خانهاخبار
با Digital Notepad، یکی از عجیب‌ترین گجت‌های ایفا 2016، آشنا شوید

با Digital Notepad، یکی از عجیب‌ترین گجت‌های ایفا 2016، آشنا شوید

نمایشگاه ایفا فقط برای رونمایی از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های تکراری نیست، بلکه گجت‌هایی عجیب و غریب نیز در آن مشاهده می‌شوند. یکی از آن‌ها نوت‌پد‌های دیجیتالی هستند که یادداشت‌های روی کاغذ را به صورت دیجیتال درمی‌آورند و به اسمارت‌فون کاربر منتقل می‌کنند.
۱۳۹۵/۶/۱۳

یکی از جالب‌ترین گجت‌هایی که در ایفا 2016 رونمایی شد دفترچه یادداشت دیجیتالی Yoga Book لنوو است. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید قلم مخصوص لنوو را، که جوهر واقعی دارد، در دست بگیرید و نکاتی روی کاغذ یادداشت کنید. به کمک تکنولوژی Wacom تمام یادداشت‌های شما به صورت اتوماتیک به تبلت یا گوشی هوشمندتان منتقل می‌شوند و نکته جالب این‌که در قالب دیجیتال ذخیره می‌شوند؛ یعنی شما روی کاغذ یادداشت‌برداری می‌کنید و به صورت PDF روی گجت خود تحویل می‌گیرید!

image

لنوو این امکان را با همکاری کمپانی واکوم فراهم کرده است، اما برای داشتن آن الزاما نیازی به خرید یوگا بوک نیست بلکه می‌توان به صورت مستقیم از واکوم خریداری کرد. یکی از مزیت‌های این کار این است که قیمت تمام‌شده بسیار ارزان‌تر است و گجت را بدون واسطه از کمپانی سازنده تحویل می‌گیرید. محصولات واکوم با نام‌های Bamboo Slate و Bamboo Folio تولید شده‌اند که در قالب‌هایی به اندازه کاغذ A5 یا A4 یا حتی کاغذ A4 تاشده قابل تهیه هستند.

image

برای استفاده از این گجت‌ها کافی است یک کاغذ A4 یا A5، متناسب با قالبی که تهیه کرده‌اید، آماده کنید و با قلم مخصوص روی آن یادداشت‌برداری کنید. نوشته‌های شما به سرعت در اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌او‌اس واکوم با فرمت‌های JPG، PNG و PDF در دسترس قرار می‌گیرند. بدین وسیله می‌توان آن‌ها را به OneDrive یا EverNote منتقل کرد و در آینده از آن‌ها استفاده نمود. قابل ذکر است که نسخه A5 و A4 هرکدام با قیمت 130 و 150 دلار به فروش می‌رسند که برای استفاده مادام‌العمر باید اشتراک Inkspace نیز خریداری کرد که هزینه ماهانه‌ای معادل 2.99 دلار دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سید رضا

۱۳۹۵/۶/۲۳
با سلام
این محصول خیلی جدیدی نیست و حتی تکنولوژی جدیدی رو هم همراه خودش نداره.
چون حدود سال های 84 الی 85 برند جنیوس چنین محصولی رو با نام ((G-Note 7100)) در دو اندازه A4و A5 به بازار عرضه کرده بود درست 10 سال پیش و تمامی این امکانات رو هم داشت.
این ماجرای بالا از شوخی هایی که تکنولوژی باما میکنه .

aria

۱۳۹۵/۶/۲۲
خیلی خوبه. من تازه خریدم. چندتا نکته هست که اشتباه نوشتید. عکس دوم بامبو سپارک هستش نه فولیو یا سلیت. در ضمن هزینه ماهیانه نداره. اینک سپیس حجم پنج گیگ رو به صورت رایگان در اختیار کاربر میذاره. هزینه ماهیانه برای زمانیه که کاربر بخواد 5 گیگ رو به 50 گیگ ارتقا بده. قیمت این مدل (عکس دوم با سایز کاغذ A5) حدود 130$ هست ولی الان با 80-90 دلار هم میشه خرید. تنها هزینه اضافی مربوط به کاغذ و جوهره که از هر کاغذی میشه استفاده کرد ولی حتما باید جوهر خودشو بخرید (بسته 3 تایی حدود 10 دلار). برای طراحی توصیه نمیکنم ولی برای یادداشت برداری عالیه. نرم افزاره اندرویدش ضعیفه و بسیار جای بهبود داره ولی میشه کنار اومد باهاش.

sink

۱۳۹۵/۶/۱۳
عجب :|
البته اون هزینه ماهیانه اگر نبود خیلی بهتر بود .