خانهاخبار
خرابی ناشی از آب شامل وارانتی آیفون 7 نمی‌شود!

خرابی ناشی از آب شامل وارانتی آیفون 7 نمی‌شود!

با اینکه iPhone 7 و iPhone 7 Plus اپل اولین گوشی‌های هوشمند این شرکت هستند که برابر نفود آب مقاومند اما این شرکت اعلام کرده است خرابی ناشی از نفوذ آب شامل وارانتی آنها نمی‎شود.
۱۳۹۵/۶/۲۰

ضد آب و ضد گردوغبار شدن آیفون 7 و آیفون 7 پلاس یکی از بهترین خبرهایی بود که خریداران این گوشی‌های گران قیمت در کنفرانس هفته پیش اپل شنیدند.

آیفون‌های جدید تاییدیه IP67 دارند به این معنی که کاملا در برابر نفوذ گردوغبار مقاومند و می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری از سطح آب به کار خود ادامه دهند. با این حال خریداران هنوز هم باید مواظب پاشیدن یا ریختن آب روی گوشی‌های جدید خود باشند چون خرابی ناشی از این موارد شامل وارانتی نمی‌شود!

وارانتی در واقع قول و تضمینی است که فروشنده یا تولیدکننده به خریدار و کاربر خود می‌دهد که محصول خریداری شده در مدت زمان معلوم کاملا درست کار کند و اگر عیب و ایرادی در آن به وجود آمد، فروشنده ملزم به تعمیر رایگان آن است البته اگر این ایراد از سوی تولیدکننده باشد.

 

image

در شرایط وارانتی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اینگونه آمده است: مقاومت در برابر آب و گردوغبار دائمی نیست و به مرور زمان سطح این مقاومت کاهش می‌یاید. این عبارت را می‌توان اینگونه معنی کرد که توانایی مقاومت در برابر آب و گردوغبار پس از مدتی از بین می‌رود.

البته اپل تنها شرکتی نیست که خرابی ناشی از آب را شامل وارانتی نمی‌داند. وارانتی گلکسی اس7 و گلکسی اس7 اج، که IP68 دارند، نیز این موارد را پوشش نمی‌دهد. سونی هم در زمان عرضه Xperia Z5 به کاربران هشدار داده بود خرابی ناشی از آب جزو گارانتی نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

محمود

۱۳۹۵/۶/۲۶
سونی تو برگش نوشته که این شرایط ضد آبی برای آب مقطر و پاک هست،،نه آب آلوده،، و مسلما د اون شرایط مقاومت گوشی کمتر میشه و ممکنه آسیب بببنه و بیشتر مراقبت کنین که کاملا حرف درستیه،،تا،زمانی که به هر دلیلی قاب پشت یا تاچ جلوی گوشی باز نشه،گوشی بسیارمقاوم هست،،من با گوشی سونیم در 3 سال گذشته کلی تو آب رفتم و شستمش،تا الان مشکلی نداشته،،،ولی ممکنه برای دوست دیگه ای دچارمشکل بشه،،البته دوتا گوشب دیگه سونی هم داریم که همشون خوب عمل کردن،،امیدوارم گوشی جدید ایفون نیز در این زمینه خوب عمل کنه و کسی نیاز به تعویض پیدا نکنه،چون حداقل 3 میلیون برعش پول داده شده و واقعا دل ادم میسوزه اگه خراب شه،،من بدلیل ضداب بودنش میخواستم برای همسرم بخرم،،چون زیاد با اب سروکار داره و گوشی فعلیش قدیمی شده،،فعلا یکم دودل شدم،میمونم نظرات کاربراش بیاد بیرون بعد اگه خوب بود بخرم،،نشد بازم سونی میگیریم

عماد

۱۳۹۵/۶/۲۴
سونى هم كه تو اندرويديا به ضد آب معروفه همين كارو كرده هيچ شركتى به اين مساله وارانتى نداده

mahdi.138014

۱۳۹۵/۶/۲۳
اوووووه ادمین شخصا جواب داد

h.seyedi

۱۳۹۵/۶/۲۳
در بالای عکس توضیح داده شده دوست عزیز

sink

۱۳۹۵/۶/۲۲
استریو منظورم اسپیکر دو طرفه هست مثل اچ تی سی