خانهاخبار
خداحافظ «نکسوس»، سلام «پیکسل»

خداحافظ «نکسوس»، سلام «پیکسل»

چندی پیش در خبرها داشتیم که گوگل با همکاری اچ‌تی‌سی در حال آماده‌سازی دو گوشی نکسوسی جدید است که از قضا نکسوس نامیده نمی‌شوند! حال امروز خبر جدیدی منتشر شده که از نام جدید این گوشی‌ها خبر می‌دهد.
۱۳۹۵/۶/۱۲
image

درست چند روز پس از انتشار خبری در رابطه با حذف نام نکسوس از گوشی‌های بعدی گوگل، امروز خبری از Android Police منتشر شده که نام پرچمداران جدید گوگل را اعلام کرده است. به گفته «اندروید پلیس»، گوشی‌های آتی گوگل، که با همکاری اچ‌تی‌سی ساخته می‌شوند، با نام Pixel و Pixel XL عرضه خواهند شد. درواقع پیکسل برندی است که گوگل پیش از این روی سخت‌افزارهایی گذاشته که خودش تولید کرده است. برای مثال، می‌توان به «کروم بوک پیکسل» و همین طور تبلت اندرویدی «پیکسل سی» اشاره کرد. نکته قابل توجه دیگر آن است که اگرچه HTC سازنده این دو گوشی خواهد بود،‌ نامی از این شرکت روی گوشی‌ها حک نخواهد شد.

براساس شایعات، این دو گوشی از نظر مشخصات سخت‌افزاری بسیار به یکدیگر شبیهند. هردو آنها از پردازنده ۴ هسته‌ای کوالکام استفاده می‌کنند و هردو به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهزند. همچنین دوربین هر دو گوشی ۱۲ مگاپیکسلی انتخاب شده است. تنها تفاوت در اندازه نمایشگر آنها و همین طور حجم باتری‌شان است. گوشی بزرگ‌تر، که احتمالا با نام تجاری Pixel XL عرضه می‌شود، با کد Marlin معرفی می‌شود و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دارد. گوشی کوچک‌تر نیز، که به نمایشگر ۵ اینچی مجهز شده، با نام تجاری Pixel و با کد Sailfish عرضه می‌شود.

فرقی ندارد اگر هر دو این گوشی‌ها با نام تجاری «پیکسل» عرضه شوند یا نشوند؛ زیرا دیگر بر همگان آشکار شده که گوگل قصد دارد با این برند در زمینه سخت‌افزار هم نام خود را هم‌رده بزرگان قرار دهد. اخیرا «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هنوز ویژگی‌های زیادی باقی مانده که گوگل قصد دارد در گوشی‌های نکسوس عرضه کند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم این بار گوگل چه چیزی در چنته دارد. شما درباره گوشی‌های نکسوسی یا پیکسل‌های آینده گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا از هواداران این سری گوشی‌ها هستید یا ترجیح می‌دهید سراغ گوشی‌های اندرویدی دیگر بروید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

alireza

۱۳۹۵/۶/۱۴
Sink جان
یه چیزی یادم رفت بهت بگم
همون موقع که اپل استیو رو اخراج کرد همین مایکروسافت بود که به اپل میلیون ها دلار کمک کرد تا ورشکست نشه میدونی سرچ کنی. اگه مایکروسافت نبود اپل هم نبود

alireza

۱۳۹۵/۶/۱۴
@sink
دادا حرفای استیو یادته؟؟ اگه یادت نیست بزار برات بگم
یک جمله برای بستن دهان مبارک شما کافیه
استیو جابز: از دزدیدن ایدهای عالی دیگران ترسی نداریم
سکون کن داداش
آره دیگه بیل گیتس شبانه شما فرشته نجات
خخخخ جمع کن

غاصم

۱۳۹۵/۶/۱۳
@خشی‌جون؟
فک نکنم اختلاف پیکسل و پیکسل‌ایکس‌ال فقط توو همین نیم‌اینچ صفحه‌نمایش‌بزرگ‌تر و باتری‌ظرفیت‌بالاتر باشه
بنظرم
من و شما
بشینیم
روز ۱۳ مهر ماه بیاد
دقیقاً ببینیم
چه فاکتوری میتونه باعث بشه ، ۱۰۰ دلار گرون‌تر باشه مُدل بزرگ‌تر پیکسل جدید...

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۶/۱۳
پاسختون رو در پس بعدی موبایل گوگل میزارم.

شاداب

۱۳۹۵/۶/۱۳
pouya
مثل اينكه شما خيلي از گوشي سر در مياري كه همه رو به بي اطلاعي متهم ميكني.از طرفداري از برند هواوي معلومه كه خيلي سر در مياري از گوشي...خخخخ
فقط كافي بري سرچ كني مقدار تشعشعات هواوي رو نسبت به برندهاي ديگه اونوقت ميفهمي تفاوت تكنولوژي با اسباب بازي رو