مقاله با بررسی اولیه این گوشی هوشمند همراه جی‌اس‌ام باشید. توجه داشته باشید که در این مقاله بررسی اولیه این گوشی را می‌خوانید و احتمال تغییر در بررسی تخصصی وجود دارد.

طراحی

در نگاه اول و از دور این گوشی مانند دیگر پرچم‌داران بازار است: صفحه‌نمایشی مستطیلی جلو آن قرار گرفته و شاسی‌ای این صفحه‌نمایش را احاطه کرده است. اما با نگاهی دقیق‌تر به گوشی پی می‌برید که ال‌جی سعی خود را کرده تا گوشی‌ای متفاوت با دیگران تولید کند.

ازنظر ابعاد شاسی و وزن، V20 از نسل قبلی نازک‌تر و سبک‌تر است که این کاهش ضخامت و وزن باعث خوش‌دست‌تر شدنش می‌شود.

V20 مانند V10 درجه نظامی دارد که نشان‌دهنده مقاومت آن در برابر ضربات حاصل از افتادن است. قاب پشتی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قابلیت جدا شدن دارد. این جدا شدن قاب از دستگاه بدین معنی است که کاربر می‌تواند به باتری دسترسی داشته باشد.

کلید HOME و حسگر اثرانگشت در هم ادغام شده‌اند. هنوز نمی‌توانیم در مورد کارکرد این حسگر نظری بدهیم، اما با شناختی که از ال‌جی داریم باید با سنسوری قوی چه ازنظر دقت و چه ازنظر سرعت روبرو باشیم.

همان‌طور که گفتیم، قاب پشتی از آلومینیوم ساخته شده، اما به علت اینکه طراحی بافت‌دار پشت دستگاه، که در V10 دیده بودیم، حذف شده است خبری از حالت ارتجاعی در قاب پشتی نیست. این گوشی در سه رنگ نقره‌ای، تیتانیومی و صورتی عرضه می‌شود. بخش بالایی و پایینی دستگاه از پلی کربنات ساخته شده است.

بالای گوشی 2 میکروفون وجود دارد که صدایی با نرخ 24 bit ضبط می‌کنند. پایین گوشی سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا، درگاه ارتباطی از نوع USB Type-C، اسپیکر و میکروفون اصلی را مشاهده می‌کنید. کلید ولوم نیز در لبه کناری دستگاه جای گرفته که بهترین محل برای قرار گرفتنش است و ال‌جی نیز پی برده که قرارگیری کلیدهای کنترلی در پشت دستگاه چندان کارآمد نیست.

 

image

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در دستگاه از نوع IPS است و اندازه‌ای برابر 5.7 اینچ دارد. ال‌جی از همان کیفیت QHD استفاده کرده که در نسل قبل به کار برده بود. نکته مهم در مورد صفحه‌نمایش حضور صفحه‌نمایش دوم در بالای صفحه‌نمایش اصلی است که مجزا از صفحه‌نمایش اصلی کار می‌کند. اندازه صفحه‌نمایش دوم و البته کوچک‌تر 2.1 اینچ است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش نسبت به نسل قبل تغییری ندارد و حاشیه زیادی که برای بخش پایین صفحه در نظر گرفته شده برای ایجاد تعادل در طراحی و هماهنگی با حاشیه بالایی است. اگر با این گوشی و نسل قبلی آشنایی ندارید، باید توضیحی در مورد صفحه‌نمایش دوم به شما بدهیم. این بخش گوشی کاملا مستقل از صفحه‌نمایش اصلی عمل می‌کند. در این قسمت می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را بدون روشن شدن صفحه‌نمایش اصلی مشاهده کنید یا اینکه با قرار دادن آیکون برنامه‌هایی که کاربرد بیشتری برای شما دارند در این بخش بدون نیاز به جستجو در گوشی و با سرعت زیاد آن برنامه‌های خاص را باز کنید. صفحه‌نمایش دوم نسبت به نسل قبلی بهبودهای کمی دارد. بهترین بهبود افزایش روشنایی صفحه‌نمایش دوم است که در این نسل برابر 68 نیتس است و در نسل قبل 35 نیتس بود.

image

 

سخت‌افزار

ال‌جی نه‌تنها در بخش طراحی تغییرات زیادی در گوشی اعمال کرده، در بخش سخت‌افزاری هم بهبودهایی به وجود آورده است. پردازنده دستگاه ساخت کوالکام است. اسنپدراگون 820 پردازنده 8 هسته‌ای است که در این گوشی به کار گرفته شده. این پردازنده 4 هسته با فرکانس 2.15 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.6 گیگاهرتز دارد. در کنار این پردازنده حافظه رم 4 گیگابایتی قرار دارد تا هنگام انجام دادن اعمال مولتی تسکینگ مشکلی برای گوشی به وجود نیاید. با اینکه هنوز نمی‌توانیم در مورد کارکرد و داغ کردن گوشی نظری بدهیم، بر اساس اعدادی که روی کاغذ می‌بینیم انتظار کارکرد مطلوبی از گوشی داریم.

گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. برای بسیاری از افراد این میزان حافظه کافی است، اما اگر روزی به حافظه‌ای بیش از این نیاز پیدا کردید می‌توانید با تکیه بر پشتیبانی گوشی از کارت حافظه خارجی میزان فضای ذخیره‌سازی موردنیازتان را افزایش دهید.

