خانهاخبار
با قابلیت جدید گوگل به راحتی در اندروید جست و جو کنید

با قابلیت جدید گوگل به راحتی در اندروید جست و جو کنید

گوگل قابلیت جست و جوی درون برنامه‌ای را به اپلیکیشنش اضافه کرده است. شاید شما نیز از کسانی باشید که مدت‌ها به دنبال چنین قابلیتی بوده‌اید.
۱۳۹۵/۶/۱۱
image

گوشی‌های امروزه نقش بزرگی در زندگی همه ما بازی می‌کنند و هر روز به تعداد اپلیکیشن‌های روی گوشی‌هایمان افزوده می‌شود. اطلاعات بسیاری در این اپلیکیشن‌ها وجود دارد و اگر بخواهید دنبال این اطلاعات بگردید باید امیدوار باشید که اپلیکیشن فوق قابلیت جست و جو داشته باشد. از طرفی اگر بخواهید همزمان در چند اپلیکیشن دنبال مورد خاصی بگردید باید یک به یک تمام آن‌ها را بررسی کنید. گوگل سرانجام برای حل این مشکل راهکاری ارائه کرده است، قابلیتی که بسیاری از ما مدت‌ها بود که منتظرش بودیم.

گوگل قابلیت جدیدی به نام جست و جوی درون برنامه (In Apps Search) معرفی کرده است که به شما این قابلیت را می‌دهد تا بتوانید به راحتی موضوع یا کلمه‌ی خاصی را در تمام اپلیکیشن‌هایی که بر روی گوشی خود دارید جست و جو کنید و نتایج را به تفکیک مشاهده کنید. برای دسترسی به آن باید اپلیکیشن گوگل را باز کنید و بر روی زبانه In Apps کلیک کنید و سپس شروع به جست و جو کنید.

با این قابلیت به راحتی می‌توانید نام و یا پیام یکی از مخاطبانتان را پیدا کنید. ممکن است یک ماه پیش دوستتان در مورد کتابی به شما پیامی داده باشد و در آن نکته‌ای را به شما یادآوری کرده باشد. حال شما می‌خواهید آن پیام را بین انبوه پیام‌هایی که پس از آن ارسال شده است پیدا کنید. قابلیت جدید گوگل راه حل این مشکل است.

image

البته فعلا تمامی اپلیکیشن‌ها با این قابلیت سازگار نیستند برخی از اپلیکیشن‌های سازگار با این قابلیت عبارتند از: پیام‌رسان فیس‌بوک، لینکدین، اورنوت، Glide، اسپاتیفای، جی‌میل، هنگ اوتز، یوتیوب، اپلیکیشن مخصوص پیام‌رسانی اندروید وGoogle Keep. از طرفی برای استفاده از این قابلیت به اتصال اینترنت نیازی ندارید.

همچنین گوگل گفته است که پرچم‌دار جدید ال‌جی، V20، که چند روز دیگر رونمایی خواهد شد آیکون مخصوصی بر روی صفحه اصلی خود دارد که شما را مستقیما به بخش In Apps منتقل می‌کند. همان‌طور که پیش از این عنوان شده بود، وی 20 اولین گوشی اندرویدی خواهد بود که با اندروید نوقا عرضه می‌شود.

طبق معمول این قابلیت به مرور برای افراد مختلف در دسترس قرار می‌گیرد، بنابراین اگر هنوز این قابلیت را مشاهده نمی‌کنید نگران نباشید. به زودی این ویژگی برایتان فعال می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)