خانهاخبار
همه ویژگی‌های جدید Xperia XZ

همه ویژگی‌های جدید Xperia XZ

سونی همواره با معرفی پرچم‌داران جدیدش برای کاربران سورپرایزی دارد. اکسپریا ایکس زد نیز از این قاعده مستثنی نیست. پرچم‌دار جدید این شرکت ژاپنی ویژگی‌هایی دارد که در نوع خود تازه هستند.
۱۳۹۵/۶/۱۵

image

 

سونی در ایفا 2016 از پرچم‌دار جدیدش رونمایی کرد و اکسپریا ایکس‌زد را تبدیل به ستاره‌ی بی چون و چرای نمایشگاه امسال کرد.  Xperia XZ نه تنها در مقایسه با گوشی‌های سری Z از نظر نوآوری هیچ کمبودی ندارد، بلکه حتی اگر بخواهیم آن را از نظر عملکرد در کنار Xperia X Performance قرار دهیم و بسنجیم نیز از آن کم نخواهد آورد.

در عین حال که هر دو گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، سه گیگابایت رم و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند، اما شباهت‌هایشان در همین‌جا به پایان می‌رسد. می‌توان گفت گوشی Xperia XZ در دنیای گوشی‌های اندرویدی سونی به نحو متمایزی می‌درخشد.

این گوشی چه گزینه‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای علاقه‌مندان به گوشی‌های سونی به ارمغان آورده است؟ با جی‌اس‌ام در بررسی این موارد همراه باشید.

 

 

۱. طراحی تازه با آلیاژ ALKALEIDO

image

 

به جای شیشه یا روکش پلاستیکی براق با فلز، پشت گوشی Xperia XZ از آلیاژ آلومینیومی ALKALEIDO و با خلوص بالا ساخته شده است. این ساختار عمق، درخشندگی و روشنایی ویژه‌ای به این گوشی تازه‌نفس می‌بخشد. هنگامی که این گوشی را در دست می‌گیرید حس صاف بودن و طراحی دقیق و عالی را در دستانتان حس می‌کنید. اکثر گوشی‌های فلزی هنگام گرفتن در دست حس سردی یا خشکی را به کاربر منتقل می‌کنند اما بدنه اکسپریا ایکس‌زد به خاطر استفاده از این آلیاژ حس گرم‌تری را در دستان شما ایجاد می‌کند. ابعاد گوشی نیز براق‌تر است. این تغییر ارزشمند که باعث ظاهری جدید شده است، احساسی متفاوت و تازه در شما ایجاد می‌کند. با وجود استفاده از این فلز، گوشی Sony Xperia XZ همچنان استاندارد IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و ‌خاک نیز داراست. استانداردی که تبدیل به امضای سونی برای پرچم‌دارانش شده است.

۲. رنگ‌بندی وطراحی جدید

 

 

سونی بدنه کناری اکسپریا ایکس‌زد را کمی منحنی‌تر و به شیوه Loop surface طراحی کرده است که در رنگ جدید آبی جنگلی بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد. این گوشی زیبا در نسخه‌های مشکی و پلاتینی نیز عرضه می‌شود.

۳. USB - C

image

 

همان‌طور که سامسونگ بالاخره تسلیم شد، سرانجام این اتفاق برای سونی نیز افتاد. آینده‌ی خط تولید گوشی‌های اندرویدی سونی حالا با پورت USB - C در قسمت زیرین همراه خواهد بود. در گوشی Xpeira XZ این اتفاق افتاده است و شما دیگر ناچار نیستید هنگامی که می‌خواهید گوشی را به کابل وصل کنید برای اتصال صحیح و تشخیص بالا و پایین درگاه با آن کلنجار بروید.

۴. سنسور رنگ RGBC - IR

image

 

سنسور رنگ RGBC - IR (قرمز - سبز - آبی - روشن) در دوربین این گوشی تعبیه شده است تا توازن دقیق رنگ سفید را اندازه‌گیری کند. این ویژگی از این حیث مهم است که مشخص می‌شود شما در زیر آفتاب هستید یا داخل خانه. این قدرت تجزیه و تحلیل و سازگاری در هر نوع نوری با بازتولید رنگ‌ها این کاربرد را دارد تا صحنه‌ی عکس را به شکلی به تصویر بکشد که شما آن را در حالت طبیعی می‌بینید.

۵- فوکوس خودکار هیبریدی در روز و فوکوس خودکار لیزری در شب

image

 

در طول روز سونی از تکنولوژی تشخیص فاز و تکنولوژی فوکوس خودکار هیبریدی پیش‌بینی کننده استفاده می‌کند تا بتواند به خوبی حرکت اشیاء را پیش‌بینی کرده و فوکوس تصویر را بر روی سوژه حفظ کند تا تصاویری واضح‌تر خلق کند. این وظیفه در شب بر عهده‌ی فوکوس خودکار لیزری دوربین این محصول گذاشته شده تا بتواند فاصله با سوژه را تشخیص بدهد و تصاویری کاملاً واضح و شفاف در شرایط کم نور ارائه کند.

۶. اولین گوشی با پنج محور تثبیت‌کننده‌ی تصویر دیجیتال

image

 

سونی برای سوگلی جدید خود تکنولوژی لرزشگیر دیجیتالش را از خط تولید دوربین‌های هندی‌کم خود به ارمغان آورده است تا شاهد یک پیشرفت چشمگیر نسبت به نسل‌های پیشین باشیم.

