خانهاخبار
با کامپیوتر جدید HP، که شبیه بلندگوست، آشنا شوید

با کامپیوتر جدید HP، که شبیه بلندگوست، آشنا شوید

به نظر می‌رسد اچ‌پی نیز مانند دیگر شرکت‌های دره سیلیکون با دستی پر به نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ آمده است. این شرکت امروز دو کامپیوتر جدید معرفی کرد که در این مطلب قصد داریم با یکی از آنها آشنا شویم که بی‌شباهت به بلندگوی رومیزی نیست. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۶/۱۱

اچ‌پی امروز دو کامپیوتر جدید معرفی کرد که یکی از آنها بیش از اینکه شبیه کامپیوتر باشد، شبیه بلندگوست. و البته هدف هم همین است؛ درحقیقت اچ‌پی امیدوار است با گنجاندن کامپیوتر در ابعاد و ظاهری شبیه یکی از وسایل خانه، بتواند شما را برای خرید این کامپیوتر تحریک کند.

این کامپیوتر HP Pavilion Wave نام دارد. Wave یک کامپیوتر منشوری‌شکل مثلثی است که لبه‌‌های گرد دارد و در پوشش پارچه‌ای خاکستری رنگ قرار گرفته و ظاهرش ساده و در عین حال جذاب است. البته پوشش پارچه‌ای روی دستگاه ما را یاد بلندگو می‌اندازد، اما وجود پورت USB و پورت هدفون در جلو دستگاه باعث می‌شود Wave کمی بیشتر شبیه کامپیوتر باشد. در پشت دستگاه نیز به صورت عمودی پورت‌های بیشتری شامل USB معمولی و نوع سی، درگاه کارت حافظه SD، یک پورت HDMI و چند درگاه دیگر وجود دارد.

در عین حالی که این دستگاه بلندگو نیست، اچ‌پی بلندگوی Wave را یکی از نقاط قوت آن می‌داند. این بلندگو در مرکز دستگاه قرار گرفته و صدایی شفاف و باکیفیت را به صورت ۳۶۰ درجه پخش می‌کند. این کار با پخش شدن صدا به کمک پنل بالایی دستگاه صورت می‌گیرد و در دمویی که اچ‌پی نشان داد، این کامپیوتر توانست صدایی واقعا خوب پخش کند. البته این را هم در نظر بگیرید که همچنان یک ست بلندگوی باکیفیت می‌تواند بهتر از بلندگوی داخلی این کامپیوتر باشد.

بیایید نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این کامپیوتر بیندازیم. Wave را می‌توان با یکی از پردازنده‌های Core i3 و یا Core i5 سری Skylake اینتل خریداری کرد. حافظه رم دستگاه را می‌توان از بین گزینه‌های ۸ یا ۱۶ گیگابایتی انتخاب کرد. حافظه داخلی دستگاه نیز می‌تواند یک ترابایت HDD یا ۱۲۸ گیگابایت SSD پرسرعت باشد. از نظر گرافیکی نیز می‌توان Wave را با کارت گرافیک جداگانه درون دستگاه یا کارت گرافیک آنبرد AMD R9 M470 خریداری کرد. اگر تصمیم به استفاده از کارت گرافیک جداگانه، که قوی‌تر از آنبرد است، داشته باشید، می‌توانید دو مانیتور QHD یا یک مانیتور 4K به این کامپیوتر متصل و استفاده کنید. همچنین یک میکروفون نیز برای این کامپیوتر تعبیه شده تا بتوانید از Cortana در ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

این کامپیوتر جذاب از ماه آینده با قیمت پایه ۵۲۹ دلار عرضه خواهد شد و اچ‌پی امیدوار است کاربرانی را که کارهای معمولی با کامپیوتر خود انجام می‌دهند به خرید این دستگاه مجاب کند. حتی این دستگاه برای نوجوانانی که اولین کامپیوتر خود را خریداری می‌کنند نیز شاید مناسب باشد.

شما درباره HP Pavilion Wave چه فکر می‌کنید؟ آیا ایده کامپیوتری در ظاهر لوازم خانگی می‌تواند مشتریان متعددی برای اچ‌پی دست‌وپا کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)