خانهاخبار
پرچم‌دار جدید سونی معرفی شد؛ Xperia XZ

پرچم‌دار جدید سونی معرفی شد؛ Xperia XZ

خانواده اکسپریا ایکس سونی پرچم‌دار جدیدی به خود می‌بیند: Xperia XZ. محصولی که از دوربین و باتری قدرتمندی برخوردار است و بدنه آن نیز بسیار با کیفیت ساخته شده است.
۱۳۹۵/۶/۱۱

image

 

سونی در IFA 2016 از پرچم‌دار جدیدش، Xperia XZ رونمایی کرد.

اکسپریا ایکس زد نسل جدید گوشی Xperia X است که سونی در MWC 2016 آن را معرفی کرد و با توجه به ویژگی‌هایش حتی بالاتر از Sony Xperia X Performance قرار می‌گیرد. در این گوشی بر چهار اصل تمرکز شده است: طراحی، عملکرد، دوربین و باتری.

اکسپریا زد امضای طراحی جدیدی دارد و آن خمیده بودن بدنه کناره دستگاه است. همچنین رنگ جدیدی به رنگ‌بندی متنوع خانواده اکسپریا ایکس اضافه کرده است که با نام آبی جنگلی (Forest Blue) معرفی شده است. جنس بدنه گوشی از ALKALEIDO است که نوعی آلومینیوم است و هنگام تماس با دست حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌کند و در مقابل لکه‌پذیری مقاومت خوبی دارد. ابعاد این محصول 146 در 72 در 8.1 میلی‌متر است و تنها 161 گرم وزن دارد که برای گوشی با چنین صفحه نمایشی و بدنه فلزی، مناسب به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش پرچم‌دار جدید سونی 5.2 اینچ و از نوع IPS  است و رزولوشن این صفحه نمایش فول‌ اچ‌دی است. پردازنده این محصول اسنپدراگون 820 همراه با 3 گیگابایت رم است. بلندگوهای استریو در بالا و پایین دستگاه دیده می‌شود و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت است. طبق انتظار در این گوشی می‌توان از حافظه‌های جانبی تا سقف 200 گیگابایت نیز استفاده کرد..

image

نکته جالب توجه دیگر برخورداری اکسپریا ایکس زد از درگاه USB Type-C است که روز به روز استفاده از آن در حال گسترش است. از طرفی به رسم پرچم‌داران دیگر سونی، این گوشی نیز در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است.

میرسیم به دوربین این گوشی که به اندازه سخت‌افزارش قوی و وسوسه‌کننده است. دوربین 23 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی. ممکن است که در نظر اول مشخصات این دوربین با اعضای قبلی خانواده اکسپریا ایکس مشابه باشد اما سونی در اکسپریا ایکس زد سنسور IMX300 را توسعه داده است و به کاربر سیستم فوکوس خودکار جدیدی ارائه می‌دهد. دوربین این محصول  از قابلیت تشخیص رنگ برخوردار است و با دنبال کردن سوژه‌های متحرک و زوم خودکار بر روی آن‌ها می‌تواند تصاویری دقیق و بدون تاری ثبت کند. سونی نام این تکنولوژی را سنجش سه‌گانه تصویر گذاشته است. این تکنولوژی می‌تواند فاصله تا سوژه را نیز با دقت بالایی محاسبه کند و بر اساس آن میزان زوم را تعیین کند.

متاسفانه دوربین این محصول به تثبیت کننده اپتیکال تصویر (OIS) مجهز نیست و سونی همچنان در مقابل قرار دادن این قابلیت در دوربین‌ گوشی‌هایش مقاومت می‌کند. با این حال سونی به کمک روش‌های نرم‌افزاری و ویژگی SteadyShot مانع از لرزش تصویر شده است. همچنین سونی با توجه به درخواست کاربران قابلیت کنترل دستی سرعت شاتر را به نرم‌افزار دوربین خود افزوده است و بر خلاف اعضای قبلی خانواده اکسپریا ایکس، با این گوشی می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن 4K ثبت کنید.

image

مانند گذشته حسگر اثر انگشت محصول بر روی دکمه پاور دستگاه قرار دارد که محلی مناسب برای قرارگیری این حسگر به شمار می‌رود. باتری این محصول نیز نسبت به اکسپریا ایکس پرفورمنس اندکی طرفیتش بیشتر است (2900 میلی‌آمپر‌ساعت) و از تکنولوژی Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. با این حال معلوم نیست که شارژر مخصوص برای شارژ سریع در بسته‌بندی دستگاه موجود است یا خیر. سونی ادعا کرده است که با هر بار شارژ دستگاه می‌توان تا دو روز از آن استفاده کرد.

باتری این محصول از تکنولوژی شارژ انطباقی نیز بهره می‌برد. بر این اساس هنگامی که شب گوشی خود را به شارژ می‌زنید تا 90 درصد باتری شما با سرعت شارژ می‌شود اما شارژ شدن 10 درصد باقیمانده تا صبح که بیدار شوید و دستگاه را از شارژر جدا کنید، طول خواهد کشید. محققان معتقدند که این روش به عمر باتری می‌افزاید.

اکسپریا ایکس‌زد اوایل اکتبر (اواسط مهر) عرضه خواهد شد و با توجه به ویژگی‌هایش در رده‌ای بالاتر از Xperia X Performance قرار می‌گیرد و تبدیل به برترین گوشی حال حاضر سونی خواهد شد. قیمت این محصول اعلام نشده است اما باید انتظار داشت حدود 700 یورو قیمت‌گذاری شود. این محصول با اندروید مارشمالو به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (56 نظر)

جواتی

۱۳۹۵/۷/۲۴
فقط LG G5و بس

جواتی

۱۳۹۵/۷/۲۴
فقط g5

احسان

۱۳۹۵/۷/۴
گرون درمیاد ولی هر طور شده میخرمش

ارسان

۱۳۹۵/۶/۱۳
من گوشی سونی رو دوست دارم.ولی درباره فروش پایین تو ایران.باید بگم هروقت به مشتری پیشنهادش دادم از طراحیش ایراد میگرفتن.اصلا سلیقه ایرانی ها با گوشی مستطیلی شکل همخوانی نداره.سونی یه تحول تو طراحی لازم داره.که تا حدودی انجام داده.چه خوب شد که پشتش شیشه نیست.به شدت گوشی لیز بود.زد 5 رو میگم.و داغم میکرد تا قبل اندروید 6.واقعا با کارکرد معمولی داغ میشد.حتی زد 5.ولی 6 شد دیگه معمولی شد گرما.من یا گوشی کار میکردم احساس میکردم بیش از حد سنگین رابط کاربریش.البته درسته آپشنه.ولی انبوهی از برنامه ها تو گوشی سونی به صورت پیشفرض وجود داره که سنگین کرده گوشیرو و رم اشغال الکی.به غیر از مدل m5 .هیچ مدلی مشکل خاصی نداشت.ولی m5 بیچاره کرد مارو.4.5 تا مشتری اومدن گفتن گوشی خاموش میشه و تا به شارژ نزنیم دیگه روشن نمیشه.واقعا عجیب بود. خلاصه من دوسش دارم ولی.ایشالا بیاد و خوبم بفروشه.البته من طرفداره سامسونگم.?

فرزین

۱۳۹۵/۶/۱۳
گوشی یه شی هست اندازه کف دست و اونقدرا هم جای تغییر و تحول نداره خلاصه هر کاری کنن یچیزایی شباهت پیدا میکنه. اینم در جواب شما دوست عزیز