خانهاخبار
ساعت جدید سونی، متفاوت و عجیب و غریب!

ساعت جدید سونی، متفاوت و عجیب و غریب!

ساعت جدید سونی اندکی با چیزی که از دیگر کمپانی‌ها دیده‌اید متفاوت است. این ساعت تمرکزش را روی جلوه ظاهری و امکانات بصری گذاشته است و ویژگی خاص دیگری در مقایسه با ساعت‌های هوشمند اندرویدی ندارد.
۱۳۹۵/۶/۱۱

کمپانی سونی در کنار محصولات معروفش یک ساعت عجیب و غریب به نام FES دارد که احتمالا کمتر در میان کاربران ایرانی شناخته شده است. این پروژه اولین‌بار با نام First Flight در یک وب‌سایت اینترنتی شکل گرفت و بودجه خود را نیز از کمک‌های مردمی تامین می‌کند. یکی از تفاوت‌های اصلی این ساعت با ساعت‌های هوشمند معمولی این است که هدف FES نظارت‌کردن بر فعالیت بدنی یا زمان خواب شما نیست بلکه صرفا انتخابی برای شیک‌پوشان است! یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن امکانات وسیع شخصی‌سازی و مطابقت با پوشش و لباس‌های روزانه کاربر است.

image

شاید جالب باشد بدانید که بند ساعت نیز مانند نمایشگر به تصاویر پس‌زمینه‌ای مجهز شده است که تا پیش از این همه سیاه و سفید بودند. به لطف نمایشگر کم‌مصرف و امکانات محدود با قراردادن یک باتری ساعت معمولی، این گجت می‌توانست تا دو سال بدون نیاز به تعویض باتری فعالیت خود را ادامه دهد.

image

ساعت جدید سونی که با نام FES Watch U معرفی شده است رنگ‌های بیشتری را در مقایسه با نسخه‌های قدیمی سیاه و سفید نمایش می‌دهد اما همچنان تم خاکستری رنگ تصاویر پس‌زمینه حفظ شده است. با توجه به پیشرفته‌شدن نمایشگر دیگر نمی‌توان تا دو سال بدون تعویض باتری از ساعت استفاده کرد؛ به لطف باتری‌های قابل شارژ پس از خرید U می‌توانید سه هفته مداوم بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید که مدت زمان شارژ دستگاه نیز حدودا دو ساعت و نیم است.

image

اولین ساعت FES قیمتی 250 دلاری داشت اما نسخه جدید آن با قیمت 440 دلار روانه بازار می‌شود. متاسفانه به دلیل اختلاف قیمت دلار و ریال خرید چنین ساعتی با این قیمت در ایران کاری کاملا نامعقول به نظر می‌رسد زیرا با این هزینه می‌توان یک آیفون اس‌ای تهیه کرد! به هر حال اگر قصد ندارید این گجت جالب را در سبد خرید خود قرار دهید، می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن سر بزنید و حداقل به سازندگان برای ادامه پروژه کمک مالی کنید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

v.haghkhah

۱۳۹۵/۶/۱۳
سلام جناب Amir، وقت بخیر
بله در وب‌سایت Wearable.com به وضوح نوشته شده که پوسته‌های اضافی این گجت فقط از طریق اپلیکیشن اختصاصیش قابل تعویض هستن و اپلیکیشن تنها برای iOS منتشر شده اما در آینده احتمالا نسخه اندروید هم افزوده میشه. لینک مطلب:
https://www.wareable.com/sony/sony-fes-watch-u-price-specs-release-date-667

amir

۱۳۹۵/۶/۱۳
از کجا فهمیدید که فقط با اپل همگام میشه؟
آیا خود سونی اعلام کرده؟ لطفا جو الکی ندید!

amir

۱۳۹۵/۶/۱۳
مشخص شد سونی رو نمیشناسی :))))
Z compact نیست X compact هست :)

v.haghkhah

۱۳۹۵/۶/۱۲
سلام، روز بخیر
دوست گرامی این ساعت فقط با آیفون‌های اپل همگام‌سازی میشه و از اندروید پشتیبانی نمی‌کنه. برای این آیفون رو مثال زدیم که شما به جای خرید این ساعت و همگام‌سازیش با آیفون می‌تونید یک آیفون اس‌ای واقعی بخرید! البته بهترین نسخه این ساعت هم حدودا 100 دلار از آیفون اس‌ای گران‌تره!

v.haghkhah

۱۳۹۵/۶/۱۲
سلام، روز بخیر
دوست عزیز ما قصد طرفداری از یک برند یا تخریب دیگری رو ندایم اما اپل واچ یک ساعت هوشمنده در صورتی که این فقط یک ساعت هست که قابلیت نشون دادن زمان و تقویم رو داره. مجموعا 24 الگو رو در خودش می‌تونه ذخیره کنه و عملا هیچ قابلیت دیگری نداره. نسخه گران‌تری هم داره که قیمتش حدودا 600 دلاره!