خانهاخبار
قدرت خرید تلویزیون 8K ندارید؟ چینی‌ها ارزانش می‌کنند!

قدرت خرید تلویزیون 8K ندارید؟ چینی‌ها ارزانش می‌کنند!

اگر گشتی در بازار لوازم صوتی و تصویری بزنید با تلویزیون‌های زیبا و مدرنی مواجه می‌شوید که قیمت بسیار بالایی دارند، ولی یک شرکت چینی به تازگی تلویزیونی 8K معرفی کرده که قیمت تمام‌شده آن بسیار ارزان‌تر از محصولات مشابه سایر برندهاست.
۱۳۹۵/۶/۱۴

در حال حاضر تلویزیون‌های 4K متنوعی در بازار وجود دارند که آخرین فناوری‌های روز را به خریداران عرضه می‌کنند. به جز کمیاب بودن محتوای 4K، قیمت بالای این تلویزیون‌ها سبب می‌شود مشتریان علاقه کمتری به خرید آنها نشان دهند. اما این موضوع سدی بر سر راه افزایش کیفیت و پیشرفت فناوری تلویزیون‌های خانگی نیست و زودتر از آنچه فکر می‌کنید تلویزیون‌های 8K به شکل انبوه وارد بازار می‌شوند.
در یک سال گذشته برندهای صاحب‌نامی مثل سامسونگ، ال‌جی و شارپ تلویزیون‌های خانگی 8K خود را نمایشگاه‌های مختلف معرفی کرده‌اند؛ محصولاتی که قیمت بسیار گزافی روی آنها گذاشته شده است. به طور مثال، تلویزیون 85 اینچی 8K شرکت شارپ 133 هزار دلار قیمت دارد و برق را از کله خریداران می‌پراند!

image

یک شرکت چینی به نام Changhong تلویزیون 8K خود را در IFA 2016 به نمایش گذاشته که نسبت به تلویزیون‌های هم‌رده بسیار ارزان است. این تلویزیون 98 اینچی 55 هزار دلار قیمت دارد (کمتر از نصف قیمت تلویزیون 85 اینچی شارپ) و صفحه OLED آن رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل را به بینندگان ارائه می‌دهد.
تلویزیون 8K شرکت Changhong از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و قادر به پشتیبانی از تصاویر HDR و صدای Dolby Digital Plus است.
شاید شرکت‌های چینی فعلا در بازار محصولات صوتی و تصویری قدرت زیادی برای رقابت با بزرگان کره‌ای و ژاپنی نداشته باشند، اما با سابقه‌ای که از آنها در بازار گوشی هوشمند سراغ داریم هیچ بعید نیست تا چند سال آینده همگی از تلویزیون‌های برندهای چینی در خانه‌ خود استفاده کنیم. این‌طور فکر نمی‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

امین

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
اخه تو ایران که مردم برا نیم کیلو گوشت غرضی میخرن تلوزیون 8k از کجاشون دریبارن

حسن حیدری

۱۳۹۵/۶/۱۹
این همه پول بخاطر یه تعداد پیکسل اضافه تر؟
قول میدم بهتون 80% ایرانیها با این پول خونه و ماشین میخرن بجای این8 کا
اینطور فکر نمیکنید؟

BolhasaniMajid

۱۳۹۵/۶/۱۸
آقا صدرا جان ما همه میدونیم پیکسل هاش رو نمیخایم داخلش شنا کنیم و الی.......!منتها مثله در اینجاست که یک عده ای توی یه کشور دیگه دارن تلاش میکنن که نه تنها این قیمت بلکه در آسنده بسیار نزدیک همین تلوزیون و تکنولوژی رو با قیمت بسیار مناسب همه ماها توی خونه و زندگی روزمره با اون کیفیت بالا استفاده کنیم.

BolhasaniMajid

۱۳۹۵/۶/۱۸
از دست این چشم بادومی های چینی هرچی بگی برمیاد.حدود ۱/۵میلیارد آدم رو توی کشورشون اداره میکنند تلوزیون8Kکه دیگه سهل هستش.

sadra

۱۳۹۵/۶/۱۵
من اگه اینقدر پول داشتم می رفتم ماشین شاسی بلند می خریدم.
مگه تلوزیون 2 الی 4 میلیونی مشکلش چیه.
یکی نیست که بگه مگه می خوای تو پیکسل هاش شنا کنی.
اگه بخوای کل تلوزیون رو ببینی حداقل باید 1.5 متر فاصله داشته باشی.
حالا یکی به من بگه از فاصله 1.5 متری چه کسی پیکسل هایی به اون ریزی رو می بینه.
یا نه
اگه قبول نداری چه فیلمی با چه حجمی باید تولید شود که این همه پیکسل به کار آید.
با تشکر
این همه تایپ کردم
یهنی لیاقت لایک ندارم.