خانهاخبار
خداحافظ آیفون 4

خداحافظ آیفون 4

اپل اعلام کرد به پشتیبانی از آیفون 4 خود، در حالی که اکنون 6 ساله شده است، خاتمه می‌دهد.
۱۳۹۵/۶/۱۴

وقتی که گوشی‌های هوشمند به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند و تکنولوژی‌های جدیدتر پا به عرصه وجود می‌گذارند، تولیدکننده‌ها نیز کم کم به پشتیبانی از آنها خاتمه می‌دهند زیرا هزینه نگهداری و به‌روز کردن آنها زیاد می‌شود. به طور معمول  اپل تا 5 سال پس از اینکه تولید محصولاتش متوقف می‌شود، از آنها پشتیبانی می‌کند و پس از آن به پشتیبانی خاتمه می‌دهد. حالا نوبت آیفون 4 است تا در لیست محصولاتی قرار گیرد که پشتیبانی نمی‌شوند؛ آیفونی که اکنون 6 سال از عمرش می‌گذرد.

اگر به خاطر داشته باشید، این نسخه از آیفون با مشکل آنتن‌دهی همراه بود و اگر به شکلی خاص قرار می گرفت آنتن‌دهی قطع می‌شد و پس از آن مکالمه از دست می‌رفت. یکی از کاربران این نسخه از آیفون در ایمیلی به استیو جابز شکایت خود را عنوان کرد؛ ایمیلی که به پاسخ «سعی کنید آیفون خود را در این حالت قرار ندهید» ختم شد.

در کنار همه این اتفاقات آیفون 4 موفقیت بزرگی برای اپل به شمار می‌رفت، به طوری که حتی آیفون SE، که تنها چند ماه است معرفی شده، بسیاری از جنبه‌های زیبای خود را از آن نسخه قدیمی قرض گرفته است.

اپل 13 سپتامبر به پشتیبانی از این نسخه آیفون در همه جای جهان به استثنای کالیفرنیا خاتمه می‌دهد و تنها در این ایالت است که آیفون 4 دو سال دیگر هم از پشتیبانی بهره می‌برد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

saeed

۱۳۹۵/۶/۱۵
منظور از این حرف اینه که دیگه برای اپلیکیشن های جدید ایفون 4 رو درنظر نمی گین حالا ممکنه ساپورت کنه و یا نکنه فقط همین . چیزهای قبلی سره جاشونه

کاظم

۱۳۹۵/۶/۱۵
میگن
گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت بومیده...

کاظم

۱۳۹۵/۶/۱۵
چی میفهمی گوشی چیه بچه

hamed395

۱۳۹۵/۶/۱۵
خداحافظ میراث استیو جابز . ولی اپلیا سعی کنن تا زوده رو بیارن به یه گجت مناسب که فردا پس فردا بچشون تو چششون نزنه بگه اسباب بازی دست گرفتن

tv

۱۳۹۵/۶/۱۵
الان تمام دنیا دیگه به عنوان گوشت کوب ازش استفاده می کنند ولی تو ایران قیمتش میره بالا!!!