باتری، همان‌طور که گفتیم، به لطف قابلیت جدا شدن قاب پشتی در دسترس کاربر است. این باتری ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعتی دارد که نسبت به نسل قبل 200 میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. درزمینه عمر باتری نسل قبلی نسبت به گوشی‌های هم‌رده‌اش عملکرد ضعیف‌تری داشت، اما امیدواریم در این نسل شاهد بهبود کارایی باشیم. متاسفانه هنوز شارژ بی‌سیم به گوشی‌های ال‌جی راه پیدا نکرده است و این گوشی هم نتوانست آغازگر این راه باشد.

بخش پررنگ‌تر از دیگر بخش‌ها در V20 ضبط صداست. میکروفون‌های این گوشی می‌توانند صدایی ضبط کنند که ازنظر کیفیت نزدیک به کیفیت دستگاه‌های ضبط صدایی است که در کنسرت‌ها به کار گرفته می‌شود. این گوشی شفافیت صدای ضبط‌شده را تا رنج 132dB افزایش می‌دهد و با ترکیب آن با نرخ 24 bit، صدایی ضبط می‌کند که تا به حال در هیچ گوشی موبایلی سابقه نداشته است.

 

image

 

دوربین

یکی از تفاوت‌های V10 با رقیبانش حضور دو دوربین در جلو به‌عنوان دوربین سلفی بود؛ اما در این نسل خبری از دو دوربین در جلو نیست و تنها دوربینی که زاویه دید بیشتری دارد حفظ شده است. دوربین جلو زاویه دید 120 درجه‌ای دارد و کیفیتش برابر 5 مگاپیکسل است. در عوض دوربین اصلی گوشی، که در پشت دستگاه قرار گرفته، دوتایی شده است. ازنظر سنسور همان دوربینی در گوشی استفاده شده که در G5 به کار گرفته شده است. یکی از دوربین‌ها سنسور 16 و دیگری سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. دوربینی که سنسور 16 مگاپیکسلی دارد به لطف اندازه بزرگ‌تر دهانه دیافراگم نور بیشتری را از خودش عبور می‌دهد. ال‌جی با استفاده از تکنولوژی Steady Record 2.0 پایداری دوربین را بیشتر کرده است. این تکنولوژی با ادغام دیتاهای EIS (تثبیت‌کننده الکترونیکی) و DIS (تثبیت‌کننده دیجیتالی) در گرفتن عکس‌های شفاف و بدون تاری حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند. انتظار داریم نتیجه کار ضبط ویدئوهایی روان و با کمترین لرزش بشود. همانند نسل قبلی، منوی دوربین پر است از امکانات مختلف و تنظیمات دستی که حتی در زمان فیلم‌برداری نیز می‌توانید از این تنظیمات دستی بهره ببرید.

 

image

 

نرم‌افزار

این گوشی اولین گوشی دنیاست که اندروید نوقا را به‌صورت پیش‌فرض روی خودش دارد. با اینکه بسیاری از گوشی‌های نکسوس این نسخه از اندروید را دریافت کرده‌اند، ال‌جی مانور زیادی روی این موضوع داده که V20 اولین گوشی دنیا با اندروید از پیش نصب‌شده نسخه نوقا است. با وجود این که عرضه یک پرچم‌دار با آخرین نسخه اندروید نکته مهمی است، امکاناتی که در اندروید نوقا وجود دارد پیش‌ازاین به لطف رابط کاربری مخصوص ال‌جی درگوشی‌هایش به کار گرفته شده. به‌طور مثال، QSlide یا همان استفاده همزمان دو برنامه باز در کنار یکدیگر همان است که به‌تازگی وارد اندروید شده است.

image

 

نظر اولیه

V20 اگرچه پرچم‌دار گوشی‌های ال‌جی شناخته نمی‌شود، امکاناتی دارد که در پرچم‌داران بازار دیده می‌شود. ویژگی‌هایی در این گوشی تعبیه شده که شاید در بسیاری از پرچم‌داران پرمدعای حال حاضر بازار هم دیده نمی‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کیفیت خوب دوربین هنگام فیلم‌برداری و قدرت خارق‌العاده گوشی در ضبط صدا با کمترین نویز اشاره کرد. با این ویژگی‌هاست که V20 می‌تواند همانند نسل قبل یک گزینه خرید خوب در کنار بزرگان بازار باشد. اگر می‌خواهید تجربه خوبی از اندروید کسب کنید، گوشی‌های متعددی، مانند Galaxy S7 edge ،Nexus 6P ،P9 وتعداد زیادی گوشی دیگر، در بازارند که این حس را به شما می‌دهند، اما به همان نسبت گوشی‌های بسیار خوب دیگری، مانند V20، نکسوس‌ها یا پیکسل‌های گوگل و Note7، در راه بازارند که ارزش انتظار کشیدن و مقایسه با گوشی‌های موجود در بازار را دارند. پس پیشنهاد ما این است: اگر برای خرید عجله‌ای ندارید، 1 ماه دیگر صبر کنید تا این مسافران پرقدرت از راه برسند.

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (91 نظر)

دانیال

۱۳۹۶/۳/۲۸
نمیدانم

ali

۱۳۹۶/۱/۹
با این نظر متعصبانه شما قلبم گرفت!!!

mohsen

۱۳۹۵/۱۲/۲۸
با سلام
دوستان امکان داره با اومدن g6قیمت این گوشی پایین تر بیاد
تا دوماه دیگه چقدر پایین میاد خواهشا جواب بدین.ممنون

Farnam

۱۳۹۵/۱۰/۳۰
V20 lg

فرنام

۱۳۹۵/۱۰/۳۰
V20 lg