خانهاخبار
مقایسه Xperia XZ سونی با دیگر پرچمداران اندرویدی

مقایسه Xperia XZ سونی با دیگر پرچمداران اندرویدی

قویترین پرچمدار امسال کدام گوشی است؟ آیا اکسپریا ایکس زد سونی توان رقابت با اکسپریا ایکس پرفورمنس، گلکسی اس 7، ال جی جی 5، اچ تی سی 10 و هوآوی پی 9 را دارد؟
۱۳۹۵/۶/۱۳

سونی به‌تازگی در نمایشگاه ایفا 2016 در برلین از پرچمدار جدید خود، اکسپریا ایکس زد، رونمایی کرد؛ پرچمداری شایسته که به میدان آمده تا رقیبی برای گوشی‌های سایر تولیدکننده‌ها از جمله سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و ... باشد. سونی مثل همیشه یک گوشی ضدآب با دوربین عالی روانه بازار کرده است؛ گوشی هوشمندی که نسبت به نسل قبلی خود، Xperia X Performance، نمایشگر بزرگتری دارد. به نظر می‌رسد این شرکت پس از اکسپریا زد5 و نمایشگر 4K آن، دیگر تصمیم ندارد در گوشی‌های هوشمند خود از چنین نمایشگری استفاده کند. در ادامه به مقایسه ویژگی‌های پرچمدار جدید سونی با گوشی‌های اکسپریا ایکس پرفورمنس، گلکسی اس7، ال جی جی5، اچ‌تی‌سی 10 و هوآوی پی9 می‌پردازیم.

image

 

Xperia XZ

Xperia X Performance

Galaxy S7

LG G5

HTC 10

Huawei P9

نمایشگر (اینچ)

5.2

5.0

5.1

5.3

5.2

5.2

رزولوشن

Full HD

Full HD

QHD

QHD

QHD

Full HD

تراشه

اسنپدراگون 820

اسنپدراگون 820

اگزینوس 8890

اسنپدراگون 820

اسنپدراگون 820

Kirin

رم (گیگابایت)

3

3

4

4

4

3/4

حافظه داخلی (گیگابایت)

32/64

32

32/64

32

32/64

32/64

دوربین اصلی (مگاپیکسل)

23

23

12

16 +  8 (دوگانه)

12

12 (دوگانه)

دوربین جلو (مگاپیکسل)

13

13

5

8

5

8

باتری (میلی‌آمپرساعت)

2900

2700

3000

2800

3000

3000

سیستم عامل

اندروید 6

اندروید 6

اندروید 6

اندروید 6

اندروید 6

اندروید 6

ضدآب بودن

هست

هست

هست

نیست

نیست

نیست

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

Reza

۱۳۹۶/۱/۱
با سلام میخواستم بدونم دوربین کدوم یک بهتر عمل میکنه و کیفیت عکس های کدوم یک خوبه؟؟؟؟؟؟

Sony z2

۱۳۹۵/۷/۱۳
سلام
ببینید بچه ها من خودم z2 دارم و کاملا راضی هستم از گوشیم
ولی خدایی کاملا بی طرفانه می گم.
انصافا گوشی های اج سامسونگ حس لوکس تری به ادم می ده تا این که صفحه کاملا صاف باشه کاریم ندارم که کاراییش چقدره یا جنبه ی تبلیغاتی داره یا نه هرکی می بینه گوشی لبه هاش خم شده کف می کنه ولی از نظر نرم افزار این رو هم بگم که سونی بالا تره ولی در کل برای پز دادن و اینا خدایی سامسونگ نسخه ی اج بالا تر چشم نواز تره ولی در کل هر کی نظرش متفاوت هست

