خانهاخبار
لپ‌تاپ‌های جدید Alienware را با نگاه کردن روشن کنید!

لپ‌تاپ‌های جدید Alienware را با نگاه کردن روشن کنید!

روز گذشته شرکت Alienware سه لپ‌تاپ گیمینگ جدید معرفی کرد که قرار است با کارت گرافیک‌های جدید شرکت انویدیا عرضه شوند. اما این تنها نکته هیجان‌انگیز راجع به این لپ‌تاپ‌ها نیست. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با Alienware های جدید آشنا شویم.
۱۳۹۵/۶/۱۳
image

عاشقان دنیای بازی‌های کامپیوتری حتما تاکنون نام Alienware را شنیده‌اند. حال در نمایشگاه ایفای برلین، درست چند روز پس از اعلام برنامه‌های انویدیا برای عرضه کارت گرافیک‌های جدید این شرکت برای لپ‌تاپ‌ها، شرکت دل فرصت را مناسب دیده تا سه لپ‌تاپ جدید به خانواده Alienware اضافه کند. لپ‌تاپ های جدید از کارت گرافیک‌های قدرتمند GTX 1080 ،GTX 1070 و GTX 1060 استفاده می‌کنند. مدل ۱۳ اینچی لپ‌تاپ جدید Alienware از کارت گرافیک GTX 1060، مدل ۱۵ اینچی از کارت گرافیک قوی‌تر GTX 1070 و مدل ۱۷ اینچی نیز از قوی‌ترین کارت گرافیک انویدیا، یعنی GTX 1080، استفاده می‌کند.

هر سه این لپ‌تاپ‌ها با توجه به قدرت پردازشی گرافیکی خود برای استفاده در هدست‌های واقعیت افزوده یا همان VR مناسب‌اند. البته که مدل ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ ها با توجه به قدرت بالای گرافیکی برای استفاده VR بسیار مناسب‌تر است، اما دو مدل دیگر نیز همچنان لپ‌تاپ‌های قدرتمندی به حساب می‌آیند. صرف نظر از اینها، Alienware جز معدود برندهایی است که در حال نازک‌تر کردن کامپیوترهای گیمینگ خودشان هستند. 

درحقیقت Alienware شرکتی نبوده که به نازک‌تر و سبک‌تر بودن لپ‌تاپ‌هایش چندان اهمیت دهد. اما امسال داستان کمی متفاوت است و هر لپ‌تاپ جدیدی که آنها معرفی کردند حدود ۲۰ درصد نازک‌تر از مدل‌های سال گذشته آنهاست. برای مثال، مدل ۱۵ اینچی که امسال معرفی شده ضخامت ۲۲ میلی‌متری دارد که در مقایسه با مدل سال گذشته شاهد ۱۲ میلی‌متر کاهش هستیم. در مدل‌های ۱۳ اینچی و ۱۷ اینچی نیز شاهد کاهش ضخامت و وزن هستیم. علاوه بر اینها، در مدل‌های ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی، شرکت دل لپ‌تاپ‌های Alienware را به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز مجهز کرده تا تجربه بازی کردن با این دستگاه بیش از پیش لذت‌بخش باشد.

اما ویژگی جذاب دیگر مجهز شدن هر سه لپ‌تاپ به ویژگی Windows Hello است. به کمک این ویژگی دستگاه می‌تواند با اسکن کردن چهره شما قفل ویندوز را باز کند. همچنین مدل Alienware 17 به یک دوربین Tobii مجهز شده و قابلیت دنبال کردن چشمان کاربر را دارد. اولین بار نیست که دوربین‌های پیشرفته Tobii را در یک لپ‌تاپ می‌بینیم، اما قطعا اولین بار است که این دوربین مستقیما یکی از ویژگی‌های لپ‌تاپ به حساب می‌آید. خاموش کردن نور پس‌زمینه کیبورد دستگاه هنگامی که کاربر به نمایشگر Alienware 17 نگاه نمی‌کند یکی از ویژگی‌های دوربین Tobii است. همچنین به کمک این دوربین می‌توانید متوجه شوید در حین بازی کردن دقیقا به چه بخش‌هایی از نمایشگر نگاه می‌کردید تا به این ترتیب اشتباهات خود درون بازی را راحت‌تر برطرف کنید. 

شما حتی قادرید با نگاه کردن به لوگوی Alienware روی لپ‌تاپ، آن را روشن کنید. تمام این ویژگی‌های جذاب به کمک دوربین فوق‌العاده Tobii امکان‌پذیر است که به خوبی می‌تواند مسیر حرکت چشمان کاربر را دنبال کند. Alienware دومین شرکت پس از MSI به حساب می‌آید که از این دوربین در لپ‌تاپ خود استفاده می‌کند. البته هنوز ممکن است گاهی اوقات عملکرد این دوربین با لگ همراه باشد، اما در هر صورت پتانسیل‌های زیادی برای آن وجود دارد که شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند از آنها به نحو احسن استفاده کنند. هم اکنون نیز برخی عناوین بازی‌ها مثل Deus Ex: Mankind Divided و برخی نسخه‌های Assassin's Creed هم از این دوربین‌ها درون بازی پشتیبانی می‌کنند، اما هنوز عملکرد کلی دوربین Tobii در بازی‌ها آزمایش نشده است. درمجموع باید بگوییم این دوربین‌ها آنقدر محبوب شده‌اند که شرکت ایسر نیز اخیرا یک مانیتور گیمینگ مجهز به دوربین Tobii معرفی کرد.

مدل‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی با پردازنده Core i7 6820HK عرضه می‌شوند که تا ۴.۱ گیگاهرتز اورکلاک شده‌اند. همچنین این دو مدل را می‌توان تا سقف ۳۲ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت هارد ارتقا داد. متاسفانه هنوز اطلاعاتی از مدل ۱۳ اینچی Alienware های جدید در دسترس نیست. زمان عرضه این سه لپ‌تاپ با گرافیک‌های جدید انویدیا نیز ماه نوامبر انتخاب شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیررضا

۱۳۹۵/۶/۱۴
خیلی عالیه مخصوصا مدل 17 اینچیش.البته رنگ صورتیش یکم توچشمه.