خانهاخبار
آنچه در ایفا 2016 گذشت به روایت جی‌اس‌ام

آنچه در ایفا 2016 گذشت به روایت جی‌اس‌ام

بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای الکترونیکی در اروپا، چهارشنبه 17 شهریور به کار خود پابان داد. نمایشگاهی که در طول آن دستگاه‌های جالبی معرفی شدند. در این مطلب مروری خواهیم داشت به مهم‌ترین خبرهای ایفا 2016 که طی مدت برگزاری نمایشگاه از طریق جی‌اس‌ام آن‌ها را به اطلاع شما رساندیم.
۱۳۹۵/۶/۲۰
image

ایفا یکی از نمایشگاه‌هایی است که شرکت‌های بزرگ بخشی از محصولات مهمشان را برای معرفی به آنجا می‌آورند. نمایشگاه ایفای امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و شرکت‌های بزرگ و کوچک آخرین دستاوردها و محصولاتشان را چه طی کنفرانس‌هایی پیش از آغاز نمایشگاه و چه در غرفه‌هایشان به نمایش در آوردند. ما در جی‌اس‌ام سعی کردیم تمامی اخبار مهم این رویداد را لحظه به لحظه پوشش دهیم و امیدواریم که در این امر موفق شده باشیم. اگر فرصت نکرده‌اید که طی هفته گذشته اخبار این رویداد را دنبال کنید و علاقه دارید تمامی اخبار مربوط به IFA 2016 را موشکافانه بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه مخصوص این رویداد در جی‌اس‌ام بزنید. اما اگر علاقه‌مندید که مروری بر مهم‌ترین اخبار داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

 

گوشی‌های موبایل

image

طبق انتظار بیشترین سهم محصولات معرفی شده در ایفا 2016 به گوشی‌های موبایل و به خصوص گوشی‌های هوشمند اختصاص داشت. لنوو را می‌توان پرکارترین شرکت در این زمینه دانست. این شرکت چینی که مالکیت برند موتورولا را نیز در اختیار دارد، در ایفا امسال 5 گوشی با برند خود و یک گوشی با برند موتورولا معرفی کرد. هر 6 گوشی معرفی شده در قامت یک میان‌رده هستند که می‌توان از میان همه Moto Z Play را قوی‌ترین آن‌ها دانست.

سایر شرکت‌ها نیز بی‌کار ننشستند: آلکاتل با میان‌رده‌های ارزان قیمتش به نمایشگاه آمد، هوآوی دو میان‌رده جدید معرفی کرد و تی‌پی لینک پس از تجربه موفق عرضه گوشی‌‌های نفوس سی 5 و سی 5 مکس، دو عضو جدید به خانواده نفوس اضافه کرد. اکسپریا ایکس کامپکت نیز از گوشی‌های کوچک اما قدرتمند معرفی شده در نمایشگاه امسال است.

image

نمایشگاه امسال تنها شاهد عرضه دو پرچم‌دار بود: اول پرچم‌دار ZTE با نام Nubia Z11 و دوم پرچم‌دار جدید و قدرتمند سونی با نام Xperia XZ. اگر علاقه‌مند هستید اخبار مفصل‌تری در مورد گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه امسال بخوانید، لینک‌های زیر را دنبال کنید:

 

ساعت‌‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی

image

ساعت‌های هوشمند روز به روز از محبوبیت بیشتری در بین کاربران برخوردار می‌شوند. در ایفا امسال نیز چند پوشیدنی هوشمند معرفی شد که سردم‌دار همه آن‌ها را می‌توان Gear S3، ساعت هوشمند جدید سامسونگ دانست. Gear S3 با داشتن GPS داخلی، پشتیبانی از اتصال LTE و همچنین سیستم‌عامل سبک و کم مصرف تایزن رقیبی برای اپل واچ سری 2 است که اپل در کنفرانس اخیرش آن‌ را معرفی کرد. ایسوس نیز زن واچ 3 را معرفی کرد که بر خلاف نسل قبل، صفحه نمایشی دایره‌ای دارد.

