خانهاخبار
احتمال همکاری اپل و مدیاتک برای اضافه کردن شارژ بی‌سیم به آیفون

احتمال همکاری اپل و مدیاتک برای اضافه کردن شارژ بی‌سیم به آیفون

براساس خبرهای منتشر شده در نشریه Economic Daily چین، اپل از شرکت تایوانی MediaTek درخواست کرده تا چند نمونه از چیپست‌های شارژ بی‌سیم خود را برای استفاده از گوشی‌های آیفون این شرکت ارسال کند.
۱۳۹۵/۶/۱۶

براساس خبرهای منتشر شده در نشریه Economic Daily چین، اپل از شرکت تایوانی MediaTek درخواست کرده تا چند نمونه از چیپست‌های شارژ بی‌سیم خود را برای این شرکت ارسال کند. پیش از این نیز گزارش شده بود که اپل اشتیاق زیادی به ساخت ابزارهای جانبی برای شارژ بی‌سیم محصولات خود، از جمله آیفون دارد. علاوه بر مدیاتک، قرار است شرکت‌های NXP و IDT که از بزرگترین تولیدکنندگان صنایع نیمه‌هادی دنیا هستند نیز محصولات مرتبط با تکنولوژی شارژ بی‌سیم خود را برای اپل بفرستند.

image

 

سیستم شارژ بی‌سیم مدیاتک از تکنولوژی‌های متفاوتی برای دریافت شارژ پشتیبانی می‌کند. گیرنده‌ی این سیستم که از یک سیم‌پیچ، یک همتا‌ساز شبکه و یک IC تشکیل شده می‌تواند انواع تکنولوژی‌های بی‌سیم استاندارد مانند Qi ،A4WP و PMA را پشتیبانی ‌کند. این سیستم مخصوص مدیاتک به اپل این اجازه را می‌دهد تا بدون هیچگونه نگرانی‌ای درباره سازگاری محصولاتش با شارژرهای بی‌سیم از چیپست‌های مدیاتک در محصولات خود استفاده کند.

در این میان استاندارد A4WP در روش‌های شارژدهی خود از قابلیت‌ها و فاکتورهای مختلفی بهره می‌برد که می‌توان به فاصله بیشتر گوشی با شارژر، آزادی حرکت بیشتر و استفاده چند گوشی از یک شارژر اشاره کرد. در عوض استاندارد Qi و PMA فاکتورهای مختلفی دارند که مانع از استفاده‌ چند دستگاه از یک شارژر یا جابجایی گوشی هنگام شارژ کردن می‌شوند. گوشی‌های آیفون در حال حاضر نیز از شارژرهای بی‌سیمی که توسعه دهندگان جانبی برای آن تولید کرده‌اند بهره می‌برد اما کارایی و کیفیت مورد انتظار را در مقابل هزینه بالا ارائه نمی‌دهند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه تصمیمی در این زمینه اتخاد می‌کند. آیا شارژ بی‌سیم می‌تواند تکنولوژی جدیدی باشد که کاربران را برای خرید آیفون‌های نسل جدید ترغیب کند یا این اخبار در حد همین شایعات باقی می‌مانند؟

نظر شما درباره تکنولوژی شارژ بی‌سیم چیست؟ اگر شما هم تجربه‌ داشتن یک گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم را داشته‌اید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

sink

۱۳۹۵/۶/۱۸
گوگل از سال ۲۰۱۲ یعنی از تبلت ایسوز نکسوز۷ و نکسوز۴ الجی ، شارژ بیسیم گذاشته تا الان . یعنی از ۴ سال پیش . حتی nfc که اون زمان استیو جابز اسمش رو هم نشنیده بود. لرزشگیر اپتیکال هم الان سه ساله روی اکثر گوشی ها هست . اپل تازه دو ساله از رزولوشن اچ دی استفاده میکنه در صورتی که پارسال سونی زد۵ با رزلوشن 4k هم ساخته شد و کهنه شد! این که بگیم اپل نمیتونه این قابلیت هارو قرار بده اشتباهه . البته که میتونه . ولی وقتی با هزینه ی کمتر میشه سر خیلیا کلاه گذاشت خب چرا الکی خرج کنه . وقتی میتونه دیوایس ۲۰۰ دلاریش رو ۷۰۰ دلار بفروشه چرا الکی سود خودش رو کم کنه
وقتی که اکثر ملت چیزی از تکنولوژی نمیدونن و فقط با زرق و برق و اعداد گول میخورن ، وقتی میگن اپل مونده تا بهترین رو روی گوشیش بذاره ، وقتی فکر میکنن دوربین ۱۲ آیفون بهتر از دوربین سامسونگ و سونیه و عدد مهم نیست (!) ، وقتی فرق بین اچ دی ، فول اچ دی ، الترا اچ دی و کواد اچ دی رو نمیدونن ، دیگه ادم برای کی روضه بخونه
آیفون گوشی خوبیه . ولی با قیمت ۵۰۰-۶۰۰ دلار

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۶/۱۶
قطعا خیلی بهتر بقیه میش

masoud

۱۳۹۵/۶/۱۶
مهم تكنولوژي صد سال پيش گذاشتن نيس،مهم ارائه تكنولوژي حتي قديمي،به بالاترين سطح هست،كه وقتي استفاده ميكني نهايت راحتي و لذت رو ببري،ولي متاسفانه آدمايي هستند كه تازه گوشي خريدن فك ميكنن استادن،حرف نزنين نميگن بلد نيست?من همه مدل گوشي داشتم از همه مارك و برند،ولي آيفون حتي يك ذره باگ،هنگ،نداره....

بنیامین سلمانی

۱۳۹۵/۶/۱۶
فعلا که روی دست این فناوری صد سال پیش،فناوری دیگه ای نیومده.البته ال جی گفته بود که میخواد شارژ از راه دور بیاره که فعلا خبری ازش نیست.

Arian

۱۳۹۵/۶/۱۶
کسی نگفت من ایده ای دارم فقط موضوع اینجاست بیشترین هزینه رو بین اسمارت فون ها داره ولی تکنولوژی چندین سال پیشه تازه میخواد بیره داخل گوشی هاش اونم شاید?