SohylKia

۱۳۹۵/۷/۱۲
just Samsung

ee007

۱۳۹۵/۶/۲۳
اقای ارمین، سونی دوس نداره با ارقام بازی کنه و مشتری جلب کنه، فایده ی رم بالاتر چیه وقتی باز هم میزان حافظه ی در دسترس رو نتونی کنترل کنی. سامسونگ مثلا یه سری از گوشیاش مشکل نشت رم داشت که فک کنم برطرف شد، سونی هم با رابط کاربری سبک خودش میزان زیادی از رم رو اشغال نمیکنه و سه گیگابایت خودش کلیه. در ضمن اگر رم چهار باشه ازون چهار تا حدود سه و نیم گیگ در دسترس سیستمه و ازین سه و نیم گیگ هم عموووما یه و دو سه دهم گیگ هم اندروید میگیره اونجا میمونه دو گیگابایت ازاد. رم سونی زد4 من سه گیگ هستش و عموما یک و نیم گیگ ازاد همیشه دارم. پس نیم گیگابایت اختلاف برای اندروید دردی رو دوا نمیکنه

آرمین

۱۳۹۵/۶/۱۴
شاید بر روی کاغذ، اکسپریا XZ در بسیاری از زمینه ها هم رده رقبای خود و یا حتی برتر از آنها باشد اما در یک بخش، این دستگاه خود را پایینتر از رقبای موجود میبیند، رم دستگاه! سونی در اکسپریا XZ از رم 3 گیگابایتی استفاده کرده در حالی که همه انتظار داشتند سونی از حداقل 4 گیگابایت رم برای پرچمدار جدید خود استفاده کند.
قطعا سونی برای این کار دلیلی دارد که ما از آن بی خبریم. اما بد نیست با بررسی و تفحص این موضوع به دنبال دلیل اصلی این کار از سوی سونی باشیم. شخصاً، حتی من از این که سونی در اکسپریا XZ همچنان به استفاده از رم 3 گیگابایتی پافشاری کرده از آن انتقاد میکنم اما شاید بتوانیم با بررسی تمام جوانب به سونی در این رابطه حق بدهیم.
سونی در اکسپریا X نشان داد که با وجود به کار گیری رم 3 گیگابایتی، تا چه حد این دستگاه را بهینه سازی کرده به طوری که از حیث سرعت و عملکرد، در بسیاری از زمینه ها حتی با وجود رم کمتر و پردازنده میان رده از پرچمداران بازار نیز بهتر بود.
سونی در بین تمامی کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند اندرویدی، یکی از نزدیکترین رابط های کاربری را به اندروید خام گوگل دارد. همین امر سبب شده گوشی های اکسپریا بسیار روان و سبک، اندروید را اجرا کنند. به علاوه این که سونی هنوز به جز اکسپریا Z5 Premium، در صفحه نمایش هیچ یک از اسمارت فون های اکسپریا پا را فراتر از رزولوشن 1080 نگذاشته در حالی که رقبای دیگر از صفحه نمایش QHD استفاده میکنند که رزولوشن بیشتر، مصرف رم بیشتری را نیز به همراه دارد. تمامی این موارد ثابت میکند رم 3 گیگابایتی برای اکسپریا XZ از حیث عملکرد کافی است. اما از جنبه تبلیغاتی آن به طور حتم رم 4 میتوانست تاثیر بیشتری بر مشتریان بگذارد. پس چرا سونی رم دستگاه را افزایش نداد؟
xperia-xz-learn-more-about-our-design-slideshow-02-desktop-6994ca690f9d83ef059af7b17dbd26d7
این روزها ما شاهد این هستیم که برخی از کمپانی ها از رم 6 گیگابایتی در گوشی های خود استفاده میکنند. اولین سوال این است که آیا واقعا یک گوشی هوشمند به چنین حافظه ای نیازمند است؟ قطعا خیر! اما این کمپانی ها که قریب به اتفاق آنها از کشور چین و حاشیه آن هستند از جنبه تبلیغاتی برای مشتریان خود دست به بالابردن اعداد و ارقام میبرند.
حتما میدانید که سونی بارها از تغییر سیاست بازاریابی خود سخن