هر چند دوربین این گوشی کماکان از لرزشگیر اپتیکال (OIS) بی‌بهره است، اما سونی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در قسمت نرم‌افزاری دوربین برای حذف اثر لرزش در تصاویر ترتیب داده است. در کنار این پیشرفت نرم‌افزاری سونی از یک سنسور ۵ محوره برای تصویربرداری در هنگام حرکت استفاده کرده که اثرات لرزش یا حرکت سوژه را به حداقل برساند. سونی همچنین یک پیش‌نمایش تاثیرگذار از تصاویر ثبت شده در فواصل دور و نزدیک توسط این دوربین و لرزشگیر را به نمایش گذاشت که لرزش و تاری بسیار کمی داشتند. عدم استفاده از OIS البته منفعت‌هایی نیز برای سونی در پی داشت، از جمله اینکه بیشترین اثر OIS در فیلم‌برداری خواهد بود نه عکس‌برداری و همچنین جذب نور در منابع نوری شدید در لنزهای مجهز به OIS گاه بیش از اندازه می‌شود و نتیجه را  مخصوصا در عکاسی با شاتر‌های بلند مدت‌تر نامطلوب می‌کند.

۷- فیلم برداری 4k

image

 

شاید خنده‌دار باشد اما Xperia X Performance با وجود بهره بردن از اسنپدراگون ۸۲۰، نمی‌توانست با کیفیت 4K  ویدئو ضبط کند. اما حالا می‌توانید با Xperia XZ تصاویر باشکوهی را با کیفیت 4K ضبط کنید. هر چند سیستم لرزشگیر ۵ محوره تنها می‌تواند تا رزولوشن 1080p شما را همراهی کند.

۸- میکروفن پیشرفته‌ی دوگانه با قابلیت ضبط صدای استریو

image

 

گوشی Sony Xperia XZ از یک میکروفن استریو دوگانه و بلندگوهای بهینه شده استفاده می‌کند که با قابلیت کاهش نویز اختصاصی، بتواند صدایی شفاف و سه بعدی را چه هنگام شنیدن و چه هنگام صحبت کردن به شما هدیه دهد. Xperia XZ همچنین از صوت‌های کیفیت بالای Hi-Res با فرمت‌های DSEE-HX و LDAC پشتیبانی می‌کند.

۹- کنترل بیشتر دوربین در حالت دستی

image

هر چند گوشی‌های سونی همیشه یکی از بهترین‌های دوربین چه در بخش نرم‌افزاری و چه در بخش سخت‌افزاری بوده‌اند، اما این دلیلی برای پیشرفت نکردن نمی‌شود. حالا با Xperia XZ شما کنترل بیشتری بر دوربین قدرتمند آن دارید و می‌توانید در کنار تنظیمات معمول، سرعت شاتر، فوکوس دستی و میزان نور دریافتی را با امکانات بیشتری کنترل، تنظیم و عکس‌هایی زیبا خلق کنید.

۱۰- تکنولوژی شارژ تطبیقی Qnovo

image

 

اگر اهل نگهداری طولانی مدت گوشی باشید، حتما با مشکلاتی نظیر کاهش کیفیت باتری، عمر کم آن و دیرتر شارژ شدن آن مواجه شده‌اید. باتری‌ها هم مانند دیگر قطعات الکترونیکی عمر مفید مشخصی دارند. سونی با استفاده از تکنولوژی شارژ تطبیقی Qnovo در گوشی Xperia XZ سعی می‌کند این عمر مفید را افزایش دهد. این تکنولوژی باعث کنترل جریان ورودی، در هنگامی که باتری گوشی تقریبا پر شده و همچنین ثبات کیفیت جریان در هنگام شارژ کردن می‌شود تا باتری گوشی بیشتر عمر کند.

شما کدام‌ یک از ویژگی‌های Xperia XZ را بیشتر می‌پسندید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (63 نظر)

ali

۱۳۹۶/۳/۱
خدا رو صد هزار مرتبه شکر ک سونی طراحی گوشیش رو تغییر نداده خدایی طرح سامسونگ پیشتون خوبه؟؟؟؟
یه لمس سونی رو ب صدتا سامسونگ نمیدم

SohylKia

۱۳۹۵/۷/۱۲
بدنه منحنی پشتش که کپی محض از رو دست سامسونگه

Next is Now

۱۳۹۵/۷/۱۲
عجب قابلیت هایی واقعا آدم مدهوش میشه خخخخخ

مهران

۱۳۹۵/۷/۸
صفحه نمایش سوپر امولد صفحه نمایشی با رنگ های اشباع شده(غیر واقعی) هستش و بعد از 1.5 الی 2 سال افت کیفیت پیدا میکنه و مصرفش به شدت بالاست،در صورتی که سونی ی صفحه نمایش عالی با رنگ های واقعی و کم مصرف داره!اگه ی ذره فکر کردن بلد باشی و نخوای تعصبی باشی،میتونی بفهمی کدوم بهتره!

Jasem

۱۳۹۵/۶/۳۰
این گوشی خیلی خاصه هرطور شده میخرمش! الان c4 دارم و ازش راضی ام! ولی xz یه چیز دیگس... ?