 

تبلت‌ها

image

آمار و ارقامی که هر روز در اینترنت منتشر می‌شود حاکی از آن است که بازار تبلت‌ها حال و روز خوشی ندارد. با توجه به بزرگ شدن صفحه نمایش گوشی‌ها و همچنین قدرتمندتر شدن سخت‌افزار آن‌ها، افراد کمتری به استفاده از تبلت‌ها روی می‌آورند. اما این به آن معنی نیست که این بازار علاقه‌مندان خاص خودش را ندارد. گواه این حرف معرفی چند تبلت گران قیمت و ارزان قیمت در ایفای امسال است.

هوآوی در این نمایشگاه از MediaPad M3 و ایسوس از ZenPad 3S 10 رونمایی کرد که هر دو پس از عرضه جزو محصولات قدرتمند بازار خواهند شد. لنوو نیز در این بخش پر کار بود و دو تبلت بزرگ و قدرتمند را معرفی کرد که به درد طراحان و افرادی می‌خورد که به کیفیت تصویر بالایی نیاز دارند.

 

رایانه‌های شخصی و قابل حمل

image

ایفا 2016 را می‌توان محلی برای اوج گرفتن دوباره رایانه‌های شخصی در بازار دانست. محصولاتی در این نمایشگاه معرفی شدند که نشان می‌دهد تولیدکنندگان بار دیگر روی به بازار رایانه‌های شخصی آورده‌اند. پر سر و صدا ترین محصول این بخش را می‌توان Acer Swift 7 دانست. نازک‌ترین لپ‌تاپ حال حاضر جهان که تنها 9.8 میلی‌متر ضخامت دارد. این عدد وقتی تعجب‌آورتر می‌شود که بدانید گوشی‌هایی مانند نکسوس 6 یا لومیا 1020 ضخامتی بیش از این لپ‌تاپ دارند!

محصولات جالب و وسوسه‌برانگیز دیگری نیز در نمایشگاه معرفی شدند از جمله کامپیوتر شخصی ماژولار اچ‌پی و لپ‌تاپ یوگابوک که می‌تواند نوشته‌های شما را تبدیل به آثاری دیجیتالی کند.

 

واقعیت مجازی و سایر موارد

image

واقعیت مجازی یکی از تکنولوزی‌های رو به پیشرفت این روزهاست اما حضورش در نمایشگاه امسال چندان پر رنگ نبود. مهم‌ترین محصول مرتبط با این تکنولوژی را می‌توان هدست واقعیت مجازی آلکاتل دانست که داخل خود یک گوشی هوشمند دارد.

هر نمایشگاه علاوه بر دستگاه‌های معمول شاهد معرفی محصولاتی است که جالب و خلاقانه‌اند و در دسته‌بندی‌های عادی جای نمی‌گیرند. در ایفا 2016 نیز شاهد این نوع محصولات بودیم. در ادامه لینک مطالب مرتبط با این موضوع را مشاهده می‌کنید.

ایفا 2016 تمام شد و محصولات زیادی در آن معرفی شدند. به نظر شما در هر بخش جذاب‌ترین محصول این نمایشگاه کدام بود؟ نظراتتان را با جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

بردیا

۱۳۹۵/۶/۲۱
ایفا امسال مثل پارسال نبود ولی سونی دو تا گوشی معرکه توش داد.من طرفدار سونی بودم ولی وقتی که دیدم دیگه گوشی های کامپکت نمیده و طراحیش هم تکراری شده ازش بدم اومد.ولی با x compact و xz نظرم دوباره برگشت.سامسونگ هم که با نوت ۷ بدجور تو ذوقم زد(البته اون تو ایفا نبود ولی بحث من سر گوشی های اخیره).اپل مثل همیشه خوب بود.استیو جابز میدونست کی لیاقت داره تو اپل باشه.ولی ایفا پارسال باحال تر بود.

پوریا

۱۳۹۵/۶/۲۰
ایفا عالی بود ...
پوشش خبری جی اس ام هم عالی ترش کرد ...